handdator

Visa fullständig version : Frågor ang. kondition / styrketräning


jakob1237
2008-06-16, 21:09
Hur bra konditionsträning är det att gå 1 mil om dagen / varannan dag? om man jämför med att jogga (en mindre sträcka)?

Spelar det så stor roll om man konditionstränar medan man styrketränar?

Dag 1: Gå/jogga

Dag 2: Styrketräna

Dag 3: Gå/jogga

Osv..

Hur mycket påverkar det egentligen muskelbyggandet? Är det bara muskelbyggandet som blir lidande eller konditionsträningen också?

Ang. magträning med vikter. Jag tycker att sit-ups är väldigt enkelt just nu utan vikter. Men när jag försöker med vikter känner jag ingen skillnad egentligen? Hur mycket bör jag lägga på bröstet ? / Hur? Det är som om vikten bara åker av hela tiden hur jag än håller / gör. Video skulle uppskattas.

Tack på förhand / Jakob

hasic
2008-06-16, 21:21
Vad exakt är det som ska bli lidande med att du går promenader? Du får ökad kondition, vilket innebär bättre syreupptagningsförmåga vilket i sin tur leder till mindre mjölksyra. Så inget negativt :)

Bullaz
2008-06-16, 21:26
Du får bättre kondition av jogg än promenad.

aggression
2008-06-16, 22:13
Ang. magträning så märker jag stor skillnad på utan vikt och med vikt, förstår inte hur du håller om du inte märker skillnad. Vikten lägger jag strax under nyckelbenet och famnar om, en 10kg platta. Kör på en nedåtlutande bänk så är det tyngre också, själv brukar jag köra på bänken som är till för nedåtlutande bänkpress ifall den är ledig.

Eddie Vedder
2008-06-16, 22:16
Om promenader är konditionsträning för en ung individ då är konditionen så dålig att man knappt kan kalla sig frisk. Så om det är SÅ illa rekommenderar jag att du kommer igång ganska snabbt.

Kan du jogga så gör det. Även om distans och tid är kortare så är intensiteten viktigast just för ökningen av hjärt- och lungkapaciteten.

Hur konditionsträningen påverkar styrketräningen startas det flera trådar per vecka om så testa att söka och du lär hitta hur mycket information som helst.:thumbup: