handdator

Visa fullständig version : Offra ett pass på att vara social?


skaparn
2008-06-12, 13:40
Jaha. Då var det återigen dags för en djupanalys av beteenden och reaktioner i teh semi-internet life of skaparn.

Jag hade tänkt hålla en låg profil och vara en ny lite trevligare skaparn på mitt nya jobb. Det höll knappt två veckor. Nu senast var det en händelse som fick mig att fundera lite.

Jag blev tillfrågad av en kollega om jag ville hänga med och träna lite styrketräning, då vi alla har kort på samma skivstångslokalsklubb, och jag skulle ändå och träna på lunchen. Alla har snackat om det här länge som jag förstått det, och hittills har det handlat om ”vi borde gå och träna”, alltså att ingen skulle komma på det utan sällskap.
Jag sade ”nej”. En något perplex kollega undrade varför varpå jag var rätt ärlig när jag förklarade att jag inte gärna tränar med andra, vilket inte riktigt verkade rymmas i deras begreppsvärld.


Frikkpoäng intjänade helt klart, men var det inte ganska bra att ändå vara ärlig direkt så att de vet var de har mig? Eller kommer detta att spridas till andra aktiviteter så att jag aldrig mer blir bjuden på fest, för att de tror jag inte gärna super med andra (the Finlandia way), eller nåt?
Jag har visserligen inget mot att träffa mina bekanta på STK och sitta och snacka lite skit mellan seten, men orka to the borka att gå runt i par och byggarpeppa varandra till den sista repetitionen i cablecrossen.

Jag tänker bli lika bra som Pirahana i poll-skapande, så jag drar till med en poll också

bertbert
2008-06-12, 13:42
När du blir lite äldre motiverar du inte ditt nej och du behöver heller inte fråga kolo om det. :)

JJ
2008-06-12, 13:43
Jaha. Då var det återigen dags för en djupanalys av beteenden och reaktioner i teh semi-internet life of skaparn.

Jag hade tänkt hålla en låg profil och vara en ny lite trevligare skaparn på mitt nya jobb. Det höll knappt två veckor. Nu senast var det en händelse som fick mig att fundera lite.

Jag blev tillfrågad av en kollega om jag ville hänga med och träna lite styrketräning, då vi alla har kort på samma skivstångslokalsklubb, och jag skulle ändå och träna på lunchen. Alla har snackat om det här länge som jag förstått det, och hittills har det handlat om ”vi borde gå och träna”, alltså att ingen skulle komma på det utan sällskap.
Jag sade ”nej”. En något perplex kollega undrade varför varpå jag var rätt ärlig när jag förklarade att jag inte gärna tränar med andra, vilket inte riktigt verkade rymmas i deras begreppsvärld.


Frikkpoäng intjänade helt klart, men var det inte ganska bra att ändå vara ärlig direkt så att de vet var de har mig? Eller kommer detta att spridas till andra aktiviteter så att jag aldrig mer blir bjuden på fest, för att de tror jag inte gärna super med andra (the Finlandia way), eller nåt?
Jag har visserligen inget mot att träffa mina bekanta på STK och sitta och snacka lite skit mellan seten, men orka to the borka att gå runt i par och byggarpeppa varandra till den sista repetitionen i cablecrossen.

Jag tänker bli lika bra som Pirahana i poll-skapande, så jag drar till med en poll också

Mitt svar i exakt samma läge var att jag gärna gick och tränade tillsammans, men föredrog att köra mitt eget race väl där. Jag lyckades på något sätt att få det att fungera.

Snafu
2008-06-12, 13:45
I England tränar man inte och definitivt inte på lunchen. Ibland går folk och solar på lunchen, utan att dusha. Men det är en annan femma.

jwzrd
2008-06-12, 13:47
Jag har nog haft tur där men jag slösar inte heller på pass på att vara social. För att vänta lite på det så är jag tämligen säker på att ingen på mitt jobb hängt med på ett dubbelt marklyftspass över lunchen och halva eftermiddagen på STK för att vara social, så varför skulle jag följa med ner till SATS på ett lunchpass i bicepsmaskinen eller på spinningcykeln?

Träning nu för tiden betraktas Samvetesworkout-normativt snarare än som neutralt sportdeltagande på olika nivåer.

