handdator

Visa fullständig version : en kropp som henne?


jajjja
2008-06-18, 14:10
Hur tränar man sig till en kropp som Brianna Frost? om ni inte vet vem det är, googla. Verkar som jag inte kan länka :/

1684_
2008-06-18, 14:20
man kan aldrig få någon annans kropp, handlar väl om levende och gener ;P

Pecto
2008-06-18, 14:22
sköter kosten och tränar hårt!

Sniggel
2008-06-18, 14:25
Du kan få hennes kroppsfettprocent och muskelmassa, men inte hennes skelettstruktur, ursprung och fästen på muskler m.m.
Har du tur kan du få en liknande kropp men det beror som sagt på vilken struktur din kropp har och det kan du inte påverka.

martin_vbg
2008-06-18, 14:27
Man kan delvis forma kroppen genom att träna vissa muskelgrupper annorlunda men det är bara lite. Det mesta hänger på gener mm. som sniggel skriver.

jajjja
2008-06-18, 15:41
okej, hur ska jag träna för att få en så lik kropp som möjligt då? ;o

Whistler
2008-06-18, 15:46
Det där ser ju inte så svårt ut... Bodypump någon gång i veckan, ingen mat på ett år och lite knäböj nångång ibland.

HajduMan
2008-06-18, 15:52
Det där ser ju inte så svårt ut... Bodypump någon gång i veckan, ingen mat på ett år och lite knäböj nångång ibland.


Vad ska bodypumpen göra

jajjja
2008-06-18, 15:54
kan inte ngn typ skriva upp ett träningsschema hur jag ska träna? :D

joriice
2008-06-18, 15:57
Du gör det väldigt lätt för dig, tror du att folk på kolo har kändisars individuella träningsprogram här? Inte ens någon bild på henne du efterfrågar?

Läs best-of delen och hitta ett träningsschema som passar dig. Börja där ifrån.

Tricklev
2008-06-18, 16:02
Silken störtlöjlig video på hennes hemsida, usch, jag skäms.

jajjja
2008-06-18, 16:03
här borde väl finnas ngn som kan mycket om träning, och jag frågar om råd, kan inte något själv :( som sagt kunde jag inte länka någon bild, men ni kan ju googla, kommer upp bilder direkt.

Muaytudd
2008-06-18, 16:04
Du gör det väldigt lätt för dig, tror du att folk på kolo har kändisars individuella träningsprogram här? Inte ens någon bild på henne du efterfrågar?

Läs best-of delen och hitta ett träningsschema som passar dig. Börja där ifrån.

Hon kanske är assnygg i verkligheten och är van vid att killar passar upp henne.

Well det fukar inte över WWW utan bilder ;)

tjabon
2008-06-18, 17:42
Visst har hon en fin kropp,
men ordet träning är inte något jag associerar till henne direkt.

Rumpa och tuttar i hennes fall är väl genetik.
Annars är hon knappast mer "tränad" än genomsnittstjejen.

Jorgen
2008-06-18, 17:43
kan inte ngn typ skriva upp ett träningsschema hur jag ska träna? :D

Här har du: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

Slartibartfast
2008-06-18, 17:43
Gener till 99% där. Fullt möjligt att tjejen aldrig satt sin fot i ett gym.

mela
2008-06-18, 18:05
Hur ser du själv ut i kroppen? kan vara svårt och veta om du ska köra mycket cardio osv?

agazza
2008-06-18, 18:14
kissande hunden och sumoknäböj + nära minimum kaloriintag, med nyttig diet. och inköp av storlek B silisar.

Sträva aldrig efter någon annans fysik, försök hitta din egna toppfysik istället. :)

Sniggel
2008-06-18, 18:35
Hur ser du själv ut i kroppen? kan vara svårt och veta om du ska köra mycket cardio osv?

+1
Svårt för oss att ens gissa hur du ska träna när vi inte vet hur du ser ut eller vilken tidigare träningsbakgrund du har.

jajjja
2008-06-18, 18:37
Hur ser du själv ut i kroppen? kan vara svårt och veta om du ska köra mycket cardio osv?

Jag har typ aldrig tränat något :( är rätt spinkig, 170 cm lång och väger 53 kg.

agazza
2008-06-18, 18:42
Du borde läsa mycket om träning och kost, och inte i några skittidningar. Läs böcker och det finns även mycket info och hjälp här på forumet. Skynda långsamt och kom ihåg att det är bättre att må bra än att försöka få snabba resultat. Är du redan så liten kan nog träning ge synliga resultat relativt fort :) (ifall du gör rätt)

jajjja
2008-06-18, 18:52
Du borde läsa mycket om träning och kost, och inte i några skittidningar. Läs böcker och det finns även mycket info och hjälp här på forumet. Skynda långsamt och kom ihåg att det är bättre att må bra än att försöka få snabba resultat. Är du redan så liten kan nog träning ge synliga resultat relativt fort :) (ifall du gör rätt)

okej, men i dem böckerna står det väl om hur man blir riktigt bulkig? jag vill vara smal, men ändå med lite muskler, som henne (:

rolf
2008-06-18, 19:02
okej, men i dem böckerna står det väl om hur man blir riktigt bulkig? jag vill vara smal, men ändå med lite muskler, som henne (:

Om du vill bli "bulkig" styr du själv genom att ha koll på ditt energiintag, eftersom det är energibalansen som avgör om du går upp i vikt eller ej.

mela
2008-06-18, 19:06
Jag har typ aldrig tränat något :( är rätt spinkig, 170 cm lång och väger 53 kg.

