handdator

Visa fullständig version : Gör jag rätt? med deff och muskelökning?


toder
2008-06-17, 23:01
Den 20:e Maj 2008 är måttet rågat, jag väger då 174,8 kg och bestämmer mig för att gå ner i vikt.
Jag slutar helt med socker och onyttig mat denna dag, och försöker att äta mer regelbundet med mindre portioner.
Avsaknandet av socker är mycket plågsammt under första veckan, suget är mycket starkt, till följd av
huvudvärk.

Jag köper mig ett gymkort och börjar köra 5-6 pass i veckan styrka mixat med kondition/crosstrainer.
Första veckan är en plågsam vecka med total träningsverk i hela kroppen,

Nu börjar jag se och känna resultat, styrkan ökar EXTREMT snabbt, första veckan så klarade jag 5x60kg i sned bänk
2 veckor senare kör jag med lätthet 6-8rep x 75kg i sned bänk, jag hoppas inte 3-siffrigt är långt borta ;-)

Vikten börjar rasa, jag ligger på ett kalori minus på ca 2100kal

Den 15:e juni en söndag, Jag känner att det har gått bra med träningen och ställer mig på vågen, till min förvåning
så visar vågen 166,42 kg (morgon vikt utan frukost), på 27 dagar har jag tappat (8,38 kg ) men jag har nog lagt på mig muskler också.
Sötsuget är borta och träningen är motiverande.

Funderingar på att göra en seriös bilddagbok snurrar i tankarna, bilderna skall då vara tagen med 7 dagars mellanrum,
har 2 bilder tagna den 17 juni (skrivande stund) när vikten är 167,8 kg front/baksida

Tack för svar och synpunkter! //Theodor

pott
2008-06-18, 01:33
Att göra en bilddagbok är alldeles utmärkt. Det är egentligen det enda sättet tillsammans med kommentarer från vänner och bekanta att verkligen se skillnad. Jag tappade 20 kilo men märkte självklart ingen skillnad förens jag hittade en gammal bild jag tog innan deffen och jämförde den med en ny, först då förstod jag vad som egentligen hänt.

Lava
2008-06-18, 04:24
Tack för svar och synpunkter! //Theodor

Vill bara önska dig till Theodor och tipsa dig om att du inte ska glömma använda måttbandet också.

Kan vara en god idé att dela med dig av din resa på forumet, dels får du tips och råd och dels kan du få hjälp med motivationen när den tryter =)

Scratch89
2008-06-18, 07:35
Med tanke på din höga vikt kan det bli riktigt spännande att se vad en motiverad människa kan göra med sin kropp. Du får se till att hålla oss uppdaterad!

Lycka till! :)

MrBoris
2008-06-18, 10:01
+1, kommer följa dig i din viktnergång, mkt intressant! bra jobbat än så länge:thumbup:

_micke_
2008-06-18, 14:18
Det låter gött det där Toder!
Det kommer att gå bra som fan när du har mig som träningspartner ;)
Kör järnet nu pojkvaske! :bpump:

Känns underbart att ha kommit igång igen efter 2.5års slappande *flex*

martin_vbg
2008-06-18, 14:35
Att göra en bilddagbok är alldeles utmärkt. Det är egentligen det enda sättet tillsammans med kommentarer från vänner och bekanta att verkligen se skillnad. Jag tappade 20 kilo men märkte självklart ingen skillnad förens jag hittade en gammal bild jag tog innan deffen och jämförde den med en ny, först då förstod jag vad som egentligen hänt.

Hmm, hur långt gick du i den deffen? Man brukar ju annars skåda magrutor och synliga ådror. jag har gått ner 14 och kan med lätthet säga att jag märker stor skillnad utav att kolla mig i spegeln.

Till sak så är det ett jättesmart drag att ta kort. En oerhörd inspiration.

