handdator

Visa fullständig version : Vad är P90x för något?


Zippo
2008-06-23, 14:17
Som rubriken säger, vad är det för något. Tittade på lite övning videor på youtube, sedan vid sidan på relaterade videos så fanns det nått som heter P90x tryckte på den och så att en kille lyckats gå ner i vikt samt få en reJäl masssa med muskler plötsligt så insåg jag att det finns tusentals p90x videos och alla har lyckats med enorma förändringar.

Yankeee
2008-06-23, 14:41
P90X is a revolutionary system of 12 sweat-inducing, muscle-pumping workouts, designed to transform your body from regular to ripped in just 90 days. You'll also receive a comprehensive 3-phase nutrition plan, specially designed supplement options, a detailed fitness guide, a calendar to track your progress, online peer support, and much more. Your personal trainer, Tony Horton, will keep you engaged every step of the way, and you won't believe your results!

Random träningsmetod som är skapad för att håva in pengar.

Andreas Lelli
2008-06-23, 14:58
Inget personligt men..

http://justfuckinggoogleit.com/bart.gif

Sökte på google och dem 10 första resultaten var i mina ögon relevanta. :)

Zippo
2008-06-23, 15:32
Random träningsmetod som är skapad för att håva in pengar.


Tack!

Zippo
2008-06-23, 15:33
Inget personligt men..

http://justfuckinggoogleit.com/bart.gif

Sökte på google och dem 10 första resultaten var i mina ögon relevanta. :)


Hehe, ok iförsig tänkte inte på det / orka inte mäktig bild :hbang:

Mazr
2008-07-17, 19:24
http://img168.imageshack.us/img168/7339/p90xpd2.jpg

P90X is a revolutionary system of 12 sweat-inducing, muscle-pumping workouts,
designed to transform your body from regular to ripped in just 90 days. You'll
also receive a comprehensive 3-phase nutrition plan, specially designed
supplement options, a detailed fitness guide, a calendar to track your progress,
online peer support, and much more. Your personal trainer, Tony Horton, will
keep you engaged every step of the way, and you won't believe your results!

Why is P90X so effective?

The secret behind the P90X system is an advanced training technique called
"Muscle Confusion," which accelerates the results process by constantly introducing
new moves and routines so your body never plateaus, and you never get bored!
Whether you want to get lean, bulk up, or just plain get ripped, there's an endless
variety of ways to mix and match the routines to keep you motivated the full 90 days
and beyond!

Vad tror ni. Funkar detta, eller är det enklare att träna på gym?
Dvs resultat, viktnedgång och styrka.

Matsa
2008-07-17, 19:51
Det funkar säkert, i alla fall till en början, det gör det mesta. Däremot skulle jag bli hemskt förvånad om det är något revolutionerande.

Andreas Lelli: Mycket bra bild, den skall sparas för framtida bruk. :thumbup:

Wirre06
2008-07-17, 21:36
Har alla dom där 12 dvdna och kan säga att det är fittness stuk över programet. Det går mest ut på att göra övningar med sin egna kroppsvikt.

Rahf
2008-07-18, 00:13
Med andra ord, det funkar till en gräns. Den gränsen sätts förmodligen rätt lågt. Förhoppningsvis ett bra sätt att introducera folk till träning och kosthållning, men säkert bra mycket dyrare än interneträkningen för att surfa Kolozzeum ;).

Nitrometan
2008-07-18, 08:14
"Muscle Confusion" - har nån ringt till Joe Weider och hans principer?

Googla så får ni se. The father of bodybuilding har hittat på allt.

4. Muscle Confusion Principle (Muscles accommodate to a specific type of stress ("habituate" or "plateau") when you continually apply the same stress to your muscles over time, so you must constantly vary exercises, sets, reps and weight to avoid accommodation)

Martin Löwgren
2008-07-18, 10:55
Det funkar säkert, i alla fall till en början, det gör det mesta. Däremot skulle jag bli hemskt förvånad om det är något revolutionerande.

Andreas Lelli: Mycket bra bild, den skall sparas för framtida bruk. :thumbup:

+1

De lanserar de med ett coolt namn och utlovar grymma resultat - Tror vi sett de förut *kissass*

ao83
2008-08-11, 09:34
Med andra ord, det funkar till en gräns. Den gränsen sätts förmodligen rätt lågt. Förhoppningsvis ett bra sätt att introducera folk till träning och kosthållning, men säkert bra mycket dyrare än interneträkningen för att surfa Kolozzeum ;).

Jag skulle inte säga att gränsen är låg. Jag har tränat på gym i flera år och har sedan fyra veckor kört P90X+. Det finns övningar som jag inte klarar av så skulle nog inte säga till någon nybörjare att det är bra att börja med.

Jag följer inte deras diet men man kan ändå se rätt stor skillnad på bara fyra veckor. :thumbup:

Elfsberg
2008-08-11, 23:46
Coolt namn.

Som FN-P90 i Counter-Strike. Golden Eye till N64 hade också det där häftiga geväret, och hade man riktig tur kunde man ha två samtidigt.

Martin Löwgren
2008-08-12, 00:15
Coolt namn.

Som FN-P90 i Counter-Strike. Golden Eye till N64 hade också det där häftiga geväret, och hade man riktig tur kunde man ha två samtidigt.

Golden Gun, jag va grym med den *flex*

burre
2008-08-12, 00:43
Golden Gun, jag va grym med den *flex*

RCP-90 plz... Ett automatgevär, inte en guldmålad pistol.

Sry OT

Martin Löwgren
2008-08-12, 01:01
RCP-90 plz... Ett automatgevär, inte en guldmålad pistol.

Sry OT

Jag vet att du menade den men jag menade golden gun, den va jag grym med.

MilisMan
2008-08-12, 01:30
120$!!? Undrar om det säljer bra..

Jätte jätte OT: P90 är en k-pist. Ett automatgevär är ngt annat...

ao83
2008-08-12, 15:01
120$!!? Undrar om det säljer bra..



Det tror jag. Det är i alla fall väldigt populärt på piratebay...

Jaac0b
2008-08-14, 14:00
va menar ni med sälja? :S fattar inte va ni snackar om att sälja saker och att man tjänar pengar på att sitta framför tvn & titt apå den skiten? hmm

danigeo
2010-01-21, 07:47
kroppen klarar av att prestera till en viss del i 90 dagar men när du gjort klart programmet så hjälper programmet inte dig mer än så.. du köper vikter o allt sj men efter det måste du träna vidare OM du vill du blir det gymmet som kommer in.

se mer info i denna länk. http://www.youtube.com/watch?v=4ruY4idEkmY

AmericanDragon
2010-01-21, 11:28
Riktigt bra marknadsföring åtminstonde! Det kan man inte ta ifrån dem.

dt06mj2
2010-01-21, 12:03
va menar ni med sälja? :S fattar inte va ni snackar om att sälja saker och att man tjänar pengar på att sitta framför tvn & titt apå den skiten? hmm


Det är givetvis de som säljer träningsmetoden som tjänar pengar, och inte de som köper den.


(yay såg nu att jag svarade på en två år gammal post, successes!)