Tränar man pass för att stilla sitt samvete över fetmaångesten och/eller brist-på-rutor-ångest så VERKAR man ha svårt att förstå sig på folk som inte tränar så. Innan någon tar fram hårdkår-kaveln och börjar veva så måste jag ändå påpeka att det verkligen inte är det saken handlar om. Man skriker inte hårdkår-idiot efter en hockey- eller fotbollsspelare några divisioner över 7:an när hon är på väg till träningstiden.

skaparn
2008-06-12, 13:47
När du blir lite äldre motiverar du inte ditt nej och du behöver heller inte fråga kolo om det. :)

På "att fråga kolo" finns ingen åldersgräns.

Endura
2008-06-12, 13:48
I vilket fall var det rätt av dig att säga som du kände, sen får ni väl ta övrigt resonemang om andra aktiviteter allt eftersom de kommer!

Fed up
2008-06-12, 14:00
Om jag varit du hade jag sagt nåt i stil med "Jag kan gå med er, men jag kommer träna själv, ta det inte personligt men jag hatar att träna med andra, det funkar bara inte för mig." Eller nåt. Så kunde du drällt bort till dem mellan nåt set och chitelichattat lite och visat god vilja och att det är sant att det inte är personligt mot dem och sen återgått till din lilla privata skivstång. Nån form av musikmaskin i öronen för att ytterligare markera avstånd mot omvärlden kunde kanske också varit på sin plats.

Edit: Jag valde alternativet med pöbeln, för det var så roligt, men det här är vad jag egentligen tycker. Jag är som en skata med glittriga ting när det kommer till skojiga poll-alternativ.

Ganymedes
2008-06-12, 14:00
I England tränar man inte och definitivt inte på lunchen. Ibland går folk och solar på lunchen, utan att dusha. Men det är en annan femma.

Haha! England är teh shit! :hbang:

The Draf
2008-06-12, 14:01
Inne på samma sak som jwzrd, säg åt dom att dom inte hänger med i ditt tempo eller att lunchen inte räcker till för att du ska hinna träna klart

Osten80
2008-06-12, 14:04
Var inte så rädd för vad andra ska tycka. Gör som du vill, det är ändå bara en arbetsplats.

Fed up
2008-06-12, 14:04
Inne på samma sak som jwzrd, säg åt dom att dom inte hänger med i ditt tempo eller att lunchen inte räcker till för att du ska hinna träna klart

Det är väl dumt att säga att lunchen inte räcker till för hans träningspass när de vet att han brukar träna på lunchen och han kanske även fortsättningsvis vill fortsätta med det? Nej isåfall är det bättre att vara ärlig, det här får dem ju bara tro att han verkligen hatar dem. Vilket, som jag förstått, han faktiskt inte gör.

Nitrometan
2008-06-12, 14:04
När du blir lite äldre motiverar du inte ditt nej och du behöver heller inte fråga kolo om det. :)
Berra har rätt.

Just say no.

Det blir nej. Bestämt nej. Skräddaren säger nej. (Hyfsat fritt efter Varanteatern)

stevebc
2008-06-12, 14:06
Har man blont page är man en räka och bör således offrat sig.

Nitrometan
2008-06-12, 14:11
I England tränar man inte och definitivt inte på lunchen. Ibland går folk och solar på lunchen, utan att dusha. Men det är en annan femma.
Har ni lunch i England? Trodde folk bara åt en macka vid skrivbordet? *screwy*

Snafu
2008-06-12, 14:14
Har ni lunch i England? Trodde folk bara åt en macka vid skrivbordet? *screwy*

Jo mackor vid skrivbordet stämmer. Vi har faktiskt en dusch. Inget vilorum dock :(

Ontopic: Jag tycker Skaparn var lite väl otrevlig. FAKTISKT. Iofs siktar han på att bli chef.

The Draf
2008-06-12, 14:14
Det är väl dumt att säga att lunchen inte räcker till för hans träningspass när de vet att han brukar träna på lunchen och han kanske även fortsättningsvis vill fortsätta med det? Nej isåfall är det bättre att vara ärlig, det här får dem ju bara tro att han verkligen hatar dem. Vilket, som jag förstått, han faktiskt inte gör.

