handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver smakar illa


Floddan
2008-06-12, 21:46
Tycker alla proteinpulver smakar jävligt illa. Gainers kan vara gott om man inte späder den för mycket men rent proteinpulver smakar så jävla illa.

Grejen är såhär va att jag vill ha protein att ta ibland av bekvämlighetsjäl och vill ha ett i stort sett kolhydratfritt alternativ som kan blandas med vatteneftersom jag inte orkar ta insulin (diabetes) jämt. Jag är ingen snål jävel och är beredd att betala t o m mer än vad de skulle kosta att få protein från riktig mat (orkar inte alltid köpa/laga mat) då jag tänker ta de rätt sällan.

Jag är en finsmakare gillar som men har rätt lätt för att bli fet så jag vill inte spendera mitt intag på äckliga saker. Finns de något proteinpulver som även passar en finsmakar?

Kischen
2008-06-12, 21:52
Kolozzeum pure whey.

Bra pris och bra smak. Kokos, skogsbär eller banan, i favoritordning.

dajmond
2008-06-12, 21:54
Kolozzeum pure whey.

Bra pris och bra smak. Kokos, skogsbär eller banan, i favoritordning.

+1212343424

Inge Enveten
2008-06-12, 21:56
Kolozzeum pure whey.

Bra pris och bra smak. Kokos, skogsbär eller banan, i favoritordning.


Amen. Som jag sagt i flera andra trådar, kolozzeums pure whey i kokos smak är en anledning för mig att vakna varje dag *drool*

machine gun
2008-06-12, 21:59
Eiselts Double pro är väl det som folk skriver mest positivt om.

ligne
2008-06-12, 22:05
Eiselts Double pro är väl det som folk skriver mest positivt om.

mycket gott :thumbup:

ska det vara vassle så är jag svag för ON 100% Whey
antingen choklad eller mintchoklad *drool*

insolation
2008-06-13, 18:35
proteinpulver med naturell smak samt funlight och alla bekymmer med smaken är borta..

Sverker
2008-06-13, 18:48
Grejen är såhär va att jag vill ha protein att ta ibland av bekvämlighetsjäl och vill ha ett i stort sett kolhydratfritt alternativ som kan blandas med vatteneftersom jag inte orkar ta insulin (diabetes) jämt. Jag är ingen snål jävel och är beredd att betala t o m mer än vad de skulle kosta att få protein från riktig mat (orkar inte alltid köpa/laga mat) då jag tänker ta de rätt sällan.


Har du inte upptäckt att vassleprotein kan påverka ditt blodsocker ?


Långsiktigt får du nog lära dig älska att laga mat. Kortsiktigt är Complete 3 ett hyffsat alternativ, hälften vassle och hälften kasein.

sthlmbbb
2008-06-13, 21:57
Proteinpulver ska inte smaka gott, det ska bara ner!

theoppositescollide
2008-06-13, 22:01
får instämma, köpte 5kg jordgubb och alltså... gainer är till och med gott, men proteinet smakar tamejfan vidrigt. Det går ner, men det är en och annan klökning på köpet. Urk

Rellik_1
2008-06-13, 22:11
Pro FX choklad smakar som milkshake:cool:

Black Star Abyss
2008-06-13, 22:40
Proteinpulver ska inte smaka gott, det ska bara ner!

Jag resonerar likadant med mat.

Daadi
2008-06-17, 10:49
Jag resonerar likadant med mat.

håller med, jag dricker inte proteinpulver för att det är gott ! Man kan leva med att det smakar lite sämre

machine gun
2008-06-17, 10:55
Jag resonerar likadant med mat.

En matlagningskurs kanske vore något?

*Lina*
2008-06-17, 13:33
Mr Big muscle protein och All Stars Hy-Pro finns i en massa goda smaker!
Mina favoriter är citro fresh och vanilla cream samt äpple-vanilj och white chocolate. (Finns att beställa hos styrkadirekt och fitnessdirekt)

SofieRundlöf
2008-06-17, 18:44
Prova mixa med en banan och mjölk, MUMS!! :) Ja, om du vill ha lite kolisar också då :)

Passar bra till många pulver tycker jag. :thumbup:

.

TylerDurden84
2008-06-17, 21:26
Body Science - Whey 100 % är både billig och god (har testat vanilj och choklad)

Själv tycker jag att vasslekoncentrat i regel smakar godare smak är vassleisolat. Dock får du med några extra gram kolhydrater (laktos) och något gram fett på köpet om du är rädd för det.

Köper du Semper torrmjölk kan du slänga i någon matsked av det i shakern om du vill ha allt torrvara inför passet.. då kommer det smaka krämigare!

Troll
2008-06-19, 00:38
Jag har inte hittat något proteinpulver som smakar gott om man blandar med vatten! *spy* (vilket man måste ibland om mjölken är slut!)

Men blandat med mjölk så finns det en mängd riktigt goda smaker från flera olika företag. *drool*

krellik
2008-06-19, 11:54
Muscle milk, ON 100% whey och syntha 6 har jag köpt alla just för att dom ska smaka gott och ingen av dom har gjort mej besviken.

