handdator

Visa fullständig version : Bästa wrestling gimmicken?


frambogir
2008-06-17, 16:14
Alla har en åsikt om wrestling, fake eller inte, dopade eller inte (av tradition har dock många varit just dopade) men skit i allt detta
Här ska vi prata om de bästa, roligaste, dummaste, mest misslyckade etc gimmickarna i wrestlingvärlden, både idag och genom historien.
Vad som räknas som gimmick får man väl definiera fritt, det kan vara allt från den glammige Superstar Billy Graham och hans efter-apare Hulk Hogan till badasses som Stone Cold Steve Austin, hustrumisshandlare och kass skådis i det civila minsann.

Jag börjar hur som helst med en favorit: The Ultimate Warrior, en rejält juicad kille utan någon som helst wrestling teknik, men med en karisma som får en dels att vilja spy, dels att vilja falla ner på knä inför honom. Att killen sedan bytte namn från Jim Hellwig, coolaste namnet någonsin, till just Ultimate Warrior i syfte att kräva WWE på stålar och rättigheter till material gör det hela bara än bättre.
Ett smakprov:
http://youtube.com/watch?v=laiZgrIpbcA

Så, även ni som inte bryr er ett dugg om wrestling, vilka galna gimmicks har gjort intryck på er?

Kwon
2008-06-17, 16:29
Först och främst Ultimate Warrior (som kallade sig Dingo Warrior i början) med sin lätt igenkänningsbara Theme-song och entrance samt den bästa fysiken av alla Wrestlers på den tiden det begav sig.

Mycket sköna powermoves samt sjuhelsikes energi.

En annan mycket bra gimmick var Undertaker som var en levande död som Paul Bearer kontrollerade med sin Urna.

En tredje favorit var den japanske wrestlern Great Muta som spottade gift på motståndaren samt alltid hade mycket extravaganta dräkter, masker och facepaint.

Vill även lägga in Jushin Thunder Lyger och Ultimo Dragon på tredje plats då de också hade masker som folk kände igen samt enastående moonsaults och akrobatik.

Ultimo Dragon bröt dock nacken senare om jag minns rätt.

På fjärde plats har vi alla snyggingar aka "pretty boys", Andre the Giant och EarthQuake är två snyggingar vi minns som med sitt fagra yttre och rippade fysik vann publikens gunst.

Den högflygande Superfly Jimmy Snuka var också en av mina favoriter på 80-talet. Hans themesong går inte av för hackor.. Supa..Supa...SUPAFLY....

Tricklev
2008-06-17, 22:52
Ultimate Warrior är bäst.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114539

Pudzianovski
2008-06-17, 23:13
Warrior vs Undertaker

http://youtube.com/watch?v=nm8u0m1IJ10

joriice
2008-06-18, 00:18
Han med tigermasken var tuff, (är inte insatt i wrestling) :D

Nitrometan
2008-06-18, 07:20
Kwon har många bra poänger som vanligt. Han kan sin wrasslin'!

Men jag tror du glömde Sabu.

Scratch89
2008-06-18, 07:57
Jag gillar de små dvärgarna i Nacho Libre, som låter precis som vildsvinen i Warcraft 3, när de gör riktigt feta leaps mot Blacks lika feta kropp. :D

Stoltz
2008-06-18, 09:07
The Undertaker:
En sådan gimmick man numera egentligen borde ha rest på ögonbrynen på och tänkt "Vad fan..." men trots det fortsätter han vara en av de mest populära karaktärerna där är. Hans förändring av sin gimmick medan han behöll sin bas var unik!

Ultimo Dragon:
Riktigt riktigt atletisk och man visste att när han kom ut, då skulle det bli en bra show. Hans mask var en sådan man absolut inte kunde tänka sig honom utan, det hade bara blivit fel.

Triple H:
Jag avskyr vissa av hans sätt att göra grejer på, speciellt hans konstanta "måste få alla att verka dåliga i mina promos". Det blir tröttsamt. Men ändå har han definitivt en av de mest utmärkande gimmicksen där är, den typiska "Gör vad som helst"-attityden och han har fysiken att få en att "tro" det.

