handdator

Visa fullständig version : Operationen bokad


Fotbollspojke90
2008-06-18, 17:16
var och träffade kirurgen Lennart blomquist på s:t görans sjukhus idag för bedömning av gynekomasti. Precis som på vårdcentralen så slog han fast att det var gynekomasti.

som tur är så har han en lucka i sitt schema så jag har fått en preliminär operationstid nästa måndag, annars skulle jag fått göra det efter sommaren. hade inte med mig mina föräldrar idag och dem ville han träffa, men vi bokade in en ett möte imorn.

nu undrar jag är det någon som har någon erfarenhet av Lennart blomquist han är alltså speciallist på plastikkirurgi på st: görans sjukhus.
Han verkade riktigt kunnig har genomfört många såna här operationer.

för er som har genomfört en gynekomasti operation, behöver jag känna mig orolig för att det kan uppstå komplikationer eller stora fula ärr?. har aldrig blivit opererad för någonting förut.

shut teh face
2008-06-18, 17:50
Jag hittade ingen negativ (eller någon alls) anmärkning på Lennart Blomquist.

Har en kompis som gjorde en sån operation för ett tag sedan, det gick jättebra.

M|cke
2008-06-18, 18:16
Han jobbar hos en av mina kunder med. Har aldrig hört något negativt om honom.

Angel
2008-06-18, 19:03
Det är alltid en risk med narkos och operation.

shut teh face
2008-06-18, 19:07
Det är alltid en risk med narkos och operation.
Det finns också alltid en risk när jag dricker min Cola att det kanske är dynamit i den och jag sprängs.

Helt ärligt, jag vet att varje operation har en chans att vara dödlig, även om det ibland är extremt liten. Men när man söver ned en 18-20 åring och skär lite i hans tuttar....? :D

J.Saarela
2008-06-18, 19:12
Själva operationen verkar ju inte direkt så kompliserad.Så det går nog utmärkt.

GLC
2008-06-18, 21:09
Lycka till. Före- och efterbilder vore något att se. Främst kanske för din egen skull.

Halldin
2008-06-18, 21:11
Har du bilder/lagt upp bilder på det här? Vore intressant att se hur det ser ut eftersom du fått den bedömningen verifierad.

Fotbollspojke90
2008-07-04, 15:00
tja!
nu har det snart gått ca 2 veckor efter operationen. jag undrar ni som tidigare genomfört en gynekomasti operation, när började ni träna?

läkarna tyckte jag ska vänta 2 veckor till?!

som ni ser på namnet är jag fotbollsspelare, jag undrar kan jag inte ens sätta mig på en träningscykel för att hålla uppe konditionen?

Animalistic
2008-07-04, 15:03
tja!
nu har det snart gått ca 2 veckor efter operationen. jag undrar ni som tidigare genomfört en gynekomasti operation, när började ni träna?

läkarna tyckte jag ska vänta 2 veckor till?!

som ni ser på namnet är jag fotbollsspelare, jag undrar kan jag inte ens sätta mig på en träningscykel för att hålla uppe konditionen?

gå på egen känning, jag var rätt så öm bara när jag gick ner/upp för trappor, att boobsen skumpade till liksom ^^ men när du själv känner dig 100% läkt, i'd say go for it

tp_88
2008-07-04, 15:04
Jag säger att du ska lyssna på din läkare, vad tror du 2 veckors utebliven träning kommer göra på sikt för din fotbolls"karriär"? Just det; ingenting.

norsk_gadd
2008-07-04, 15:05
Du vill ha ett bra resultat va? Med tanke på att resultatet är tänkt att vara livslångt så är kanske inte två veckor någon stor uppoffring, eller hur?
Vila som läkarna säger, din kropp kommer INTE att förtvina av lite inaktivitet. Du kommer få tillbaks det lilla du tappat VÄLDIGT snabbt igen. Va smart nu och låt det läka.

shut teh face
2008-07-04, 15:08
Det är också väldigt olika hur snabbt man blir bra igen. Så läkarens råd kan vara fel också. Så det är bara att köra på när du känner dig bra igen.

Jag opererade mig förut pga. en grej och jag frågade kirurgen om jag kunde vara med på gymnastiken i skolan imorgon, hon sa: nej men i övermorgon kan du det!

Jovisst, jag kunde inte ens ha på mig kläder under 2 veckor. Jag blev ifrån skolan i 3 månader. :laugh:

edit okej jag erkänner att jag pillade på såret och rev upp ett stygn, men vafan jag visste inte att det var en tråd. =P

tp_88
2008-07-04, 15:13
Det är också väldigt olika hur snabbt man blir bra igen. Så läkarens råd kan vara fel också. Så det är bara att köra på när du känner dig bra igen.

Jag opererade mig förut pga. en grej och jag frågade kirurgen om jag kunde vara med på gymnastiken i skolan imorgon, hon sa: nej men i övermorgon kan du det!