Känns inte som att du kan vara långt ifrån hennes fysik då.
Kör lite grundläggande styrketräning. Sök efter ett schema, eller kör helkropp, kolla i träningsdelen i övningsbanken och få tips på övningar. Läs träningsjournaler och se hur andra tränar.

jajjja
2008-06-18, 19:09
Om du vill bli "bulkig" styr du själv genom att ha koll på ditt energiintag, eftersom det är energibalansen som avgör om du går upp i vikt eller ej.

så att ju mer jag äter, desto bulkigare blir jag? ;o

AmericanDragon
2008-06-18, 19:12
okej, men i dem böckerna står det väl om hur man blir riktigt bulkig? jag vill vara smal, men ändå med lite muskler, som henne (:

Har lite svårt att tro att alla böcker i världen som handlar om träning bara skriver om hur man blir bulkig.

L-Sami
2008-06-18, 19:17
Träna? Man behöver inte träna för att se ut så där.

jajjja
2008-06-18, 19:18
Träna? Man behöver inte träna för att se ut så där.

Vad ska man annars göra då? ;<

pojken
2008-06-18, 19:19
så att ju mer jag äter, desto bulkigare blir jag? ;o

Precis så är det ja :)
Men om du äter för mycket och kanske inte tränar så blir du bara fet.

jajjja
2008-06-18, 19:20
Känns inte som att du kan vara långt ifrån hennes fysik då.
Kör lite grundläggande styrketräning. Sök efter ett schema, eller kör helkropp, kolla i träningsdelen i övningsbanken och få tips på övningar. Läs träningsjournaler och se hur andra tränar.

okej tack! :)

jajjja
2008-06-18, 19:22
Precis så är det ja :)
Men om du äter för mycket och kanske inte tränar så blir du bara fet.

men hur vet jag att jag äter lagom mycket mat då? jag har typ ingen aptit och blir snabbt mätt ;<

Ignatius72
2008-06-18, 19:23
Gener till 99% där. Fullt möjligt att tjejen aldrig satt sin fot i ett gym.

Det är nog högst sannolikt att du har rätt. Men hade hon tjatat ett tag så hade jag nog gett med mig ändå.

redbrigade
2008-06-18, 19:30
men hur vet jag att jag äter lagom mycket mat då? jag har typ ingen aptit och blir snabbt mätt ;<

Du måste väl ha en anning om vad mycket mat är för dig, eller har din mamma sondmatat dig hela livet?.

moment22
2008-06-18, 20:54
men va fan den tjejen har ju lätt gymmat eller idrottat, tjejer får slapp röv annars.

Kör mycket ben träning, knäböjj och utfall två gånger i veckan många reps och satsa på att göra med strikt utförande 12 repetitioner, och så tungt att du inte orkar mer en 15 reps tror jag är bra.

ät mycket nyttigt och spring intervaller om du känner för det.

Sen tar du kort på resultatet och skickar till mig.

jajjja
2008-06-18, 21:10
men va fan den tjejen har ju lätt gymmat eller idrottat, tjejer får slapp röv annars.

Kör mycket ben träning, knäböjj och utfall två gånger i veckan många reps och satsa på att göra med strikt utförande 12 repetitioner, och så tungt att du inte orkar mer en 15 reps tror jag är bra.

ät mycket nyttigt och spring intervaller om du känner för det.

Sen tar du kort på resultatet och skickar till mig.

Okej, tack så mkt! :)

Ignatius72
2008-06-18, 21:55
men va fan den tjejen har ju lätt gymmat eller idrottat, tjejer får slapp röv annars.



När din mamma låter dig gå ut själv och kanske tom ta en sväng utanför 50 skyltarna kommer du upptäcka mycket.

Ironbabe
2008-06-18, 21:59
När din mamma låter dig gå ut själv och kanske tom ta en sväng utanför 50 skyltarna kommer du upptäcka mycket.
Han får inte glömma att ta på hjälmen oxå, kan åka på många tunga smällar därute!

Frida.B
2008-06-18, 22:20
brianna frost är smal med rumpa. Träna rumpan och ät lite mer protein än du brukar. Jag tror som andra att hon inte tränat sig till den kroppen... kanske lite hantelcurls med 2kg hantlar, hantelrodd med 8kg hantlar, knäböj med stången... det är ju princip så de tränar (pinupptjejerna) Gör lite utfall också, det borde göra susen.

Jonny_88
2008-06-19, 03:15
Här har du: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
Varför är "Baksida axlar av någon typ" på dag ett!:D Tror inte hon tränat efter bumbis schema.

Jorgen
2008-06-19, 04:30
Varför är "Baksida axlar av någon typ" på dag ett!:D Tror inte hon tränat efter bumbis schema.

Nej. det tror inte jag heller. Jag tror inte att hon vet vem z_bumbi är heller.

Men ett träningsschema är ett träningsschema. Det är inte magi.
Träna hela kroppen. Hur svårt kan det vara?