handdator

Visa fullständig version : Fåglar och deras avföring.


Three pigs
2008-06-16, 12:23
Hejsan kolo.

Imorse när jag skulle iväg med bilen så möttes jag av mängder av vita bajsfläckar på bilen. Det var fåglar som hade skitit ner den.
Hur kommer det sig att dom valde just min bil som står på en garageuppfart?

Ärligt talat alltså, väljer fåglar ut något särskilt mål som dom skall bajsa ner, eller något sånt?

JJ
2008-06-16, 12:32
Hejsan kolo.

Imorse när jag skulle iväg med bilen så möttes jag av mängder av vita bajsfläckar på bilen. Det var fåglar som hade skitit ner den.
Hur kommer det sig att dom valde just min bil som står på en garageuppfart?

Ärligt talat alltså, väljer fåglar ut något särskilt mål som dom skall bajsa ner, eller något sånt?

Ja, de är ondskan själva och hade förut min båt som latrin. Det var innan jag la dit en gummiorm. Annars är det ju en klassiker att man råkat ställa bilen under ett träd.

MasterChief
2008-06-16, 12:33
De brukar gilla röda bilar har jag märkt av egen bitter erfarenhet.

tjabon
2008-06-16, 12:48
Du kanske har varit stygg mot någon fågel tidigare,
så der dom igen ???...............:D

Three pigs
2008-06-16, 13:08
Haha jag är ju jättesnäll mot fåglar, har frön i trädgården o allt!

MasterChief: Det är en röd bil!

stevebc
2008-06-16, 13:20
Ja, de är ondskan själva och hade förut min båt som latrin. Det var innan jag la dit en gummiorm. Annars är det ju en klassiker att man råkat ställa bilen under ett träd.Funkade verkligen gummiormen?

173cm
2008-06-16, 13:28
Haha jag är ju jättesnäll mot fåglar, har frön i trädgården o allt!Det är det som är ditt problem, frön -> fler fåglar -> mer skit. Ja du fattar.

MasterChief
2008-06-16, 13:29
Hejsan kolo.

Imorse när jag skulle iväg med bilen så möttes jag av mängder av vita bajsfläckar på bilen. Det var fåglar som hade skitit ner den.
Hur kommer det sig att dom valde just min bil som står på en garageuppfart?

Ärligt talat alltså, väljer fåglar ut något särskilt mål som dom skall bajsa ner, eller något sånt?

Dröj inte med att tvätta bort det. Det kan ge fläckar om du slarvat med vaxning och underhållet av lacken.

JJ
2008-06-16, 15:06
Funkade verkligen gummiormen?

Helt klockrent. En båtgranne hade en uggla, en morgon kom han ned och då satt det en fiskmås på Ugglan. Måspropeller för 800 kr funkar inte heller. Men gummiorm har hittils fungerat 100%. Bundit fast den med fiskelina.