handdator

Visa fullständig version : Mitt schema [kommentera]


Pebee
2008-06-19, 22:57
Hej jag har tränat helkropp nu i några månader. Men har nu satt ihop mitt alledes egna schema :naughty:

Det skulle va kul om folket här på Kolozzeum kunde kommentera detta och säga vad som är fel, finns nog en del att rätta. tack på förhand :thumbup:

Let's begin:

Dag 1 -- Tisdag -- Ben,Vader,Mage

Benspark 3x12,Liggande lårcurl 3x12,Knäböj 3x12.
Sittande vadpress 3x12,Stående vadpress 3x12.
Crunches 2x100,Benlyft 3x15

Dag 2 -- Torsdag -- Bröst,Tricep,Axlar

Bänkpress 3x12,Lutande hantelpress 3x12,Hantelflyes 3x12.
Smal bänkpress 3x12,Liggande tricepsextention 3x12,Stående tricepsextention 3x12.
Sittande militärpress 3x12,Press bakom nacken 3x12,Framåtlutande hantellyft 3x12.

Dag 3 -- Söndag -- Bicep,Rygg,Underarmar

Hantelcurl 3x12,Skivstångscurl 3x12,Cablecurl 3x12.
Marklyft 3x12,Smalt Lastdrag 3x12,Sittande Rodd 3x12.
Wrist Roller 3x0,Underarmscurl med stång 3x12.


Har inte skrivit ut några vikter än för schemat är så nytt hoppas det inte gör nått ;p

LoTiX
2008-06-19, 23:15
Värst va många crunches du klarar, får du kontakt i varenda en? Pass 2 låter förjävla jobbigt, hade jag aldrig orkat med. Känns det verkligen bra att börja pass 3 med biceps, då är man ju slut när det är ryggen som ska tränas.

Pebee
2008-06-19, 23:21
Värst va många crunches du klarar, får du kontakt i varenda en? Pass 2 låter förjävla jobbigt, hade jag aldrig orkat med. Känns det verkligen bra att börja pass 3 med biceps, då är man ju slut när det är ryggen som ska tränas.

Hur menar du med kontakt? *Notera att jag är nybörjare* Har testat pass 3 men tyckte inte det var så jobbigt faktiskt;)

LoTiX
2008-06-19, 23:43
Hur menar du med kontakt? *Notera att jag är nybörjare* Har testat pass 3 men tyckte inte det var så jobbigt faktiskt;)

Att varje crunch utförs strikt och i hela sin längd. Jag sa att pass 2 lät jobbigt.

Soulrivers
2008-06-19, 23:45
100 crunches på rad kommer inte göra något alls för din magmuskulatur. Kör istället 15-20 med extra vikt, t.ex. en väst eller viktplattor som du håller bakom huvudet. Det tar mycket bättre.

Johgl
2008-06-19, 23:50
Ett tips är att du börjar med de övningar som kräver mest. Tänker då på att du kunde börja med marklyft och knäböj eftersom det behövs mycket mer fokus på dessa än t.ex benspark som du hade först dag 3.

Zippo
2008-06-19, 23:58
100 crunches på rad kommer inte göra något alls för din magmuskulatur. Kör istället 15-20 med extra vikt, t.ex. en väst eller viktplattor som du håller bakom huvudet. Det tar mycket bättre.


Sant som du säger, tänk nu också Pebee på att du är nybörjare och att det kan kännas rätt så svårt/tufft i början men det kommer du över genom tiden. Som sagt så tycker jag personligen att pass 2 är riktigt hardcore :hbang: kanske ska byta ut typ axlar från dag 2 till 1 eftersom alla dessa 3 muskel grupper är stora områden. Men om du orkar med denna schema så är det bra!

Tänk på att ÄTA så mycket som möjligt och såv i tid vilket många inte gör.

Bra schema annars :thumbup:

Pebee
2008-06-20, 10:18
Okej tack för svaren, jag ska nog försöka korta ner mitt schema en anning :) och tänka på det ni sagt så kommer nog detta gå fint :naughty:

Jag försöker äta massor men det blir endå inte så ofta, ja äter frukost, middag, kvällsmat, sen 5-6 mackor innan jag går och lägger mig + nån pan pizza. Hoppas detta duger som en början iallafall :P är född 91 så har god tid på mig att bättra mig