handdator

Visa fullständig version : Ändra dokumentformat?


Bhavna
2008-06-15, 23:15
Jag har har ett litet problem. Det är nämligen så att jag har skickat ett intyg till en skola genom att första scanna in det och sedan placera det i word. Problemet är bara att nu kan de inte öppna dokumentet och undrar om jag kan, som de uttryckte det, send it in a different format frågan är bara hur jag ska göra det?

Jag kan ingenting om datorer och har inte en aning om hur jag ska ändra detta så att de kan öppna det, vet inte varför de inte kan öppna det heller. Jag har en apple förresten, om det spelar någon roll.

Bhavna
2008-06-15, 23:20
Jag öppnade mailet och filen jag skickade och det stod att den inte fanns, hur är det möjligt om den finns på datorn och jag laddade upp dokumentet?

173cm
2008-06-15, 23:57
Att filen inte fanns eller det objekt du drog in i worddokumentet?
Vad scannade du med?
Måste det vara i wordformat?

Scanna och spara som PDF och skicka pdf-filen om du kan, om du inte kan spara som pdf så kan du välja Arkiv->Skriv ut sedan PDF->Spara som PDF.

Det skall även gå att ändra kvaliten på PDF-dokumentet/"utskriften" men jag kommer inte på hur man gör.

PDF bör de kunna öppna.

Bhavna
2008-06-16, 09:16
Scannern, märket heter Agfa. Filen fanns inte, stod att den inte gick hitta. Nä, det behöver inte vara word, kändes bara enklast, som sagt kan inte så mycket om datorer, men jag ska testa pdf format, tack för hjälpen.

173cm
2008-06-16, 13:19
http://www.hoboes.com/Mimsy/?ART=360

Men som sagt, jag ser inte de alternativen nu, kanske kollar fel eller så kanske de inte finns i leopard eller så, men verkar konstigt om det inte skulle gå att reducera storleken nu.

Fast antagligen behöver du ju inte göra det hur som helst.