:smash: läste visst hans inlägg lite dåligt, my bad. Kan iaf säga att han inte hinner träna med dom på lunchen eftersom det blir för mkt vila mellan setten. Förhoppningsvis är det sant åxå :)

Nitrometan
2008-06-12, 14:18
Ontopic: Jag tycker Skaparn var lite väl otrevlig. FAKTISKT. Iofs siktar han på att bli chef.
Precis. Onödigt att skaffa vänner bland kollegorna då. ;)

skaparn
2008-06-12, 14:23
Tränar man pass för att stilla sitt samvete över fetmaångesten och/eller brist-på-rutor-ångest så VERKAR man ha svårt att förstå sig på folk som inte tränar så.
Precis. Du och jag förstår det, inte personen som frågade. Vid tillfälle ska jag nog utveckla mig vid fikabordet.
I vilket fall var det rätt av dig att säga som du kände, sen får ni väl ta övrigt resonemang om andra aktiviteter allt eftersom de kommer!
Ja. Precis vad jag ville höra.
Om jag varit du hade jag sagt nåt i stil med "Jag kan gå med er, men jag kommer träna själv, ta det inte personligt men jag hatar att träna med andra, det funkar bara inte för mig." Eller nåt. Så kunde du drällt bort till dem mellan nåt set och chitelichattat lite och visat god vilja och att det är sant att det inte är personligt mot dem och sen återgått till din lilla privata skivstång. Nån form av musikmaskin i öronen för att ytterligare markera avstånd mot omvärlden kunde kanske också varit på sin plats.

Edit: Jag valde alternativet med pöbeln, för det var så roligt, men det här är vad jag egentligen tycker. Jag är som en skata med glittriga ting när det kommer till skojiga poll-alternativ.
För det första valde du rätt. Pöbeln ska hållas kort. I övrigt, det var ju ungefär vad jag sa, nämligen att jag inte vill träna med andra. Jag utelämnade (faktiskt) de delar som handlade om vilka frukter och bär jag liknar de flesta vid.
Var inte så rädd för vad andra ska tycka. Gör som du vill, det är ändå bara en arbetsplats.
Som jag spenderar minst 60% av min vakna tid på.
Har man blont page är man en räka och bör således offrat sig.
Jag håller med.
Inne på samma sak som jwzrd, säg åt dom att dom inte hänger med i ditt tempo eller att lunchen inte räcker till för att du ska hinna träna klart
Om jag verkade konstig när jag sa att jag inte ville, vad tror du då jag betraktas som när jag säger att ”de inte hänger med i mitt tempo”?

Alltidxx
2008-06-12, 14:23
Jag tycker du kunde sagt typ "Nej tränar göra jag helst ensam, jag uppskattar mer att göra saker som att gå och ta en öl med kollegor". Om man ska vara finkänslig alltså. Annars kan du ju alltid ångvälta på med ditt "nej fy fan skojar du med mig!?" :D
Let me know how that works out for you ;)

von huff
2008-06-12, 14:25
Jag skulle ha tränat mede honom men endå kört mitt eget lopp.Kanske din kollega inte heller tycker om att prata då man tränar?

skaparn
2008-06-12, 14:33
Jag skulle ha tränat mede honom men endå kört mitt eget lopp.Kanske din kollega inte heller tycker om att prata då man tränar?

Det handlar inte om pratandet, utan att ma skulle på något sätt synka sin träning och gå runt på samma maskiner för pecsvinklarna. Prata gör jag gärna. Mer än så.

Snafu
2008-06-12, 14:37
Precis. Onödigt att skaffa vänner bland kollegorna då. ;)

Byt ut "iom" mot "iofs" så blir det bättre. Jag ska inte ursäkta mig, det var min "jag är svenskoffer och sosse och jobbar på fabriken och HAN DEN DÄR KAPITALISTEN DÄR FÖRSÖKER BLI CHEF OCH CHEFER ÄR BARA ELAKA1"#!"#!" som lyste fram.

Själv blev jag chef häromveckan och jag är supersnäll och gullig med mina underlings. Men nu börjar jag bli less, dom börjar kräva saker, typ arbetsuppgifter :(

Ganymedes
2008-06-12, 14:37
Du kunde ju hängt med och kört lite discokablar med de andra och sedan dragit ett riktigt pass efter jobbet?

mini
2008-06-12, 14:40
Att gå med en gång kanske inte hade dödat dig. De kommer nog märka din frikkighet i sinom tid ändå.

skaparn
2008-06-12, 14:41
Du kunde ju hängt med och kört lite discokablar med de andra och sedan dragit ett riktigt pass efter jobbet?

