handdator

Visa fullständig version : På jakt efter leverantörer av gymutrustning


obesogen
2008-06-19, 11:04
Jag har fått möjligheten att designa rehabavdelningen som är ett rum på drygt 70 kvadrat i ett gym. Är därför på jakt efter bra vettiga leverantörer av gymutrustning i form av:

Powerrack
Skivstänger + vikter
hantlar + hantelställ
Ev någon mindre ställbar cablecross
Bänkar
Medicinbollar i olika storlekar
Ev kettlebells
Golv
Lyftflak
Matta

Alla tips mottages tacksamt!

bubbe
2008-06-19, 11:13
Jag har fått möjligheten att designa rehabavdelningen som är ett rum på drygt 70 kvadrat i ett gym. Är därför på jakt efter bra vettiga leverantörer av gymutrustning i form av:

Powerrack
Skivstänger + vikter
hantlar + hantelställ
Ev någon mindre ställbar cablecross
Bänkar
Medicinbollar i olika storlekar
Ev kettlebells
Golv
Lyftflak
Matta

Alla tips mottages tacksamt!

Eleiko ffs!

obesogen
2008-06-19, 11:20
Eleiko ffs!

Jag har varit i kontakt med bla eleiko och väntar på en offert från dom som kommer i nästa vecka. Jag vill dock självklart se över alla alternativ.

Arne Persson
2008-06-19, 12:10
Jag har fått möjligheten att designa rehabavdelningen som är ett rum på drygt 70 kvadrat i ett gym. Är därför på jakt efter bra vettiga leverantörer av gymutrustning i form av:

Powerrack
Skivstänger + vikter
hantlar + hantelställ
Ev någon mindre ställbar cablecross
Bänkar
Medicinbollar i olika storlekar
Ev kettlebells
Golv
Lyftflak
Matta

Alla tips mottages tacksamt!



PM:a ditt telefonnummer till mig!

Jag jobbar inom branchen sedan snart 20 år.

obesogen
2008-06-19, 12:35
PM:a ditt telefonnummer till mig!

Jag jobbar inom branchen sedan snart 20 år.

Du har PM.

mjukglass
2008-06-19, 13:20
Bara en stilla undran. Varför inga motståndsband för ditt rehabgym. Jag är en enkel lekman i ämnet men från mitt armstöd här är motståndsband väldigt bra för rehab och mer avancerad dynamisk träning.

Övrigt verkar det som ett väldigt bra gym. Får vanligt folk möjlighet att träna där också?

obesogen
2008-06-19, 14:39
Bara en stilla undran. Varför inga motståndsband för ditt rehabgym. Jag är en enkel lekman i ämnet men från mitt armstöd här är motståndsband väldigt bra för rehab och mer avancerad dynamisk träning.

Övrigt verkar det som ett väldigt bra gym. Får vanligt folk möjlighet att träna där också?

Ingen fara. Vi har redan en bunt gummiband, kommer även köpa in kraftigare band för assisterade pull ups, sl-träning osv.
Vi kommer i dagsläget inte sälja några årskort utan detta är enbart för patienter och klienter.

z_bumbi
2008-06-20, 20:32
Bra bänkar med ställningar ER-equpment, hyffsade ställningar och bänkar metal. Eleiko har tidigare inte varit med på kartan när det gäller bra ställningar (Eleiko var t ex huvudsponsor på ett SL-EM men man körde med ER-ställningar) men senaste modellerna kanske är bättre? Stänger. Leoko vs Eleiko beror på vad man är ute efter. Är det tyngdlyftning så är svaret Eleiko men är det styrkelyft (som det står i inlägget) så kan det nog gå på ett ut. Leoko har tidigare varit billigare.

T ex extremepower har kettleballs, band, ställningar, stänger etc så jämför priserna och testa grjerna och se vad som blir bäst.