Jag önskar dig lycka till och hoppas att viktnedgången går bra! Starta en journal också. Det ger ännu mer inspiration. Då kan du inte fuska. ;)

Sniggel
2008-06-18, 14:37
Det verkar som du gör rätt. Går styrkan uppåt snabbt samtidigt som du tappar vikt är det nog på rätt bana du är. Det går visserrigen mycket snabbt men första veckan eller de 2 första veckorna kan vara extra snabba pga förlorad vätska. Men sen är du också kraftigt överviktig så det är nog ingen fara att tappa så fort, iaf inte inledningsvis.
Håll koll på hur du mår och om du helt plötsligt börjar må mycket sämre och presterar sämre än tidigare kanske du ska öka ditt matintag något.

Lefnart
2008-06-18, 17:28
Wow, ruskigt imponerande att du verkligen bestämt dig att ta tag i detta! Lycka till!!

Cheers,

Lelle

Jofes
2008-06-24, 10:47
Mycket bra jobbat att komma till skott!

Vad har du som mål i vikt när du är färdig?

/ Daniel

toder
2008-06-25, 21:49
Har ett mål på 140 kilo tills jul/nyår.
Jag vill inte gå ner för mycket pga att det inte är bra för skinnet, kan bli en del över har jag hört!!!
och givetvis så kommer jag att köra på att bygga så mycket muskler under tiden ner mot 140 kg....

Träningen går sjukt bra nu!! jag blir starkare dag för dag och vikten går stabilt ner, tappar ca 1,5 kilo i veckan nu då jag ligger på 1900 kalori minus om dagen.

Har blivit många storlekar mindre och byxor/kläder bytes ut i stadigt tempo
känner att kroppen börjar bli riktigt fast ( i mina ögon ) och börjar få konturer av muskler!

Tack för allt stöd!! det hjälper mig extremt mycket!!!

Nielsen
2008-06-26, 11:09
Tycker absolut att du ska starta en bilddagbok, antingen här eller bara för dig själv.

Keep it up!

Morty
2008-06-26, 13:04
Shit vad du kommer att vara biff nästa sommar, folk kommer att vara så avis! Ser mycket bra ut, kör hårt!

-S-T-
2008-06-26, 17:34
Funderingar på att göra en seriös bilddagbok snurrar i tankarna, bilderna skall då vara tagen med 7 dagars mellanrum,
har 2 bilder tagna den 17 juni (skrivande stund) när vikten är 167,8 kg front/baksida.

Coolt. Kan nog vara ett utmärkt sätt att hålla motivationen levande.

_micke_
2008-06-26, 20:03
Shit vad du kommer att vara biff nästa sommar, folk kommer att vara så avis! Ser mycket bra ut, kör hårt!

Jag som tränar med Toder kan intyga att han är riktigt biff nu, det ser verkligen inte ut som att han väger 168kg utan snarare 120kg kanske.
Han kommer verkligen att bli bitig som fan när han gått ner mer i vikt ;)

Ellis Wyatt
2008-06-26, 20:24
Ditt skinn kommer knappast att dra ihop sig självt, så det är ingen idé att begränsa viktnedgången bara för skinnets skull. Vill du inte ha något löst skinn får du nog ställa in dig på att genomföra en operation.

Liliaceae
2008-06-27, 09:40
Jag röstar också för att du skaffar en bild- och träningsdagbok! Skulle vara spännande och motiverande att följa framstegen.

/L

Jofes
2008-06-27, 21:31
Fortsätter du såhär så kommer du bli världens biff tillslut.

Gör gärna en träningsdagbok så du verkligen ser resultaten och jag lovar att du kommer att ha motivation till din drömkropp

toder
2008-06-27, 23:19
Nu tar det sig ordentligt!!!

fy faan, jag fattar ej hur det kan vara möjligt att jag bygger muskler så pass mycket som jag gör!! fast jag ligger på så pass mycket kalori minus.

Körde ett helt underbart armpass idag och trodde ej mina ögon när jag slängde upp 35 kilos hantlarna i biceps, 2x8 är helt ok med tanke på att jag knappt klarade 2x8 med 20 kg för 1 månad sedan!!!!

Iofs så står jag still i vikt nu, så kanske kroppen bygger muskler ist???
det kan jag ju iaf hoppas på!! *flex*

God natt på er alla!!! nu ska jag in i drömmarnas sköna värld!!!