Jag ska givetvis träna ikväll efter jobbet. Ett härligt pass med 4min-intervaller på tempocykeln står på schemat.

Fed up
2008-06-12, 14:41
För det första valde du rätt. Pöbeln ska hållas kort. I övrigt, det var ju ungefär vad jag sa, nämligen att jag inte vill träna med andra. Jag utelämnade (faktiskt) de delar som handlade om vilka frukter och bär jag liknar de flesta vid.


Haha, jag älskar fan dig!

Jag tycker du kunde sagt typ "Nej tränar göra jag helst ensam, jag uppskattar mer att göra saker som att gå och ta en öl med kollegor". Om man ska vara finkänslig alltså. Annars kan du ju alltid ångvälta på med ditt "nej fy fan skojar du med mig!?" :D
Let me know how that works out for you ;)

OMG har jag hamnat i din signatur. Jag är så smickrad!

skaparn
2008-06-12, 14:46
Att gå med en gång kanske inte hade dödat dig. De kommer nog märka din frikkighet i sinom tid ändå.

Kan delge dig att jag nog börjat avslöja mig även på andra områden. Då jag öppnade upp mig för en annan kollega och berättade att jag på en festlig tillställning för en tid sedan fastnade i en två timmar lång diskussion om Excel och dess förträfflighet sade hon: ”vet du, det har jag inte alls svårt att tro på”.

Haha, jag älskar fan dig!


Tack! Fortsätter jag såhär finns risken att ni blir allt färre.

Alltidxx
2008-06-12, 14:47
OMG har jag hamnat i din signatur. Jag är så smickrad!Jag tyckte den var riktigt bra :)

dooh
2008-06-12, 14:53
Tyckte det var helrätt. Jag är alltid noggrann med att inte visa upp en konstlad bild av mig själv. Träningen är dessutom min vila från dryga människor.

Senast igår sa jag högt och tydligt att det skulle bli skönt att jobba i sommar, eftersom jag skall jobba ensam. Då fick man massa kommentarer om att de minsann kunde gå direkt så jag kunde vara ensam.
Människor är så känsliga. orka.

Mirre
2008-06-12, 14:56
Ibland får man offra sig och jag tror att du förlorar mer på att inte vara social vid enstaka tillfälle än att "slösa bort" ett träningspass och visa att du kan vara social.

Jag har offrat mig att under en hel lunch genom att sitta och försöka vara aktiv i en diskussion om småbarn, dagis, blöjmärken och mjölktänder som jag inte har någon som helst aning om och inte heller något intresse inom i dagsläget.

Tänk på hur min situation var nästa gång du blir tillfrågad om att träna och att du slipper undan lindrigt, om du nu blir tillfrågad igen. :D

/Mirre

P.s I gengäld så har jag fått tillbaka en och annan som försöker förstå och sätta sig in i kroppsbyggningens värld. Ibland får man offra lite för att få desto mer tillbaka. Ibland får man inget tillbaka men man gjorde en annan själ lycklig. :thumbup:

Hades
2008-06-12, 15:34
Word Mirre. Jag tycker man får släppa lite på sina personliga åsikter och värderingar när man är på jobbet. Man spenderar ju som sagt en stor del av sin vakna tid där så att hålla sig väl med sina kollegor är inte så dumt, även om man kanske inte annars skulle umgås privat. Jag har aldrig förstått mig på folk som känner att de alltid måste säga precis som de tycker och vara precis som de alltid är annars, när de är på jobbet.

Bullaz
2008-06-12, 15:38
I England tränar man inte och definitivt inte på lunchen. Ibland går folk och solar på lunchen, utan att dusha. Men det är en annan femma.

Eller så går dom ut och tar en bärs. ;>

Snafu
2008-06-12, 15:48
Eller så går dom ut och tar en bärs. ;>

Maybe in the olden days. Jag tror faktiskt det nästan är vanligare i Sverige att ta en bärs till lunchen.

Här äter folk liksom mackor till lunch vanligtvis. Sen finns det ju typ bara starköl här.

Bullaz
2008-06-12, 15:50
Maybe in the olden days. Jag tror faktiskt det nästan är vanligare i Sverige att ta en bärs till lunchen.

