handdator

Visa fullständig version : Blondera håret, hos frisören lr själv?


Fredspipan
2008-06-16, 17:15
Känns lite tungt att slänga ut 500spänn lr vad det kostar att blondera sig hos frisören men samtidigt vill man ju inte riskera få en jätteful knallgul hårfärg som ser onaturlig och amatörmässig ut.

Hur gör ni när ni blonderar er och hur brukar resultaten bli?

dam00r
2008-06-16, 17:46
Bara att man använder speglar så blir de bra, gnida in i håret. eller om du vill göra slingor så kan du ju använda aluminiumfolie som de gör på frisörsalonger(men de behövs inte, blir bara mer exaktare).

Beror också på vad du har för hårfärg just nu osv

Fredspipan
2008-06-16, 18:06
Mitt hår är typ råttfärgat/blondt, ful och tråkig färg därför jag vill färga det.

Vad är det för färg dom använder hos frisören? Det är väl inte samma färg som man köper på ica maxi? :D

dam00r
2008-06-16, 19:18
Mitt hår är typ råttfärgat/blondt, ful och tråkig färg därför jag vill färga det.

Vad är det för färg dom använder hos frisören? Det är väl inte samma färg som man köper på ica maxi? :D

jodå, de är samma.

Angel
2008-06-16, 19:20
Nej det är inte samma färg.

Ska du göra själv så gör slingor, ljusaste nyansen, då blir det inte gult.


Kostar det bara 500 är det rätt billigt, ja pröjsade 1500 sist ja gjorde slingor hos frisören.

Larsson
2008-06-16, 19:25
Förut gick jag hos en tjej som gick sista terminen på frisörlinjen. Hon kunde hålla på och klippa, slinga och färga mitt hår en hel eftermiddag. Det enda jag betalade var vad färgen kostade. Då fick jag kaffe också :D

Fredspipan
2008-06-17, 12:55
Förut gick jag hos en tjej som gick sista terminen på frisörlinjen. Hon kunde hålla på och klippa, slinga och färga mitt hår en hel eftermiddag. Det enda jag betalade var vad färgen kostade. Då fick jag kaffe också :DMin syster är rätt duktig på att klippa och knåpa, tyvärr har hon flyttat till grekland så någon gratisklippning blir det inte för mig iaf. *cupid*

Frida.B
2008-06-17, 12:58
gå till frisören första gången du gör det... tycker jag iaf... då blir det bäst och lättare att göra själv efteråt om du vill det... du har även sett hur frisören gjorde... men gå då till en bra frisör. Det är som sagt inte samma färg som hos frisören.. frisören blandar färgen själv och ofta är de mer rinniga de man köper...

MrBoris
2008-06-17, 13:29
en fråga till då till er som lägger slingor hos frisören, hur ofta behöver man "uppdatera" slingorna? lite drygt/dyrt om man ska behöva göra det varannan månad eller dylikt

Frida.B
2008-06-17, 13:41
en fråga till då till er som lägger slingor hos frisören, hur ofta behöver man "uppdatera" slingorna? lite drygt/dyrt om man ska behöva göra det varannan månad eller dylikt

nu när det är sommar tror jag inte man behöver göra det så ofta... sen beror det även på hur snabbt ens hår växer.. det man får uppdatera är ju som sagt utväxten och inte slingorna i sig, om man inte vill ha ännu blondare dvs. Men var tredje månad skulle jag tippa på att man får ta en tripp till frissan om man inte vill ha en utväxt som syns...