handdator

Visa fullständig version : Har schema, behöver hjälp med övningar!


loffepoffe
2008-06-17, 22:35
Har bestämt mig för att köra på med det här schemat, då jag gymmar 2 ggr om dagen. Om ni har något emot det kommentera gärna med argument osv.

Day 1, AM: Chest
Day 1, PM: Quads
Day 2, AM: Biceps
Day 2, PM: Shoulders
Day 3, AM: Triceps
Day 3, PM: Back (width)
Day 4, AM: Back (thickness)
Day 4, PM: Hamstrings
Day 5, AM: Calfs and trapezius
Day 5, PM: Rest

Behöver då lite hjälp med övningar. Bröst, triceps, biceps, axlar har jag rätt bra koll på. Dock ryggen (width) och ryggen (thickness). Vilka olika ryggövningar ska man t.ex. ha på dom.

Sen Hamstrings, Quads, och Calfs and trapezius övningar skulle jag också behöva hjälp med.

THX på förhand

Vazze
2008-06-17, 22:59
du lär behöva köpa ryss5or. schemat ska man inte klaga på, såg idag att nån känd kroppsbyggare kör den. hans livstil är att träna, och räkna varje gram på tallriken.

Vet inte om det passar dig.

loffepoffe
2008-06-17, 23:07
Jo men det jag kommer göra den närmaste månaden är i princip att endast träna, vila och äta. Då mina vänner jobbar, och jag har sommarlov.

Endura
2008-06-18, 08:36
Behöver då lite hjälp med övningar. Bröst, triceps, biceps, axlar har jag rätt bra koll på. Dock ryggen (width) och ryggen (thickness). Vilka olika ryggövningar ska man t.ex. ha på dom.

Sen Hamstrings, Quads, och Calfs and trapezius övningar skulle jag också behöva hjälp med.

Jo men det jag kommer göra den närmaste månaden är i princip att endast träna, vila och äta. Då mina vänner jobbar, och jag har sommarlov.

Jag kör många ggr 2 ggr om dagen och det har funkat bra. Så länge du fortfarande mår bra och inte tvingar dig själv, samt äter och vilar tillräckligt klarar kroppen av det galant.

Ryggen kan jag ge hjälp med iaf, det tillhör mina favoriter :)
Rygg vidd: Chins, Latsdrag, Enhands latsdrag
Rygg bredd: Hög rodd, hantelrodd, Sitt låg rodd alt T-bar och marklyft (med inriktning på ländryggen)

Hamstrings, lår bak: Leg curl (sitt el liggande), Utfall kanske
Quads är väl eg låren fram, men ben då: Knäböj/Frontböj, ev Benpress/Hacklift och Benspark
Calfs är vader... finns flera sätt att pressa dem på: Tåhävningar eller vadpress tex

Har för mig att det ska finnas nån "Best of..."-tråd som typ heter "Övningsbank" eller nåt sånt, med massor av övningar och dessutom länkningar till bilder och beskrivningar. Kolla upp den vettja! :thumbup: