handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal 200806-16 och framåt..


Nikki
2008-06-18, 23:19
Denna journal är mest för egen del..
Tanken är att jag ska lägga ut bilder och klipp i framtiden tillsammans med upplägg och resultat, för utvärdering och nöje..
Kanske kan man uppnå något med det?

Mina personbästa är i nuläget följande..
SL-tävling..
295-175-270 = 740 och 451poäng..

Följande period kommer jag inte träna tävlingsinriktat alls, endast arbeta med stil och skadeförebyggande.. Mycket cirkelrörelse kommer det bli och det räknar jag med..
Men wtf.. Detta är mitt liv, jag gör som jag vill.. Främst så har jag 20år(?) på mej att utveckla en färdig form..
Jag är beredd att ge det tid helt enkelt..

Baserat på vikt, personbästa, utan material, reps och singlar..
Detta har jag åstadkommit hitintills..
Böj: En singel på 215kg (har aldrig haft intresse i att böja singlar utan material pga skaderisken jag levt med), två fyror och en trea samma pass på 210kg..
Bänk: Singel på 170kg (Inte strikt, inte hälsosamt, men upp kom det), fyra sexor på 135/treor på 150 (enstaka tror jag, inte säker dock).
Mark: Singel saknas då jag reppar det jag toppar utan material typ, två treor på 240kg och två treor på 230kg so far..

Nu har jag lite minnesantäckningar, då kan ja börja med själva dagboken..

Nikki
2008-06-19, 00:09
Jag har vissa basövningar jag tränar vissa dagar.. Det finns utöver det ett antal kompliment jag valt ut pga dess inverkan på mej och min kropp..
Jag delar upp "komplimenten" i 3 kategorier..

1: Styrkeökande..
2: Skadeförebyggande..
3: Stilfrämjande..

Måndag..
Bas: Pallmark, smalbänk och frontböj..
Hela måndagen är eg. kompliment..
Pallmark på ca 10cm pall: 3set med fyra reps, syftet är att träna explosivitet genom hela lyftet men framförallt i starten.. Alltid lätta vikter, aldrig risk för failure..
Smalbänk med så smal fattning armbågar och handleder klarar utan strejk: 4set med 6reps vardera, detta ska också ske lätt och eg. utan risk för failure, normalt sett ca 10kg under den vanliga bänkpressträningen på onsdagar..

Onsdag..
Bas: Mark/böj (beroende på hur veckan ser ut i övriga livet) och bänkpress..
Böj: 4-5 set och 3-5 reps per set (detta beror mestadels på hur långt jag kommit med stilen)..
Bänk: 4set med 6reps vardera, inget konstigt, maxgrepp och normalt sett ca 10kg över måndagens smalbänk..
Mark: Inledningsvis 5set med 5reps vardera, syftet är att så småningom gå över till 4set med 3reps vardera och även 2-6set med 1-2reps vardera under vissa perioder..

Fredag..
Bas: Singellyft i bänk/mark/böj (beroende på livet i övrigt)..
Bänk: Tröja eller inte tröja..
Med tröja: Främst jobba med bryggan, att kunna bibehålla min brygga till 100% när tröjan kommer på.. Få lyft hela vägen ner, dock minst 1 när träningströjan används.. En del av frekvent nyttjande av tröjan är att få in vanan och kunna ge triceps en match..
Utan tröja: Gå in 10g under målvikt, göra en singel, höja 2,5kg till nästa lyft..
Gör jag under 4 lyft har jag valt fel vikt för dagen, gör jag över 6 lyft har jag likaså där missbedömt kapaciteten för dagen..
Vid 5 lyft är det som det ska, men 4-6 lyft är ok..
Strikt eller icke strikt? Humör avgör..

Lördag: Singellyft/mark/böj..
Se onsdag och fredag..

Kompliment (allt räknat totalt per vecka)..
Hantelpress/lutande hantelpress, 2 set med 6reps..
Hammercurl, 3set med 6reps..
Bicepscurl, 3set med 6reps..
Pushdown (triceps), 3set med 6reps..
Frenchpress, 3set med 6reps..
Sittande hantelpress, 3set med 6reps..
"Sned maskinrodd" (vet ej vad det kallas om det ens har ett namn), 3set med 6reps vardera..
Latsdrag, 3set med 6reps..
Rodd, 3set med 6reps..
Donkeyraises, 3-4set med 6-12reps..
Stolcrunches, 2+2set med 6reps..
+ ev. rehab/prehab..

Nikki
2008-06-19, 00:23
Tre fyror på 150kg i pallmark..
Fyra sexor på 110kg i smalbänk..
Tre fyror på 80kg i frontböj..

Lutande hantelpress, 1 femma på 40kg, 2 sexor på 35kg..
2 set med 6 reps på 20kg i sittande hantelpress..
Snedrodd 3 sexor på 75kg..
Bicepscurl, 1 sexa på 45kg, 1 sexa på 40kg, 1 sexa på 35kg (1a sexan på 45kg ever, kändes fint)..
*bonus*
Crunches med 11kg hantel 4 set med 6reps vardera..

Nikki
2008-06-19, 00:28
Böj: 5 set med 3 reps vardera på 100kg..
100% fokus på stilen, 0% på vikten.. Det var skillnad från set till set..

Bänk: 4set med 6reps vardera på 120kg..

Hantelpress: 2set med 6reps på 40kg..
Hammercurl: 2 set på 6reps på 18,5kg, 1 set med reps på 20kg´s hantel..
Pushdown: 3set med 6reps vardera på 40kg..
Stolcrunches 2+2set med 6reps på 40kg..

Nikki
2008-06-19, 00:29
Addering till "Måndag: 2008-06-16.." Frenchpress.. 3set med 6reps vardera på 30kg..

Gymfjollan
2008-06-19, 00:31
ser bra ut detta ! :) dock så tycker jag du kan skriva lite bättre står lite luddigt som det är nu ^^

Nikki
2008-06-19, 00:35
ser bra ut detta ! :) dock så tycker jag du kan skriva lite bättre står lite luddigt som det är nu ^^


Det är mest för egen del så bara jag förstår så är jag nöjd.. Förstår andra så är väl det bra..:cool: Men om inte..*kissass*
Skulle tyvärr bli förmycket att förtydliga allt..

Gymfjollan
2008-06-19, 00:37
aha oki så du använder denna som träningsdagbok ? ;)


jo förstår gör man :) , kul och intressant att läsa. lycka till ! :cool:

Nikki
2008-06-19, 00:39
aha oki så du använder denna som träningsdagbok ? ;)


jo förstår gör man :) , kul och intressant att läsa. lycka till ! :cool:

Yup, typ träningsdagbok..
Kommer säkert slacka med själva bokförandet, men, detta är ett tappert försök till att även göra det lite mer ambitiöst..*flex*