handdator

Visa fullständig version : Tips på en 20-22tum skärm till datorn?


Tigerkotten
2008-06-24, 11:19
Tänkte främst från webhallen http://www.webhallen.com/start.php så jag kan hämta den direkt, fast antar från komplett etc funkar med. Men det e ingen chans att de går sönder om man beställer därifrån? Antar man kan skicka tebax då iofs.

Så tips tack :) Och det är främst för Spel / film såklart.

Dreas
2008-06-24, 11:27
Hur mycket får den kosta?

HP W2207H

Eizo FlexScan S2201WSE

LG L227WT

Detta är tre bra skärmar, ifall de finns på webhallen vet jag inte men tror det. De ligger runt 3000 kronor.

NiXPhoenix
2008-06-24, 13:56
Har redan svarat tycker jag, dels direkt i datorhjälpstråden men även i den andra som jag länkade till så rekommenderar jag en riktigt bra, billigare skärm. Enda du kan köpa på Komplett är 2231an.

Chansen att det skulle gå sönder från komplett är låg jämfört med posten då de kör egen bil som åker fram och tillbaka lager - stockholmsbutiken.
Döda pixlar och många andra fel uppstår dessutom redan vid tillverkningen.

Tigerkotten
2008-06-24, 22:46
dreas: runt 2-3k hade jag tänkt mig

Jo Nix såg det, men vart lite prat där så tänkte hey varför inte en ny tråd :)

Men tack för hjälpen, ska spana vidare & kanske beställa :)

Pudzianovski
2008-06-24, 23:01
Jag beställde en Samsung från en känd nätbutik. Fick hem skärmen och den var lite sönder på bildskärmen (inte pixelfel). Ringe nätbutiken där de sa att jag skulle ringa Samsung. Jag ringde Samsung och sa att min skärm jag fått var sönder. De ställde inga frågor utan frågade bara till vilken adress de skulle skicka en ny skärm kostnadsfritt. Fick den efter några dagar med adress vart jag skulle skicka tillbaka den gamla kostnadsfritt. Numer är jag kär i Samsung. aldrig fått sån service någonsin. Lite off topic...men änå...
:thumbup:

Kryss
2008-06-24, 23:51
Fördelen med att beställa från nätbutik är att du kan använda dig av hem och distansköpslagen och därmed returnera varan utan att behöva förklara dig.

Pixelgarantin många affärer/tillverkare har tillåter ändå en hel del döda pixlar och det är ingenting jag vill behöva stå ut med iallafall, då är det trevligt att kunna returnera den även om du får ett pixelfel som faller inom ramen för vad man anses ska tolerera.

Köpte min BenQ G2400W på det sättet för någon vecka sen, den kan jag skarpt rekommendera även om den är större än vad du söker, 24" 1920x1200. Fruktansvärd skillnad mot en tidigare 17" men man vänjer sig kvickt, mycket snabb och kostar bara lite drygt 3000.

Dreas
2008-06-25, 11:44
dreas: runt 2-3k hade jag tänkt mig

Jo Nix såg det, men vart lite prat där så tänkte hey varför inte en ny tråd :)

Men tack för hjälpen, ska spana vidare & kanske beställa :) Okej, men då faller skärmarna innanför ramen antar jag? Eizon hamnar väl lite över men då är det en Eizo också (skärmarnas Ferrari), tror de har nollpixlarsgaranti och den ska tydligen vara förkalibrerad från fabrik.

LGn har jag hört mycket positivt om och tror att jag skulle valt den ifall jag valt skärm för under 3000 idag.

HPn har jag själv och jag har inte något förutom lite BLB att klaga på, älskar skärmen!

kelk
2008-06-25, 11:50
Samsung 2253BW är ett utmärkt köp

pabb
2008-06-25, 11:57
Letar också efter en lite billigare skärm, runt 2k, tips?