handdator

Visa fullständig version : händer,grepp etc


Jugger
2002-06-12, 15:32
Hejsan
detta vänder sig nog främst till dom som sysslar med sepparat greppträning, men även till er andra. Någon som har något tipps om hur man avärger att hela hanflatan fläks bort? jag blöder mäkta efter varje greppträning, eller marklyft med hantlar.Det är svårt att få det att läka på en vecka. så det blir liksom lite jobbigt efter ett tag.

någon som har något tipps om hur detta kan undvikas? jag är inte mycket för handskar och dylikt.

[ 12 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Jugger ]

zane
2002-06-12, 16:24
ja du kan ju alltid använda dig av dragremar det underlättar både skador på handflatorna o du behöver inte greppa över huvet taget//zane

s@ndberg
2002-06-12, 20:20
Låter knepigt du... Vad gör du om dagarna? Om du är konsertpianist och håller händerna spröda och fina kan jag förstå att det blir så men annars? Magnesium kanske kan hjälpa?

cardabiodon
2002-06-12, 20:26
Undvik övningar där du blöder. Kör marklyft med remmar. Greppet kan du istället träna upp med ex. IronMinds Rolling Thunder och grippers. I pinch är det svårt att inte fläka upp skinnet om kanterna på plattorna är skarpa.

Pure
2002-06-12, 22:09
Att träna greppträning med dragremmar, hmm...

Jugger, tävlar du i armbrytning el kanske strongman. Bara nyfiken! :)

Handflatans tålighet brukar ju liksom förbättras eftersom man tränar, kanske har du gått ut lite för hastigt o hårt så att händerna inte hinner anpassa sig.
Jag har tyvärr inga bra ideer om hur du kan lösa detta... kanske nån typ av greppläder som dom gymnaster använder vid räck o ringar.

Arne Persson
2002-06-12, 22:50
Sitter själv med lätt söndertrasade händer sedan förra pinchpasset. :D

Jugger
2002-06-13, 10:26
Pure jag tävlar inte i något. mycket på grund av att jag bestämde mig för att typ tävla i armbrytning för första gången i livet på puben.

och bröt av min egen arm.full och dum som man va. så nu har jag inga tävlingsmål överhuvudtaget:-) bara att sakta men säkert gå framåt.innan var jag lite intreserad av att tävla i just strongman. dock bara lite.

men jag tycker greppträning är väldigt kul och viktigt. Magnesium har jag faktiskt aldrig använt.jag tränar hemma nu och är inte säker på om jag vill ha magnesium över hela min 20 kvadratare:-)
jag skall nog skaffa mig några grippers dock.

det kanske ordnar sig sedan när jag fixar stång hemma. så jag slipper marklyfta med mina hantlar. men jag har för liten lägenhet för det just nu.

jaja tack för svaren.

MVH Jugger