Randy Orton:
Lysande karaktär - En modern tappning av Jake the Snake. Slug, överjävlig och totalt skoningslös. Och han blir bara bättre.

Jake the Snake:
Best promos in the biz! Utan tvekan. Samma som Randy Orton, men tusen gånger bättre promos. Han gjorde promos som inte innehöll en massa "du är dålig, jag är bäst" eller "Whatcha gonna do!!!", men när de var över så visste man precis vad som hade hänt. Trust me.

Edge:
När han var ett s.k. "face" var han oftast jävligt rolig :) Men det var när han blev "heel" 2003-2004 som han blev RIKTIGT bra. Den typiska "gör vad som helst för att vinna" men gör det med intellektuella saker. Lurar in folk i olika situationer, utnyttjar andra genom att vrida på orden, etc. Perfekt heel.

Det var en handful såhär på morgonkvisten. Skulle kunna fortsätta i många sidor.

Kwon
2008-12-26, 13:43
Undertaker innan han började köra bänkpress, ryck och stöt.

http://hs.houstonisd.org/WaltripHS/TriviaFolder/calaway_YB.jpg

j2b
2008-12-26, 13:52
Kurt Angle var fantastisk

MrFit2002
2008-12-26, 13:55
Att ingen nämmt Bill Goldberg förvånar mig?

Diggler
2008-12-26, 15:37
bastion booger, fet och hårig stal glass från barn och satt och åt grillad kyckling som han höll mellan tårna. Bäst helt enkelt.

Kwon
2008-12-26, 15:40
Bastion in all his glory!

PEW!
aGIJ455k5hw

Fan va bra Theme-song han hade!
0Ctku07_pfA

Kwon
2008-12-26, 16:01
Snubben (The Patriot) som Kurt Angle snodde Theme-song från!
cwze6TKFS8g

Kwon
2008-12-26, 16:06
Den Wrestler från "Den nya vågen" som har en schysst Theme-song är Edge.
YrOLLl-yl3k

von huff
2008-12-26, 18:17
Bra theme song:thumbup:


http://i43.tinypic.com/2qk5bmh.jpg


Ludvig Borga

CroCop
2008-12-26, 19:04
Tatanka var ju bäst!!

Var ju obesegrad i två år var så jävla coolt när han började skaka och fick kraft av indianandarna!*popcorn**popcorn*

Sen Yokozma också, 320 kg...

Ja just det de där två svarta kanibalbröderna som körde tagteam minns att jag var rädd för dom,de åt av sina motståndare när de vunnit...

L-Sami
2008-12-26, 20:57
John Cena såg snäll och vänlig ut när han tränade på Gold's, långt ifrån nån bad boy , han pumpade sina enorma hästsko triceps bredvid mig när jag körde latsdrag. Synd att jag är ingen fanatiker av Wrestling, hade kanske skakat hand med mannen :D

von huff
2008-12-26, 20:58
John Cena såg snäll och vänlig ut när han tränade på Gold's, långt ifrån nån bad boy , han pumpade sina enorma hästsko triceps bredvid mig när jag körde latsdrag. Synd att jag är ingen fanatiker av Wrestling, hade kanske skakat hand med mannen :D

Coolt:DIngen liten grabb det heller

Kwon
2008-12-27, 05:16
Wrestling Superstars, Då och Nu.

NQg6CDFEiKU

Krampus
2008-12-27, 05:32
Den här spastiska liraren med sitt krampaktiga tal och sina Liberace-outfits må vara en av de coolaste.

ywQ2EnGWvAs

Annars var jag också en sucker för Warior och Jimmy superfly Snuka.
Men sedan fyllde jag 10 och wrestlingintresset dalade lavinartat..

Browno
2008-12-27, 12:49
Vill slå ett slag för Mick Foley och hans karaktär Mankind, bra wrestler som tål hur mycket stryk som helst och så hans specialare Mr Socko!
Även känd för hans platta röv :D