handdator

Visa fullständig version : Någon som varit på Disneyland i Paris? Eller vet nåt om det?


hahavaffan
2008-06-16, 12:02
Om en vecka ska jag och min tjej till Paris, och jag kom på att där visst finns en Disneyland-park där. Senast jag besökte en sådan var 2003 i Orlando med min familj, och det var ju ball på den tiden. Men hur är den i Paris? Det finns ju tydligen både Disneyland och Walt Disney Studios. Vilken är roligast? Vad är skillnaden? Vad kostar det?

Vet du nåt, så ös på med info. Är det långt dit från centrala Paris? Hur tar man sig sig billigast och enklast?

Är mycket tacksam för hjälp. Deras egna webplats suger lite, och jag vill höra input från folk som varit där. Kan man åka dit som 18-22-åringar och ha ball? Eller finns det nåt annat i Paris som är mer värt pengarna? Monets trädgård vill tjejen till, om det inte vore så dyrt.

MasterChief
2008-06-16, 12:37
Det var ett tag sen men jag tog tåget från Paris. Det funkade alldeles utmärkt och gick hyggligt fort. Tåget går ju ovan mark en bra bit och det är ju trevligt att sitta och titta ut över franska landskapet (och drömma om TdF). Hotellet var toppen och hela hotellkomplexet ligger utanför parken. Finns även en del butiker utanför som säljer en miljard olika Disneysaker. Nu var jag bara på nöjesparken och den var bra. Slår allt svenskt med råge. Men jag är inte så mycket för sånt där. Var där på jobbkonferens så syftet var inte underhållning.

hahavaffan
2008-06-16, 12:45
Okej, tack. Jag kollade wiki för att se om där kanske fanns lite info. Där stod fan ta mig allt. Så jävla bra wikipedia är.

Tåget ska tydligen gå ofta från Paris C, och ta en dryg halvtimme, precis som du säger.

Men det här med att köpa biljetter... visst är det väl smartast att göra det på nätet nu idag, iställetför att stå i köp-kön och vänta där? Läste att man kan köpa på hotell, ticket-offices osv också, men i centrala Paris lär ju priserna för en turist vara en aning saftigare än på Disneys egna webplats?

Torwald
2008-06-16, 13:01
Att gå på Disneyland i Paris var trevligt tycker jag, jag gjorde det också med min dåvarande flickvän. Vi köpte biljetter på vår tågstation strax utanför Paris, vilket man kunde göra utan problem, så vi slapp också kön. En dag var lagom att spendera inne på området tycker jag!

Har inte varit på det där Disney Studios eller vad det hette.

Endura
2008-06-16, 13:02
Min familj tyckte Disneyland var för kommersiellt. De uppskattade Asterix-park (stavning?) som ligger lite utanför Paris mycket mer.

Endura
2008-06-16, 13:04
http://www.paris-turist.se/asterix.htm

Luttis
2008-06-16, 15:21
Iofs var det väl 10 år sedan jag var där men trots att jag var 15 då tyckte jag åken var rätt trista. Den enda som var rolig var Space Mountain. Men det är rätt kul att ändå ha varit där och upplevt stämningen..

Tricklev
2008-06-16, 17:01
Vänta lite, vänta lite, Disney, kommerciellt?

Stoppa pressarna.