Jovisst, jag kunde inte ens ha på mig kläder under 2 veckor. Jag blev ifrån skolan i 3 månader. :laugh:

edit okej jag erkänner att jag pillade på såret och rev upp ett stygn, men vafan jag visste inte att det var en tråd. =P
Fast, om det inte känns bra efter den tid läkaren sagt att man ska vila, så får man väl gå tillbaks och prata med honom igen.

Om det känns bra redan efter två veckor skulle iaf jag ta det säkra före det osäkra och vila den rekommenderade tiden.

Hank
2008-07-04, 15:18
Vad kostade hela kalaset? Och hur känns det nu?

Fotbollspojke90
2008-07-04, 15:20
tack för alla svar :)

jo precis som Norsk_gadd säger , det är ju något som är livslångt resultat.
men suget att träna är fruktansvärt stort.

men jag tänkte att sitta på träningscykel belastar väl inte bröstmuskeln?

norsk_gadd
2008-07-04, 15:28
tack för alla svar :)

jo precis som Norsk_gadd säger , det är ju något som är livslångt resultat.
men suget att träna är fruktansvärt stort.

men jag tänkte att sitta på träningscykel belastar väl inte bröstmuskeln?

Inte om man cyklar väldigt försiktigt, men vad ger det dig att sitta och slötrampa på en motionscykel?
Njut av vilan och träna desto hårdare sen istället! Viktigt att det blir snyggt nu när du gått igenom allt för att bli av med dina problem.
Lycka till med läkandet!

Fotbollspojke90
2008-07-04, 15:56
Vad kostade hela kalaset? Och hur känns det nu?

det kostade inte en krona, landstinget.

det gör inte ett dugg ont om du syftar på det, ömmar inte alls. har inte ens tagit en alvedon efter operationen.

det här har jag väntat på allt för länge, fruktansvärt lättnad

Hank
2008-07-04, 16:27
Fan vad snabbt du fick tid även om det var genom landstinget. Det går ju rykten om massa månaders väntetid på sådana operationer. Men riktigt gött för dig, hoppas det blir bra! Ska själv få tummen ur arslet och försöka fixa liknande.

Fotbollspojke90
2008-07-04, 16:31
Fan vad snabbt du fick tid även om det var genom landstinget. Det går ju rykten om massa månaders väntetid på sådana operationer. Men riktigt gött för dig, hoppas det blir bra! Ska själv få tummen ur arslet och försöka fixa liknande.

japp det gick fort :). men jag ringde vårdgarantin, så då tog det inte så lång tid !

Fotbollspojke90
2008-07-04, 23:53
ska väl sägas att jag hade lite flyt att jag fick operera så snabbt, det var en patient som hade lämnat återbud på en tid. men visst om du kämpar lite för det så ska du nog få det gjort relativt snabbt genom tex vårdgarantin

Stenberg
2008-07-05, 12:15
det kostade inte en krona, landstinget.

det gör inte ett dugg ont om du syftar på det, ömmar inte alls. har inte ens tagit en alvedon efter operationen.

det här har jag väntat på allt för länge, fruktansvärt lättnad

Glad för din skull! :thumbup:

Har kanske fårgats om det tidigare i tråden, men kommer du fixa några före/efter-bilder? Vore intressant att se. Misstänker själva att jag har lite gyno. Men även en hel del lös hud från viktnedgång så när jag lägger mig under kniven nån gång i framtiden lär det väl bli för egna slantar :(

Fotbollspojke90
2008-07-05, 16:22
Glad för din skull! :thumbup:

Har kanske fårgats om det tidigare i tråden, men kommer du fixa några före/efter-bilder? Vore intressant att se. Misstänker själva att jag har lite gyno. Men även en hel del lös hud från viktnedgång så när jag lägger mig under kniven nån gång i framtiden lär det väl bli för egna slantar :(

jag är inte helt säker, men nästan på att jag har bilder på bröstet innan operationen. men efterbilder kommer jag lägga upp senare.

Ellis Wyatt
2008-07-05, 16:26
jag är inte helt säker, men nästan på att jag har bilder på bröstet innan operationen. men efterbilder kommer jag lägga upp senare.

Vad för typ av operation blev det? Skar de bort körtlarna eller? :-)

Fotbollspojke90
2008-07-05, 17:20
Vad för typ av operation blev det? Skar de bort körtlarna eller? :-)

japp jag hade tydligen inte så mycket fett, men en hel del körtel. så det blev en kombination av fettsugning och bort med körtlarna

Angel
2008-07-05, 21:13
det kostade inte en krona, landstinget.

det gör inte ett dugg ont om du syftar på det, ömmar inte alls. har inte ens tagit en alvedon efter operationen.

det här har jag väntat på allt för länge, fruktansvärt lättnad

Det kostade Sverige då, eller alla som betalar skatt iallafall...

