handdator

Visa fullständig version : Bli personlig tränare


Sucker
2008-06-22, 17:02
Jag har bara lite frågor kring detta yrket, hoppas det finns personer som kan besvara mina frågor.

Vart börjar man någonstans om man blir personlig tränare? Självklart måste man tränat och veta vad man håller på med, men hur viktigt är det att läst anatomi?

Finns det grundläggande kurser man kan gå på?

Vet någon om det är svårt att få jobb i Sverige och hur är det utomlands? Läste lite på någon "fitness Australia" men skum läste mestadels. Vad ligger en månadslön på ungefär för en "bra" personlig tränare i Sverige? Och om någon vet vad det ligger på t ex i Australien?

Lite konstiga frågor kanske men det är något som intresserar mig väldigt mycket och säkert många andra.

Väldigt tacksam för svar!

Chokehold
2008-06-22, 17:53
Du måste oftast gå en PT utbildning, dessa kostar en hel del.

Utan utbildning kommer du troligen inte få jobb om du nu inte är någon kändis inom kropps världen.

Lönen är normal, du tjänar som en vanlig knegare om du har tur.

JockeKillen
2008-06-23, 01:18
Lånar tråden och frågar hur jobbläget ser ut inom detta yrke i Sverige? Vad behöver man utöver en PT utbildning då och hur stor summa pengar pratar vi om? Finns det fler meritgivande kurser osv.

Det finns nog ingen fråga jag inte uppskattat ett svar på inom detta område då det är väldigt få sysselsättningar inom arbete utbildning osv som lockar. När det kommer till träningen däremot så sitter man ju självmant och "studerar" väldigt ofta på fritiden.

ArneP kanske har en hel del att tillföra denna tråd :)?

Scratch89
2008-06-23, 07:53
Det finns massor av trådar som frågar samma sak; här är en t.ex.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=84838