handdator

Visa fullständig version : hur mycket ska man käka


Andyh
2003-06-09, 01:26
Jag väger 100kg fördelat på 186cm men ganska mycket är fett jag skulle tro att jag är rippad någonstans runt 85 kilo, jag skall iaf börja lägga på mig massa när jag är nere på 85. Jag undrar nu hur mycket ni tycker jag skall äta under deffen?.

Vad säger ni om energifördelningen, ska det vara lågkolhydrat eller? ska man lägga sig bara något under nollnivån och sedan minska intaget succesivt eller ska man lägga sig ganska lågt redan från början och sedan hålla det under hela deffen?

mvh Andy

King Grub
2003-06-09, 11:42
Om det skall vara lågkolhydratsupplägg eller inte är individuellt. Jag hatar det personligen. Hellre ökar jag cardioträningen, för jag fungerar inte utan att ligga högt på kolhydrater. Men många andra får bäst resultat genom att dra ner på kolhydraterna och ersätta med fett som energigivare.

Under en diet ligger jag på runt 25 E-% fett, 30 E-% protein och resten kolhydrater.

Dra inte ner för mycket på energiintaget. Det är ju onödigt att äta mindre än man behöver. Om du ligger still viktmässigt på det kaloriintag som du håller idag kan du dra ifrån ungefär 500 kcal från dagsintaget och kolla vågen efter en vecka. Har du tappat ca ett halvt kilo ligger du helt rätt, annars får du sänka lite mer eller höja lite mer efter behov. Iofs kan du rasa mer än så första tiden pga vätska.