handdator

Visa fullständig version : Sy in kavaj?


Slartibartfast
2008-06-20, 11:27
Jag köpte en kostym förra veckan, men haft mina betänkligheter om kavajen allt sedan dess. Den sitter i det närmaste perfekt utom runt axlarna (surprise) där den egentligen är aningen för liten. Jag är dessutom så liten jag blir under året just nu, så om jag går upp nåt kg, så är den för liten.

Därför var jag till affären idag och prövade en större nummer och den satt betydligt bättre över axlarna, men var för stor i övrigt, jag ska tillbaka på måndag och ta måtten så att de kan sy in den. Men blir det bra då? Jag har aldrig sytt in nånting förr, allra minst en kavaj. Nån som har erfarenheter?

The Auditor
2008-06-20, 11:29
Hade en kostym som jag gillade tyget på, men satt som ett tält. Skräddaren gjorde mirakel.

Du kommer bli grymt nöjd.

Torwald
2008-06-20, 11:37
Insydda kavajer tycker jag är fantastiskt. Om de som tar måtten är kunniga och vet vad skräddaren gör av det (om inte måttagaren och skräddaren är samma person) kan det bli oförskämt bra.

Rahf
2008-06-20, 12:44
Skräddaren fixar biffen.

Slartibartfast
2008-06-20, 23:43
Kalas! Tack för infon. :thumbup:

Jag hade faktiskt inte tänkt på skräddare som ett alternativ tidigare. Har aldrig skräddarsytt nånting, men nu verkar det ju ganska självklart.