handdator

Visa fullständig version : En datornörds bekännelse


Randomgymmare
2008-06-21, 22:11
Hej, lite snabbt om mig själv då, jag är 18 år och väger 83kg. Jag har tränat i snart 9 månader och vill ta min träning lite seriösare så för att ha en bättre koll på min träning startar jag en journal här. Som trådens titel lyder är jag en datornörd, en stolt sådan! Jag spelar just nu bara world of warcraft men i hyllan här hemma finns dom flesta online spelen.


Lite stats; (dom är är gammla, maxade innan jag började min 'deff')
Bänk: 1x95
Benpress: 5x110
Marklyft: 5x130

Ben tränas dock inte längre pga en misshandel. Den ben träning jag får är vad träning utan vikter.


Mitt schema då, kör en 4(5) split.
Rygg
Bröst
Korsrygg, vader
Axlar
Armar (eftersom denna ligger på fredagen blir den inte alltid av)

Mitt val av övningar under passen brukar vara som tex på bröst dagen att jag börjar med bänkpress (3x5), sned handelpress (3x8), flyes (3x10) och så slutar jag ofta med att pressa ut det sista i cabelcrossen (3x12-15). Vet faktiskt inte varför jag kör såhär men jag tycker om kännslan att köra slut på muskeln totalt.


Mitt långsiktiga mål med träningen är att få en snygg och funktionell kropp. Men med deffen är det att gå ned ett par kg till ~75, deffen slutar när skolan börjar igen. Då blire bulk till 110%.


Om jag har missat någon som bör vara med påpeka gärna det, jag vill även ha kritik på mitt sätt att träna.


Stavfel bjuder jag på! :em:

Exhale_
2008-06-21, 22:50
Ben tränas dock inte längre pga en misshandel. Den ben träning jag får är vad träning utan vikter.

Skulle vara intressant att höra vad som hänt?

Ska för övrigt bli kul att följa journalen. GO go GO! :)

Gymfjollan
2008-06-21, 23:12
härligt :) lycka till bilder e intressant !


kmr följa denna

Randomgymmare
2008-06-21, 23:15
Jag, min bror och några polare hade haft en allmänt trevlig kväll på krogen, vi va alla fulla, glada på livet osv. Av någon andledning så började vi prata gamla minnen, om våra kram, puss och hångel -tävlingar ifrån mellan och högstadiet. Såklart skulle vi ha en liknade tävling ikväll på krogen, och självklart raggar jag på fel tjej, men det slutade med en trasig knäskål. (Tydligen går den sönder när 4 gubbar hoppar på den*rolleyes*)

Gymfjollan
2008-06-21, 23:17
fy faN !!! anmälde du ?

Randomgymmare
2008-06-21, 23:51
fy faN !!! anmälde du ?

Ja, klart jag gjorde, det är ju inte en grej man bara struntar i. Dock så kommer mitt ben att bli bra till 99% så det är ju ingen stor grej egentligen, men det kommer att ta ett par år innan allt e läkt.

Sommartjockis
2008-06-22, 09:17
Ja, klart jag gjorde, det är ju inte en grej man bara struntar i. Dock så kommer mitt ben att bli bra till 99% så det är ju ingen stor grej egentligen, men det kommer att ta ett par år innan allt e läkt.

Fyfan vad hemskt! Du får lycka till med träningen, i och med att jag också är lite av en datanörd så ska det bli kul att följa din journal.

Randomgymmare
2008-06-22, 16:02
Idag blev det rygg. Brukar normal inte träna på södagar men då blir allt bättre med schemat eftersom då får jag in armar på torsdagen.


Chins 4x5 (min kroppsvikt här)
Latsdrag 2x8 70kg, 2x8 med 75kg
Latsdrag med V-handtag 4x8 80kg
Skivstångsrodd 4x10 50kg


Passet tog nästan 50min, fick en ganska bra pump i latsen (brukar aldrig få det annars).