handdator

Visa fullständig version : L-Arginin?


Wroom
2008-06-19, 06:13
Tjenare, jag har läst bland forumet ganska mycket och tränar själv.
Hur tränat ungefär 6 månader nu och har alltid undrat vad detta är och vad det kan tänkas ge för effekt?

Jag hoppas att någon kunnig kan lista ut det åt mig *gah!*

L-Argenin-DL-2-Pyrrolidon
5-Carboxylic, L-lysin, Niacin/Nikotinsyra, Piperin

Har nämligen en kompis som erbjudit dessa tabletter som innehåller just detta, han påstår att det stimulerar kroppen att tillverka testosteron och att det också skulle bidra med massa energi samt pump.

Kan detta stämma?

Sverker
2008-06-19, 06:17
Pump av arginin och niacin får du säkert.
Det där med testosteronet kan du glömma.

Wroom
2008-06-19, 06:18
Så med andra ord ger effekten bättre pump?

Är det bra att kombinera just detta med 100% kreatin?

Eller kommer effekten vara den samma eller till och med bli sämre?

King Grub
2008-06-19, 09:01
Det är inget där som påverkar kreatinet negativt, eller tvärtom.

Är du orolig över hormonnivåerna, kan du tänka på, att arginin i samband med styrketräning sänker tillväxthormonnivåerna kraftigt.

tano
2008-06-19, 09:47
Det är inget där som påverkar kreatinet negativt, eller tvärtom.

Är du orolig över hormonnivåerna, kan du tänka på, att arginin i samband med styrketräning sänker tillväxthormonnivåerna kraftigt.

Enskilt eller gäller det också som en del i en EAA mix.
Tänker särskilt då arginin verkar vara den aminosyran som är extra i Amino Rush jämfört med Esa Pro.

Timme
2008-06-19, 10:00
Det är inget där som påverkar kreatinet negativt, eller tvärtom.

Är du orolig över hormonnivåerna, kan du tänka på, att arginin i samband med styrketräning sänker tillväxthormonnivåerna kraftigt.

Jag tänker aldrig använda arginin mer :D

Sniggel
2008-06-19, 11:22
Förstår inte heller vad man ska med pumptillskott till. Gör det någon nytta egentligen? Teorin är väl att näring lättare kommer ut i ådrorna men det påståendet har väl dementerats. Dessutom har det ju visats att begränsad blodtillförsel/syre (under ett set) har positiv påverkan på hypertrofi så där är en del som talar emot att extra pump gör någon nytta.

Wroom
2008-06-19, 20:13
Oj att det sänker tillväxthormonerna kraftigt är ju inget jag direkt vill.
Då kör jag på med bara kreatin helt enkelt och druvsocker

Tack för all hjälp och info.

Durre
2008-06-19, 20:53
Jag slänger mitt rage snart om det skall pratas om detta så mycket som nu :D Men det var väl att nivåerna blev lite högre än normalt på dagar man inte tränar? Jo det är jag säker på att jag läst här...

rAjj
2008-06-19, 21:05
Ah vafan.. lika bra som detta forumet är, lika snurrig blir man ibland. Man blir kluven på alla håll o kanter ffs! :D

birra_peroni
2008-06-30, 15:45
Det är inget där som påverkar kreatinet negativt, eller tvärtom.

Är du orolig över hormonnivåerna, kan du tänka på, att arginin i samband med styrketräning sänker tillväxthormonnivåerna kraftigt.

Har det något att göra med muskelutvecklingen? Eftersom att jag läste att du förut skrev att GH inte är muskelanabolt i vuxna individer.

Så hur påverkar det träningen?

//Birra