Visa fullständig version : Jobb+Käk
Control_61
2008-06-22, 14:14
Ska börjar på mitt sommarjobb imorgon och undrar om någon skulle kunna ge lite tips på hur man ska lägga upp kosten.
Jag börjar jobba vid 7 och har "frukostrast" vid runt 9.
Funderade på att käka 2 frukostar, dels innan jobbet och dels på rasten.
Någon som har tips på hur man kan käka? Den klassiska gröt+ägg känns lite väl hård att äta halv 7 på morgonen.
mackor, yogurt, pastasallad, husmanskost, ris och kyckling, gröt fast på niorasten etc.
Så här äter jag på jobbet:
Kl 06:00 - En tallrik fil med müsli + 2 knäckemackor
Kl 09:00 - Proteinshake + banan & äpple ev. mackor men inte under diet.
Kl 11:30 - Lunchlåda, Kött + Pasta,ris,potatis osv.
Kl 14:30 - En kopp kaffe + frukt
Scratch89
2008-06-22, 16:00
Jag börjar vid 06.30 och har frukostrast vid 08.30. Då äter jag mitt första mål mat, och har sedan lunch vid 12. Sen sticker jag hem, och antingen tränar jag för att sedan äta middag vid typ 18-19, och kvällsmat vid 22-23, eller så äter jag middag först vid 17 och tränar innan kvällsmat vid samma tid. Man behöver inte göra allting till rocket science.
internethjälten
2008-06-22, 16:27
Ska börjar på mitt sommarjobb imorgon och undrar om någon skulle kunna ge lite tips på hur man ska lägga upp kosten.
Jag börjar jobba vid 7 och har "frukostrast" vid runt 9.
Funderade på att käka 2 frukostar, dels innan jobbet och dels på rasten.
Någon som har tips på hur man kan käka? Den klassiska gröt+ägg känns lite väl hård att äta halv 7 på morgonen.
Frukosten äter du hemma när du vaknar vid 5 eller så. Sen vid 9 har det faktiskt gått 4 timmar så då är det dags för lagad mat. Vid 13 tiden har du väl rast igen och då petar du i dig mer lagad mat. När du slutat och kommer hem äter du mer lagad mat. Sen tränar du, sen mat igen. Svårare än så är det inte.
Om du går upp 08 på helgen så äter du ju inte en andra frukost fyra timmar senare så varför göra det mån-fre.
Eddie Vedder
2008-06-22, 17:02
Jag äter frukost vid 5. Sedan går jag till jobbet 30-40 minuter och arbetar med ett fysiskt jobb (äldreboende). Vid förmiddagsfikat dricker jag kaffe.
Lunch vid 12-13 någon gång, oftast en matlåda som jag haft möda att ens få igen locket på.
Slutar jag vid fem är det promenad hem igen, eventuell träning eller mat direkt. Sedan ofta en middag till. Några mellanmål under dagen äter jag inte och känner inget behov av, det handlar ju om kanske 6-7 timmar på sin höjd så det blir ju aldrig lång tid mellan måltiderna och är de bara stora nog går det utan problem.
Om jag var du skulle jag strunta i mat innan jobbet och ta hela frukosten på frukostrasten. Men gör som du tycker passar dig, näringsmässigt lär det inte påverka dig nämnvärt (förutsatt att du får i dig samma sak).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.