Sparven från Minsk
2008-06-21, 09:46
Måste nog säga Eleiko jag med, good stuff there!

bubbe
2008-06-21, 09:58
Bra bänkar med ställningar ER-equpment, hyffsade ställningar och bänkar metal. Eleiko har tidigare inte varit med på kartan när det gäller bra ställningar (Eleiko var t ex huvudsponsor på ett SL-EM men man körde med ER-ställningar) men senaste modellerna kanske är bättre? Stänger. Leoko vs Eleiko beror på vad man är ute efter. Är det tyngdlyftning så är svaret Eleiko men är det styrkelyft (som det står i inlägget) så kan det nog gå på ett ut. Leoko har tidigare varit billigare.

T ex extremepower har kettleballs, band, ställningar, stänger etc så jämför priserna och testa grjerna och se vad som blir bäst.

Skulle tro man får ett bra pris om man köper av eleiko direkt speciellt om det handlar om lite mer prylar på ett bräde.

Tävlingsställningen tycker jag har varit lite ranglig och inte så enkel som ER, förhoppsningvis blir den nya ställningen riktigt bra. Vad jag har sett så innehåller den flera förbättrande nyheter och när tillverkningen sätter igång på allvar så borde kvaliten vara riktigt god också. Eleikoställningen användes tex på VM i sölden förra året, har inte hört att någon tyckte den var dålig trots att det var den gamla varianten.

z_bumbi
2008-06-23, 07:40
Skulle tro man får ett bra pris om man köper av eleiko direkt speciellt om det handlar om lite mer prylar på ett bräde.

Jo men det gäller ju alla tillverkare/återförsäljare.

Tävlingsställningen tycker jag har varit lite ranglig och inte så enkel som ER, förhoppsningvis blir den nya ställningen riktigt bra. Vad jag har sett så innehåller den flera förbättrande nyheter och när tillverkningen sätter igång på allvar så borde kvaliten vara riktigt god också. Eleikoställningen användes tex på VM i sölden förra året, har inte hört att någon tyckte den var dålig trots att det var den gamla varianten.

Då är det ju en produkt som inte finns på marknaden ännu? Eleiko har lyckats med konstycket att göra sämre ställningar 10 år efter att andra har gjort ställningar som fungerar så jag väntar nog med ett omdöme om den nya ställningen innan jag har sett en.

Ahead Of The Pack
2008-06-26, 18:55
Rune Andersson på Kuserud i Dalsland som brukar arrangera strongmantävlingar säljer gymutrustning till bra priser, hör med honom.

Ahead Of The Pack
2008-06-26, 18:58
Skulle tro man får ett bra pris om man köper av eleiko direkt speciellt om det handlar om lite mer prylar på ett bräde.

Tävlingsställningen tycker jag har varit lite ranglig och inte så enkel som ER, förhoppsningvis blir den nya ställningen riktigt bra. Vad jag har sett så innehåller den flera förbättrande nyheter och när tillverkningen sätter igång på allvar så borde kvaliten vara riktigt god också. Eleikoställningen användes tex på VM i sölden förra året, har inte hört att någon tyckte den var dålig trots att det var den gamla varianten.

Jag pratade lite med Eleiko i Sölden och jag fattade det som att dom skulle satsa lite mer på styrkelyft nu. Tidigare har väl fokus legat mest på OL.:)

the_PL_man
2008-08-26, 09:00
Jag pratade lite med Eleiko i Sölden och jag fattade det som att dom skulle satsa lite mer på styrkelyft nu. Tidigare har väl fokus legat mest på OL.:)

Låter trevligt!

/the_PL_man

haslish
2008-08-26, 18:12
concept har ju rätt mycke

burre
2009-08-31, 13:59
Du kan köpa mycket av detta hos 4exercise i uddevalla.

Kanon grejer till riktigt bra priser. Jag blev väldigt nöjd.

www.4exercise.se

1. Det är en gammal tråd.
2. Det du skriver är misstänkt likt reklam och du kommer att dö.

:)