handdator

Visa fullständig version : Forex på Köpenhamns flygplats?


hahavaffan
2008-06-22, 18:50
Tjohej.

Självfallet glömde jag fullständigt bort att växla pengar innan midsommarafton och helgen och fan och hans moster, och imorrnbitti åker jag till Paris. Så vad gör jag? Det verkar inte finnas någon Forex på CPH alls. Men finns det andra? Bankerna är ju uteslutna, där blir det ju först avgift på avgift och sen tar de väl ut en extra avgift också.

Jag har inte tänkt växla så himla mycket, då jag kommer använda mitt kort där nere mest. Men till taxi osv när man kommer fram vore det skönt med lite cash.

Hilfe!*kissass*

Carolinew
2008-06-22, 18:53
Tjohej.

Självfallet glömde jag fullständigt bort att växla pengar innan midsommarafton och helgen och fan och hans moster, och imorrnbitti åker jag till Paris. Så vad gör jag? Det verkar inte finnas någon Forex på CPH alls. Men finns det andra? Bankerna är ju uteslutna, där blir det ju först avgift på avgift och sen tar de väl ut en extra avgift också.

Jag har inte tänkt växla så himla mycket, då jag kommer använda mitt kort där nere mest. Men till taxi osv när man kommer fram vore det skönt med lite cash.

Hilfe!*kissass*

ta ut pengar från en bankomat när du kommer fram? Blir kanske nån mindre avgift dock... jag fick tydligen betala 70 spänn för att ta ut ur bankomat i england. Men det kan man ju leva med.

hahavaffan
2008-06-22, 18:55
ta ut pengar från en bankomat när du kommer fram? Blir kanske nån mindre avgift dock... jag fick tydligen betala 70 spänn för att ta ut ur bankomat i england. Men det kan man ju leva med.Mmm, men vill gärna slippa leta efter en bankomat på flygplatsen i Paris :/

Carolinew
2008-06-22, 18:56
Mmm, men vill gärna slippa leta efter en bankomat på flygplatsen i Paris :/

Hehe, kan väl inte vara så svårt att hitta ;) Annars bara att fråga någon...

Sen kanske det finns bankomater på Kastrup där man kan ta ut i Euro?

Osten80
2008-06-22, 18:57
Ta ut här hemma då. Det brukar funka att ta ut euro.

hahavaffan
2008-06-22, 18:59
Ta ut här hemma då. Det brukar funka att ta ut euro.Jag åker hemifrån imorrnbitti halv fem, så det funkar inte. Sen fixar aldrig i livet bankomaterna här nere euro.

Problemet är inte stort alls, jag ville bara kolla om nån hade kolla på Forex-liknande tjänster inne på Kastrup. Det vore smidigt :)

Gnusram
2008-06-22, 19:04
Hur åker du till Köpenhamn? Forex finns på centralstationen. (Forex.se)

Edit: Jag skulle nog tagit ut lite i en bankomat som tidigare föreslagits. Kostar några spänn men är enkelt och bekvämt.

hahavaffan
2008-06-22, 19:24
Min käre mor kör mig, och vi kommer inte köra inom Malmö C. Ähh, det fixar sig, jag hittade ett par gamla €-sedlar här hemma till det mest akuta. Sen tar jag ut pengar i Paris. Perfa.

Gnusram
2008-06-22, 19:37
Min käre mor kör mig, och vi kommer inte köra inom Malmö C. Ähh, det fixar sig, jag hittade ett par gamla €-sedlar här hemma till det mest akuta. Sen tar jag ut pengar i Paris. Perfa.

Köpenhamn C, om det nu skulle göra någon skillnad. Fanns ett par adresser till i Köpenhamn men det säger inte mig som inte hittar där.

Trevlig resa!

Griip
2008-06-22, 19:40
Forex kurser är vansinniga, de tjänar enorma summor pengar på idioter som dig som tror de tjänar på det. Ha ha

Kurash
2008-06-22, 20:00
Jag va på Kastrup i fredags...
I stort sett alla flygplatser har nån slags växlingsmöjlighet, annars kostar det bara 35 spänn att ta ut i bankomat (plus valutakursen de själva sätter antar jag). Jag brukar köpa metro/sub/tåg-biljetter direkt på kortet annars.
Om du svänger förbi Lund så har jag 7 euro kvar från Spanien, du kan få dom.

Kryss
2008-06-22, 20:56
Äh, klart det finns växlingsmöjligheter på en internationell flygplats som kastrup.

hahavaffan
2008-06-22, 21:12
Forex kurser är vansinniga, de tjänar enorma summor pengar på idioter som dig som tror de tjänar på det. Ha haFör det första har jag aldrig nämnt att jag hade tänkt tjäna på det genom att växla på Forex på en internationell flygplats. Då ska man vara bra dum. Och för det andra så har Forex faktiskt schyssta kurser. Om man jämför Forex med riksbankens kurser så tjänar man ungefär 2kr per inväxlad tusenlapp om man växlar till riksbankens kurs.