handdator

Visa fullständig version : coc #3


Sve
2002-06-13, 00:30
fick just tillbaka min 3a efter kalibrering.

enligt pda ska den ligga på 394. är detta ok eller är den för lätt? om man nu ska bli certifierad vill säga

cardabiodon
2002-06-13, 07:46
Allt som krävs är att det är just en IM No.3. IronMind själva har inte så mycket till övers för PDA. Var grippern seasoned? Min egen No.3 var testad till 396 ip och Arnes till 411 ip. Dock ska man ta dessa siffror med en stor nypa salt. Exempelvis är en PDA på 338 ip som jag ägde lättare att trycka ihop än en 286 ip IM No.2 (Arnes).

cardabiodon
2002-06-13, 09:17
Vill du veta var den ligger i förhållande till de grippers vi använder på Löddeköpinge Grip Challenge kan du alltid skicka hit den (+ returporto) till oss. Vi använder oss av en relativ gradering där vi valt två referensgrippers som utgångpunkt. Arne's #2 har fått godtyckliga värdet 2.00 medan hans #3 har värdet 3.00. Med detta som utgångspunkt har vi sedan graderat övriga gripper vi använder. Min dubbelstansade #2 ligger precis mitt mellan dessa två i svårighetsgrad. Ett rep med denna motsvarar 6 med Referenstvåan medan ett rep med referenstrean motsvarar 6 med den dubbelstansade #2. Värdet blev därmed 2.45 (22 % mer än 2.00; 3.00 är 22 % mer än 2.45). På samma sätt graderade vi övriga grippers. Arnes 359 ip SOS har värdet 2.62 medan min #3 var 2.82. Min SOS på 437 ip gav vi 3.25. Det finns naturligtvis viss felmarginal men mätmetoden är långt mer verklighetsförankrad än PDAs ip siffror. Den ip siffra du fått från PDA kan du inte ta som en garant för att din No.3 skulle vara lättare än min t.ex. Eftersom LGC är en av fem officiella grepptävlingar i världen är det mer relevant att veta var ens gripper ligger i förhållande till våra än att få ett ip värde av PDA.