Backe
2008-07-05, 21:55
Det kostade Sverige då, eller alla som betalar skatt iallafall...

Okej, tycker du det är felanvända pengar då eller? För min del bidrar jag gärna till en sådana operationer om inte orsaken är självförvållad.

Grattis till en lyckad operation och hoppas du blir nöjd vill jag istället säga..

Angel
2008-07-05, 22:00
Okej, tycker du det är felanvända pengar då eller? För min del bidrar jag gärna till en sådana operationer om inte orsaken är självförvållad.

Grattis till en lyckad operation och hoppas du blir nöjd vill jag istället säga..

Det sa jag inte, jag sa bara att den inte var gratis. Han kommer få betala för den förr eller senare.

Fotbollspojke90
2008-07-05, 22:08
Det kostade Sverige då, eller alla som betalar skatt iallafall...

vill inte starta en våldsam debatt nu, men det finns nog antagligen en anledning till att landstinget godkänner att betala den här typen av operationer. det verkar som du själv skulle behöva leva med gynekomasti, för att förstå hur man mår.

Det var ju inte så att jag sprang till vårdcentralen och bad om en "skönhetsoperation" !

Fotbollspojke90
2008-07-05, 22:09
Okej, tycker du det är felanvända pengar då eller? För min del bidrar jag gärna till en sådana operationer om inte orsaken är självförvållad.

Grattis till en lyckad operation och hoppas du blir nöjd vill jag istället säga..


tack så mycket backe, bara de som levt med gynekomasti vet hur jobbigt det är...

japp, tydligen så ska jag vänta 6 månader tills jag ser det slutgiltiga resultatet

Angel
2008-07-05, 22:19
vill inte starta en våldsam debatt nu, men det finns nog antagligen en anledning till att landstinget godkänner att betala den här typen av operationer. det verkar som du själv skulle behöva leva med gynekomasti, för att förstå hur man mår.

Det var ju inte så att jag sprang till vårdcentralen och bad om en "skönhetsoperation" !

Jag lade inte in något värde i vad jag tyckte om rätten till op. eller inte. I såfall hade jag fått titta på varannan av mina patienter med förakt. Jag sa bara att ingenting i livet (eller landstinget) är gratis.

Fotbollspojke90
2008-07-05, 22:27
Jag lade inte in något värde i vad jag tyckte om rätten till op. eller inte. I såfall hade jag fått titta på varannan av mina patienter med förakt. Jag sa bara att ingenting i livet (eller landstinget) är gratis.

nej, men när Hank fråga mig vad det kosta. så menar han för mig personligen.
eftersom som han antagligen lider av samma problem.

PommesLOL
2008-07-06, 09:31
Har du redan lagt upp före-bilder på kolo?

Mazr
2008-07-06, 09:42
Jag gjorde samma operation för ett antal år sedan, det gick hur bra som helst och ärren syns inte ens. Jag är hur nöjd som helst :)

Enda läskiga var själva narkosen. Efter operationen hade jag tydligen vaknat till och skrikit samt rivit ner en massa saker runtomkring mig och försökt få upp stygnen. Men det kommer jag inte ihåg när jag vaknade lite senare.

Jaja, gör det. Du kommer må såååå mycket bättre. Trust me :)

Stenberg
2008-07-06, 11:23
Jag gjorde samma operation för ett antal år sedan, det gick hur bra som helst och ärren syns inte ens. Jag är hur nöjd som helst :)

Enda läskiga var själva narkosen. Efter operationen hade jag tydligen vaknat till och skrikit samt rivit ner en massa saker runtomkring mig och försökt få upp stygnen. Men det kommer jag inte ihåg när jag vaknade lite senare.

Jaja, gör det. Du kommer må såååå mycket bättre. Trust me :)

Några före/efter-bilder på dig?

Fotbollspojke90
2008-07-06, 13:28
Jag gjorde samma operation för ett antal år sedan, det gick hur bra som helst och ärren syns inte ens. Jag är hur nöjd som helst :)

Enda läskiga var själva narkosen. Efter operationen hade jag tydligen vaknat till och skrikit samt rivit ner en massa saker runtomkring mig och försökt få upp stygnen. Men det kommer jag inte ihåg när jag vaknade lite senare.

Jaja, gör det. Du kommer må såååå mycket bättre. Trust me :)

Mazr, jag undrar en grej. jag upplever att brösten fortfarande är lite runda kan det bero på svullnad? eller att det är fett som inte är bortplockat?
det känns som fett när jag tar på det.

Fotbollspojke90
2008-07-08, 19:54
ni som genomfört en gynekomasti operation, när ryckte ni tag i vikterna igen?

Crille666
2008-07-17, 15:19
Kommer före och efterbilderna snart? Tror själv att jag har gyno så skulle vara intressant att se före och efterbilderna.