...blanda med mjölk....

banan och bär kan alltid hjälpa, testa också att ha i lite naturell youghurt och grönt te...

TylerDurden84
2008-06-19, 13:42
och grönt te...

*spy*

Floddan
2008-06-19, 13:58
Har du inte upptäckt att vassleprotein kan påverka ditt blodsocker ?


Långsiktigt får du nog lära dig älska att laga mat. Kortsiktigt är Complete 3 ett hyffsat alternativ, hälften vassle och hälften kasein.

Nej, de har jag inte märkt. Är de vanligt eller? Tar proteinpulver för sällan för att märka någon skillnad så. De kan väl inte bli en Stor påverkan ändå?

Jag gíllar att laga mat och jobbar t o m som kock, men ibland vill jag vara lat.

Floddan
2008-06-19, 14:00
Proteinpulver ska inte smaka gott, det ska bara ner!

Då äter jag hellre något annat. Vad är de för mening med att äta sånt som är äckligt?

Xealswe
2008-06-19, 14:35
Eftersom du tycker att alla proteinpulver ( antagligen alla de du har prövat ) smakar illa kommer du nog inte hitta något som smakar godis i jämförelse. Du får helt enkelt vänja dig vid smaken.

Lite samma sak som med essentiella aminosyror, många tycker det är ren kloak och skulle aldrig kunna dricka det, andra halsar det utan problem.

krellik
2008-06-19, 14:39
*spy*

Haha skulle man kunna tro... Men var faktiskt redigt jävla gott...

Kommer ihåg att jag körde någon häxbrygd av ett gammalt proteinpulver som alltid smakat apa, malto, grönt te som vätske bas, blåbär, banan och en c-vit brus.... Blev riktikt syrlig, smaskig och uppfriskande...;):P

TylerDurden84
2008-06-19, 14:47
Kommer ihåg att jag körde någon häxbrygd av ett gammalt proteinpulver som alltid smakat apa, malto, grönt te som vätske bas, blåbär, banan och en c-vit brus.... Blev riktikt syrlig, smaskig och uppfriskande...;):P

Dina smaklökar kan inte vara helt friska :)

krellik
2008-06-19, 15:10
Dina smaklökar kan inte vara helt friska :)

Jag är faktiskt kinkig med smaken därför jag är inne i den här tråden, numera köper jag inte ett proteinpulver om jag inte kan få det att smaka milkshake.

Ovanstående häxbrygd smakade som en lite syrligare blåbärs soppa och var faktiskt jävligt gott, skulle aldrig ha tänkt tanken att dra i mej -det- sunk protte pulvret naturligt med vatten eller mjölk kan jag ju även nämna..

Iden att testa grönt te som vätske bas för en shake fick jag förövrigt från John Berardi som har en del tips om något han kallar "super shakes" som ska göra ens protte shakes till mer fullständiga måltider på ett aptitligt sätt och då hade han bland annat en del som var gjorda på grönt te..

---Sitter just och dricker syntha 6 banan smak, ett protte pulver jag köpte enbart för att jag hade hört att den skulle vara god, fick hem den igår och dayum den är jävligt smaskig---

Morrris
2008-06-19, 19:23
Hur orkar man gnälla över smaken på nånting som man bara måste dricka nån gång per dag?
Dricker Star Nutrition Whey naturell blandat med vatten. Inte e de gott, men skulle de vara det så skulle man ju dricka det hela tiden.

Floddan
2008-06-19, 21:44
Hur orkar man gnälla över smaken på nånting som man bara måste dricka nån gång per dag?
Dricker Star Nutrition Whey naturell blandat med vatten. Inte e de gott, men skulle de vara det så skulle man ju dricka det hela tiden.

Jag känner iofs inte att jag måste dricka de alls, men ibland kan de vara bekvämt. Jag äter aldrig äckliga saker, tycker att man skall passa på att leva gott så länge man lever.

rAjj
2008-06-19, 22:05
Proteinpulver ska inte smaka gott, det ska bara ner!

Det säger jag till allt jag sätter i mig.. äter inte för att det är gott.. det är bara ett evigt måste! Ska fan bara ner..

Jag hade också lite problem med proteindrycker och dess smaker men tänket att det bara skulle ner i systemet gjorde att man blev van vid smaken och nu är det bara en del av livet.. Lev med det!

Shark
2008-06-19, 22:50
Dahlblads proteinpulver är kanongod i alla smaker! Rekomenderar!

Rahf
2008-06-19, 23:06
Jag känner iofs inte att jag måste dricka de alls, men ibland kan de vara bekvämt. Jag äter aldrig äckliga saker, tycker att man skall passa på att leva gott så länge man lever.

Kör utan och satsa på att få i dig kvalitativt käk istället. Då slipper du fokusera på att försöka hitta ett proteinpulver som smakar gott och du kan börja fokusera på det väsentliga; maten, träningen och vilan.

mallow
2008-06-21, 13:55
När ändå både Pro FX och Kolozzeum Pure Whey har tagits upp här så kan jag väl passa på att fråga hur pass lättblandat (med vatten) ni upplever att de är?