handdator

Visa fullständig version : finnar


fredthehead
2003-06-09, 21:43
gah. har börjat äta lite snabba kolhydrater nu senaste tiden då jag tycker dessa är smarriga (gelegrodor, ferraribilar och andra läckerheter). Inga jättekvantiteter men en dryg påse ett par gånger i veckan. (en dryg påse väger lite mer än ett kilo då hektopriset är 5,90 och påsen brukar kosta typ 65.) dessutom har jag fått en böjelse för rostebröd.

innan åt jag inga snabba kolhydrater i princip förutom efter träningen, och nu har jag fått massa massa finnar känns det som. beror det på snabba kolhydraterna, på vilket sätt i så fall, och kan man göra nått åt finnarna?

shirunai
2003-06-09, 21:56
hormon förändringar, eller så, äter du "choklad"

ugly_kid
2003-06-09, 22:08
käkar du ett kilo godis ett par gånger i veckan?
låter lite väl mycket tycker jag

rymdrattan
2003-06-09, 23:42
Jag säjjer som jag försöker säjja till spinkoo.. :D

Morgon och kväll, tvätta dig med en "dekorations tvål" med riktigt dåligt ph som torkar ut huden rejält!

Samt kan du försöka torka/skölja av dig allt fett å annan skit som sätter sig i porerna efter du har ätit.

Lätt för mig å säjja kanske,..
Men det fungerar för mig, när man laddar upp nån vecka innan en riktigt stor fest :D :thumbup: :hbang:

Edit: Att sola torkar också ut porerna å reducerar finnarna...

stridis
2003-06-10, 07:17
Men vem vill ha pergamenthud? Det är inte lätt att hitta återfuktande krämer som inte är feta.
Solning ger ju rynkor.:MrT:

rymdrattan
2003-06-10, 10:43
Okej du kan bli lite torr.. men det är ju halva poängen..
Men hudkrämer (dom flesta) gör defenitivt inte så att du får finnar, snarare tvärt om att dom (som smink) gör så smuts in kommer ner i porerna.

Å solning ger då fan inte några synliga rynkor.. inte på mig iaf..
Kanske när man blir gammal å grå, men man vill ju leva livet nu? :thumbup:

Niclaaas
2003-06-10, 10:45
skaffa dalacinsalva genom läkarutlåtande om det blir mycket.... hur bra som helst :thumbup:

goa_killen
2003-06-10, 10:51
de bästa är att ta kontakt me någon läkare så du får utskrivet riktiga grejer, e så onödigt o jobbigt att slösa pengar på alla medel o skit som inte ger nåt...

Megatuttarna
2003-06-10, 12:34
roaccutan :smokin:

norpx
2003-06-10, 12:40
teatree tvål och tea hudkräm efteråt morgon å kväll håller finnarna borta finns på hälsokost kom ihåg att återfukta huden annars börja huden själv försöka göra den ännu fetare med resultat av mera finnar. min erfarenhet iallafall.

Wilson
2003-06-10, 17:54
Originally posted by norpx
teatree tvål och tea hudkräm efteråt morgon å kväll håller finnarna borta finns på hälsokost kom ihåg att återfukta huden annars börja huden själv försöka göra den ännu fetare med resultat av mera finnar. min erfarenhet iallafall.

Vad brukar du använda för återfuktande?

Langster
2003-06-10, 20:19
Snabba kolhydrater kan faktiskt orsaka finnar.

Att återfukta huden är en bra idé. Tvätta dig ordentligt på problemområden morgon och kväll, sen smörjer du in dig. Finns salvor och liknande i vanliga livsmedelsaffärer.

Trax
2003-06-10, 20:36
Jag rekommenderar vitamin B5 i höga doser (pantoten) Finns att köpa på hälsokosten.

Prova det innan du provar starkare saker.

/Trax

Slartibartfast
2003-06-10, 21:17
Jag är en finne. :D

Det finns inte så mycket att göra åt såna som mig.

Åse Columbus
2003-06-11, 11:52
Originally posted by Megatuttarna
roaccutan :smokin:

den gör att hudens natur förändras helt och förstör den för all framtid......så använd detta enbart om det VERKLIGEN är STORA akneproblem

Känner en som använde det när han var yngre och ångrar det djupt idag...

Nu har det ju nframkommit att rött ljus är bra ..

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,314540,00.html

glöm inte ögonskydd bara...detta funkar...det vet ja

ÅC

Åse Columbus
2003-06-11, 11:53
Originally posted by Langster
Snabba kolhydrater kan faktiskt orsaka finnar.

Att återfukta huden är en bra idé. Tvätta dig ordentligt på problemområden morgon och kväll, sen smörjer du in dig. Finns salvor och liknande i vanliga livsmedelsaffärer.

inte smörja in...täpper till porer och finnarna blir större....:nono:

ÅC

rymdrattan
2003-06-11, 12:20
Originally posted by Åse Columbus


inte smörja in...täpper till porer och finnarna blir större....:nono:

ÅC

Ehm.. det håller jag inte med om då hudkrämer inte blir bortstötta av huden på samma sätt som smuts, dvs inga finnar..

Langster
2003-06-11, 12:22
Originally posted by Åse Columbus


inte smörja in...täpper till porer och finnarna blir större....:nono:

ÅC Struntprat.

Wilson
2003-06-11, 13:06
jag tycker man får finnar av gul-utan-sol-kräm... å det är ju en slags kräm.

AnderssoN
2003-06-11, 14:21
gul utan sol? vem sjutton vill bli gul... :laugh:

Wilson
2003-06-11, 15:10
Originally posted by AnderssoN
gul utan sol? vem sjutton vill bli gul... :laugh:

he ingen vill men man blir ju det av det :em: jävla skit-krämer!

AnderssoN
2003-06-11, 15:16
Åh, ok, har aldrig testat. Heh, lät lite kul bara.

Vänskap
2003-06-11, 16:15
Chat med akne-professor: http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,318257,00.html

Megatuttarna
2003-06-11, 17:22
Originally posted by Åse Columbus


den gör att hudens natur förändras helt och förstör den för all framtid......så använd detta enbart om det VERKLIGEN är STORA akneproblem

Känner en som använde det när han var yngre och ångrar det djupt idag...


ÅC

En bieffekt är att man blir väldigt torr av roaccutanet, men det är inget som sitter i och förstör huden för all framtid, har ju flera vänner ur kompisskaran som har normal hy efter att ha tagit roaccutan, den du känner var väl säkert en olycklig person som kanske bara inte tar hand om sin hy...