handdator

Visa fullständig version : Hårddiskboxar och LCD TV


dam00r
2008-06-16, 15:11
Såå, har vi några proffs när de gäller hdboxar?

Har funderingar över att köpa en, Hyro 9000 HDTV

osv

Bite
2008-06-16, 15:27
Ska du ha en HD-box eller en hårddisk-box?

dam00r
2008-06-16, 15:52
Ska du ha en HD-box eller en hårddisk-box?

en sådan high definition-box med intern hårddisk, jepp. Vart så jävla tänd på morbrors boxer att jag bara är tvungen att skaffa en själv.

Och så har jag en icke full-hd tv, och jag undrade om jag nu kan få full hd-bild med boxern nu till olympiaden :D

NiXPhoenix
2008-06-16, 16:37
Hmm, det är lite vanskligt att köpa separata boxar även om det självklart går. Men då du får vara beredd på att läsa och leta information innan.
Leverantörerna kör med sina boxar och vill helst att alla gör det.

HDTV-sändningar sker i princip bara i 720p, även om det finns en kanal som heter Euro1080 som jag antar sänder i just 1080. :) Så att du har en 1378?-tv spelar ingen roll egentligen.

Det enklaste som jag ser det är att teckna Canal Digital och den låda de erbjuder. Annars någon annan låda men fortfarande CD, eventuellt eventuellt Viasat. Comhem låser vad jag vet sina kort till sin egen Humaxlåda, som för övrigt suger rejält.
Att de ens marknadsför sin HD-tjänst innan de fixat en ny låda är underligt.
För vissa kan det funka okej, men för de allra flesta gör det inte det, bilden på vanliga kanaler blir sämre än med en "SD-box".

dam00r
2008-06-16, 17:44
NiXPhoenix, http://www.digitalboxen.com/visaenprodukt.php?artnr=0190

denna klarar mpeg-4, som i framtiden kommer att finnas. De som finns just nu är mpeg-2

(har jag läst om någonstans, och de man får med från kabeltv-leverantörerna är just mpeg-2).