handdator

Visa fullständig version : Lite frågor angående diverse


Sonyjava
2008-06-21, 22:07
Tjatja.

Jag ligger på ca: 69kg och är 176cm lång, jag har dock lite fett på magen som inte är så soft men ändå inte särskillt farligt, det täcker iaf magrutorna och jag har en bula vid magen.

Har iaf börjat styrketräna nu, tänker följa max-ot och har kört 2 pass hittills, har dock styrketränat lite innan också men jag "bulkade" aldrig då utan låg på ungefär samma vikt hela tiden.

Har fått reda på att jag ska ligga på ca 150g protein om dagen, låter det rimligt? strax över 2g/kgkv

Har velat jävligt länge mellan att minska och gå ner i vikt, har nu blivit hyffsat bestämd på att jag ska fortsätta uppåt under sommarlovet, sedan fortsätta tills jag inte är bekväm med tjockisheten i kroppen längre och då deffa :) vill dock inte bli för fet till skolstarten (är 15 bast och börjar således gymnasiet till hösten).

Hur mycket vikt bör jag se till att gå upp i veckan/månaden och ungefär hur mycket vätska lägger man på sig första veckan då man börjar äta upp sig igen, på ett ungefär så jag vet hur jag ligger nu eftersom mina 69kg var ganska vätsketömda.
Har gått ner i vikt tidigare från övervikt och har bra koll på ungefär hur mycket kalorier jag stoppar i mig varje dag.

tack i förhand! :hbang:

Guddi
2008-06-22, 09:07
Bara träna och strunta i hur mycket du äter är mitt råd. I din ålder är det inte säkert att du kommer lägga på dig så mycket muskelmassa ändå och risken är att du istället bara blir fet om du ger dig på en bulk. Gå till gymmet för att bli stark och inte för att bli stor så kommer du att ha en snygg kropp om något år ändå...