handdator

Visa fullständig version : Nedersta rutorna framträder sist?


Black Star Abyss
2008-06-14, 11:42
Har börjat se små små skillnader på magen nu efter plågsamt deffande, men det jag märker att det tycks gå långsammast kring magpartiet runt naveln. Är det vanligt? *gah!*

JoeyP
2008-06-14, 11:44
Ja det tror jag.

MrBoris
2008-06-14, 12:03
Har börjat se små små skillnader på magen nu efter plågsamt deffande, men det jag märker att det tycks gå långsammast kring magpartiet runt naveln. Är det vanligt? *gah!*

känner igen det och har gett upp idén om o komma fram till sista rutan, som det är nu har jag ett 5pack :) Skulle ryka alldeles för mkt muskler för o komma dit för min del

Silva
2008-06-14, 13:38
Tror det är där det "lossnar" sist, fortsätt så kommer det nog snart *flex*

Igeln
2008-06-14, 17:51
Vart tenderar fettet att försvinna i början respektive slutet av en komplett deff?

Hälsningar Igeln

Eddie Vedder
2008-06-14, 21:58
Vart tenderar fettet att försvinna i början respektive slutet av en komplett deff?

Hälsningar Igeln

Varierar.

Det förekommer stora individuella skillnader i vart man har svårare/lättare att bli av med fettet. Hormonella skillnader, genetiska o.s.v.

Men att t.ex. subkutant fett fortare försvinner än fettet i hjärnan o.s.v. är ju en självklarhet. Där fettet är mer livsnödvändigt än på andra platser försvinner det ju senare. Men då är vi antagligen nere på skadligt låga fettnivåer.

Rahf
2008-06-14, 22:09
Generellt för män så verkar det "lägre" bukfettet försvinna sist. Detta är en slutsats jag dragit själv efter att ha observerat en massa personers viktnedgång under en längre period.

Sverker
2008-06-15, 06:10
Vart tenderar fettet att försvinna i början respektive slutet av en komplett deff?

Hälsningar Igeln


Fråga de som tävlar i byggning, CBB, fitness mm.
Alla har något ställe som släpper sist, varje gång. Bra rutor på magen men släta ben, ribbat bröst men med en valk på korsyggen, djupa markeringar på ryggen men en klump insolering under naveln osv.

Whistler
2008-06-15, 06:44
Där man har lättast att lägga på sig är det svårast att få bort.

Sniggel
2008-06-15, 10:35
Rumpa och baksida lår för mig, kvinnlig fettdistribuering :-p

TylerDurden84
2008-06-15, 19:10
Den naturliga gravitationen borde göra att den nedre delen av magen är "mjukast" längst tid, på samma sätt som att det är vanligare att vara mjuk på nedre delen av bröstet än övre delen.

Ha även i åtanke att magmuskulaturen naturligt är smalare nere vid fästet än uppe vid ursprunget vilket gör att rutorna oftast inte definieras lika tydligt.

Ganymedes
2008-06-15, 19:20
Upplever också att de nedre rutorna är de som tar mest tid på sig att komma fram.