handdator

Visa fullständig version : CytoSport Complete Whey Protein


IggaN
2008-06-18, 19:36
Nu har man inhandlat Complete Whey Protein från Cytosport. Det är vanligt proteinpulver som också innehåller BCAA och EAA.

Det står på förpackningen såhär:
"Exceptional BCAA to EAA Ratio

TOTAL OF BCAA(24.2)
--------------------- = 50.3
TOTAL OF EAA(48.1)"


Jag har även en förpackning Amino Rush av Fairing som också är EAA. Ska jag dricka båda för bäst effekt för jag tvekar att Complete Whey Protein har lika mycket EAA som Amino Rush.

När ska jag dricka Complete Whey Protein respektive Amino Rush?

Tacksam för svar!

Rahf
2008-06-18, 20:21
Det går inte att jämföra de två, EAA har en mycket mer potent effekt än vad vassleprotein har. Hade jag varit du (detta är en ytterst personlig åsikt) så hade jag kört amino rush före träning och sen vassleprotein + malto efter träning.

IggaN
2008-06-18, 21:04
Det går inte att jämföra de två, EAA har en mycket mer potent effekt än vad vassleprotein har. Hade jag varit du (detta är en ytterst personlig åsikt) så hade jag kört amino rush före träning och sen vassleprotein + malto efter träning.

Men det vassleproteinet jag köpte innehåller också EAA och BCAA, därför är jag tveksam om att det bästa är att enbart ta efter träningen och amino rush innan.

King Grub
2008-06-18, 21:24
Men det vassleproteinet jag köpte innehåller också EAA och BCAA

Det gör allt protein, vanlig mat likaså. I ett rent EAA-tillskott är dom i fri form, vilket inte är fallet med intakt protein.

machine gun
2008-06-18, 21:24
Allt vassleprotein innehåller EAA.


EDIT: Grub är snabb som en iller.

IggaN
2008-06-18, 21:28
Det gör allt protein, vanlig mat likaså. I ett rent EAA-tillskott är dom i fri form, vilket inte är fallet med intakt protein.

Jaha, då lärde man sig något nytt. :em:

Men innehåller vanligt vassleprotein BCAA eller är det tillsatt?

King Grub
2008-06-18, 21:35
BCAA är dom tre grenade aminosyrorna. Allt protein är uppbyggt av dom 20 aminosyrorna, varav dom grenade, BCAA, är 3 stycken. BCAA finns i allt protein. EAA står för Essentiella aminosyror, dvs dom aminosyror av dom 20 som kroppen inte kan tillverka själv. BCAA är samtliga EAA.

IggaN
2008-06-18, 21:36
BCAA är dom tre grenade aminosyrorna. Allt protein är uppbyggt av dom 20 aminosyrorna, varav dom grenade, BCAA, är 3. BCAA finns i allt protein.

Okej, tack så mycket!