handdator

Visa fullständig version : ALA vs Pyruvat vs CLA


Turbo
2003-06-08, 15:22
Jag har deffat nu ett tag och har gått ner 5.5-6.5 kg men nu går jag inte ner mer så vill pröva något tillskott vilket rekommenderar ni utav ALA,Pyruvat och CLA?

jag vill att ni förklarar varför och gärna skriver om ni själv användt det och hur mycket det hjälpte er.....

TAck på förhand

Turbo

Turbo
2003-06-09, 14:29
nu får ngn svara jag hade tänkt beställa det i år!:D

Doktor V
2003-06-09, 15:08
Jag skulle välja ALA,billigt och bra.

Turbo
2003-06-10, 00:31
då får det bli ala

Janna
2003-06-11, 10:41
ALA är ett tillskott som hjälper till att snabbt transportera in kolhydraterna i glykogenföråden det leder till at blodsockret inte höjs lika mkt samt att insulinpåslaget bli mindre när man äter kolhydrater vilket i sin tur leder till att kroppens förbränning inte minskar lika mkt

PYRuVATE är ett tillskott som stimulerar processen i citronsyracykeln som styr fettoxidationen (om jag inte minns fel från organkemin va några år sen jag läste det nu) i vanliga fall är det kolhydraterna som sätter fart på citronsyracykeln, därav pauluns uttryck låt "låt fettet brinna i kolhydraternas låga", men när man går på diet skär man vanligen ner en hel del på kolhydraterna och då tycker jag personligen mig märka av att pyruvate har effekt. Men så länge du ligger relativt högt på kolhydrater lär du inte märka speciellt stor effekt av pyruvat.

CLA är en fettsyra som justerar fettmetabolismen(nedbrytningen av fett) den finns naturligt i mejeriprodukter och röttkött fast i ganska små mängder.

sammanfattning ALA är bra i kombination med kolhydrater om du äter extremt lite kolhydrater får du ju ändå ingen nämvädr höjning av blodsockret och extremt eller inget insulinpåslag. Pyruvate funkar bäst då du äter väldigt lite eller utesluter kolhydrater eftersom att man kan se det som att det ersätter kolhydraternas påverkan på citronsyracykeln.

Doktor V
2003-06-11, 10:42
Originally posted by Turbo
då får det bli ala

Givetvis är effekten på ALA dosrelaterad,jag skulle säga runt 2-3 g/dag.

Så köp inte kapslar som kostar runt 1500-2500 kr/100 g,då blir du ruinerad

Niclaaas
2003-06-11, 10:49
Originally posted by Turbo
vilket rekommenderar ni utav ALA,Pyruvat och CLA?

jag vill att ni förklarar varför och gärna skriver om ni själv användt det och hur mycket det hjälpte er.....


Originally posted by Doktor V
Jag skulle välja ALA,billigt och bra.

Originally posted by Turbo
då får det bli ala

snacka om lättövertalad :D

Doktor V
2003-06-11, 11:03
Originally posted by Niclaaas






snacka om lättövertalad :D

:laugh:

Turbo
2003-06-11, 11:15
Originally posted by Niclaaas






snacka om lättövertalad :D


Ingen annan svarade ju och eftersom han sa ala och det hade jag tänkt från början...

janna: jag prövar nog ala för jag tror jag äter rätt mycket kolhydrater fatän jag dragit ner på det....