handdator

Visa fullständig version : Frågor om första deff!


Mushan
2008-06-14, 23:33
Tjoo, har några frågor om min första deff som jag hoppas nån kan svara på. Jag börjar bli trött på mina lår och feta roev nu. Kan inte bulka mer, inga kläder passar typ. Allt fett lägger sig just mest runt låren/roeven och lite på magen. Knappt något på ryggen/armar/bröst.

Så jag ska nog börja deffa, kanske ska ner 10kg, sen bulka upp igen. Mina frågor är.. Kan man bara skära ner på maten, och ligga på runt -500kcal? Och man ska köra tungt, det vet jag.

Vart tas fettet ifrån först? Läst att där man har mest fett tas det sist ifrån.

Och ska man ha någon ätardag eller flera? Har förövrigt läst Grub's deffguide. Men ge mig alla tips ni har!

Tack på förhand.

King Grub
2008-06-15, 06:03
Kan man bara skära ner på maten, och ligga på runt -500kcal?

Ja.

Vart tas fettet ifrån först? Läst att där man har mest fett tas det sist ifrån.

Individuellt beroende på gener och status.

Och ska man ha någon ätardag eller flera?

Om du vill. Inget måste; deffen tar längre tid med ätardagar bara. Påfyllnadsdagar där man äter mer kolhydrat än vanligt är antagligen vettigare än "ätardagar", som ger antydan av ohejdat överätande, och det fyller ingen positiv funktion.

Mushan
2008-06-15, 13:04
Kan man bara skära ner på maten, och ligga på runt -500kcal?

Ja.

Vart tas fettet ifrån först? Läst att där man har mest fett tas det sist ifrån.

Individuellt beroende på gener och status.

Och ska man ha någon ätardag eller flera?

Om du vill. Inget måste; deffen tar längre tid med ätardagar bara. Påfyllnadsdagar där man äter mer kolhydrat än vanligt är antagligen vettigare än "ätardagar", som ger antydan av ohejdat överätande, och det fyller ingen positiv funktion.

Tack. :) Har en annan fråga bara, om kreatin denna gången. Har nyss haft vilovecka, sen förra onsdagen och tänkte träna idag. Då tog jag 3g kreatin innan, men när jag kom till gymmet var det stängt. Spelar det nån roll om jag tog idag? Isåfall vad? Ska träna imorgon. Är det lika bra att ta 3g till senare idag då?

Rahf
2008-06-15, 14:34
Fortsätt din kreatincykel som vanligt. Det du tog idag är svinn.

Mushan
2008-06-15, 15:16
Fortsätt din kreatincykel som vanligt. Det du tog idag är svinn.

Men det tar min första dag idag, med kreatinet. Glömde nämna :smash:

Rahf
2008-06-15, 15:58
Fortsätt din kreatincykel. Det du tog idag ingår i uppladdningen.