handdator

Visa fullständig version : kreatincitrate


dimmer
2003-06-09, 22:30
tjena... gymgrostisten har tag 2 betala för 1....

så peaks kreatincitrat? e det nått?
nåt annat som kan va bra att ha när man ändå beställer?

AciDBL00D
2003-06-09, 22:52
om du svarar dåligt på kreatin monhydrat så är det ett alternativ...

goa_killen
2003-06-09, 23:03
JAg har provet det kreatinet, gav mej inget fast vanligt kreatin ger inte heller så de va ju rätt så väntat..

Men de känns som man får ett gött tryck i kroppen av de iaf!

Turbo
2003-06-10, 00:10
köp det så att jag oxå kan beställa =)

Castro
2003-06-10, 00:12
Jag kör det citratet just nu faktiskt. Har nyligen avslutat min tredje Peak Citrate kur och den här sista gav rikligt med tryck. Jag körde först en normal uppladdningskur på 4 x 5 g/dag för att sedan köra 10 g varje träningsdag och 5 g på vilodagarna. Fungerade utmärkt på mig, men skillnaden på citrate och monohydrate är inte så jättestor.

dimmer
2003-06-10, 09:45
tack för svaren :thumbup:

EiseltUK
2003-06-10, 10:28
Vad jag vet så finns det en studie med kreatincitrat (ännu inte publicerad) som visade att det tas upp ca 8 % bättre än kreatinmonohydrat. Det visade inga andra signifikanta skillnader. Då gjordes studien med Flammas kreatincitrat som numera tillverkas av Degussa.

Mvh
Henrik

Grahn
2003-06-10, 10:29
Är det bara 8% dyrare då med? :D

dimmer
2003-06-10, 11:31
ok... men ökar monhydrat även explosivitet och uthållighet osv..?
det e den största anledningen till varför jag köper kreatin...

men de det bara som dom säger?

EiseltUK
2003-06-10, 12:38
Degussa som säljer alla sorter tar ganska ganska mycket mer betalt än 8 %.

Citratet ökar explosiviteten som alla kreatinsorter. Om man ser på uthålligheten att utföra fler reps så ökas även den, men inte uthålligheten vid submaximal träning (typ högrepträning). Då är det nog bara kreatinpyruvat som kan fungera. Jag har hört något tala om att citratet i kreatincitrat skulle påverka citronsyracyklen, men det är ganska tveksamt. Det är i alla fall inget man visat i studier. Många talar om att de känner ökat tryck med kreatincitrat, men är det någon effekt som är placeborelaterad så är det "tryck" eller "pump". Enligt tillverkaren så är citratet framtaget som är mer vattenläslig variant av kreatin.

/ Henrik

Sniperbiffen
2003-06-14, 11:43
Mina erfarenheter med Monohydrat är att man blir så jäkla "plufsig" av det, lägger på mig ganska mycket vätska.
Visst man lägger på sig ett par kilo men man ser ut som...
Då tar jag hellre Citratet (Peak funkar bra) som har gett mig väldigt bra resultat faktiskt i form av hårdare och ådrigare kropp, sedan får jag ett bättre pump och tryck i träningen, dock att det kan vara placebo.
Är man nybörjare och inte gjort sin kropp så "resistant" mot kreatin (gått på många kreatinkurer innan eller om man äter mycket kött i vanliga fall) så kan man nog börja med den billigare varianten dvs monohydrat.
Tänkte att man skulle testa kreatinpyruvat snart så man får känna på skillnaden mellan Citrat och kreatinpyruvat.

Mvh Tobias

Castro
2003-06-14, 13:11
Jaa min nästa kreatinkur blir också på pyruvate. Mest för att det är kul att testa och jämföra.