Här äter folk liksom mackor till lunch vanligtvis. Sen finns det ju typ bara starköl här.

När jag bodde där, för 4 år sen var det dock inte ovanligt. Beror väl kanske på var någonstans i England man bor och även vad man jobbar med. :] Mackorna var även där vanliga, jävla BLT's!

Arf Pingvin
2008-06-12, 15:52
Jag förstår inte varför du inte bara sa "ja vi kan träna samtidigt, men jag kör min egen träning, jag vet inte om den passar dig/er". Så har jag fått göra flera gånger. Folk som frågat om vi skulle träna ihop, för passning och annat, svaret blir alltid "nej jag kör nog så konstiga övningar/tider/pass att det inte funkar". Man kan ändå träna tillsammans. Senast förra veckan sa Börje H ordagrant "du är så jävla egensinnig". Det tar jag som en komplimang :cool:

Fartman
2008-06-12, 16:07
Ifrågasätts ditt val så förklara att du "bara pratar bort hela passet" då ;)

skaparn
2008-06-12, 16:08
Jag förstår inte varför du inte bara sa "ja vi kan träna samtidigt, men jag kör min egen träning, jag vet inte om den passar dig/er". Så har jag fått göra flera gånger. Folk som frågat om vi skulle träna ihop, för passning och annat, svaret blir alltid "nej jag kör nog så konstiga övningar/tider/pass att det inte funkar". Man kan ändå träna tillsammans. Senast förra veckan sa Börje H ordagrant "du är så jävla egensinnig". Det tar jag som en komplimang :cool:

Alltså. Jag sa inte, ”nej, du får inte vara i lokalen samtidigt som jag ska träna” utan med frågan ”hänga med och träna sig kanske?” är gemensam träning underförstådd. Att säga något i stil med ”ja, vi kan promenera de 100 meterna dit tillsammans, men sedan kommer våra vägar att skiljas” känns inte bättre utan bara mer omständigt.

Kwon
2008-06-12, 16:15
It's your life Skaparn.

Du känner dina vänner och din umgängeskrets bäst.

En sak vet jag iaf, efter att ha blivit tillfrågad cirkus 10-20 ggr varje vecka om jag ville hänga på på fest / festivaler och dylika tillställningar varav jag alltid svarade nej, så slutade folk fråga efter ett tag! :D

Men att dissa ett pass på lunchen en enstaka gång tror jag ej medför någonting negativt.

L-Sami
2008-06-12, 16:27
Det är kört för dig nu, du får supa Finlandia way härdanefter. Man lär sig av sina misstag dock :) ;D

Yankeee
2008-06-12, 16:29
Orka slösa ett pass.

Grisen
2008-06-12, 16:39
Ibland får man offra sig och jag tror att du förlorar mer på att inte vara social vid enstaka tillfälle än att "slösa bort" ett träningspass och visa att du kan vara social.

Jag har offrat mig att under en hel lunch genom att sitta och försöka vara aktiv i en diskussion om småbarn, dagis, blöjmärken och mjölktänder som jag inte har någon som helst aning om och inte heller något intresse inom i dagsläget.

Tänk på hur min situation var nästa gång du blir tillfrågad om att träna och att du slipper undan lindrigt, om du nu blir tillfrågad igen. :D

/Mirre

P.s I gengäld så har jag fått tillbaka en och annan som försöker förstå och sätta sig in i kroppsbyggningens värld. Ibland får man offra lite för att få desto mer tillbaka. Ibland får man inget tillbaka men man gjorde en annan själ lycklig. :thumbup:

+1

Arf Pingvin
2008-06-12, 16:48
Alltså. Jag sa inte, ”nej, du får inte vara i lokalen samtidigt som jag ska träna” utan med frågan ”hänga med och träna sig kanske?” är gemensam träning underförstådd. Att säga något i stil med ”ja, vi kan promenera de 100 meterna dit tillsammans, men sedan kommer våra vägar att skiljas” känns inte bättre utan bara mer omständigt.

Frågan är om det blir enklare i slutändan. Nu måste du dels hålla reda på när de kan tänkas vara i gymmet och välja andra tider eller hålla dig undan väl där. Men det kommer ju inte funka i längden. Jag kan se det framför mig - "jaha skaparn, är du här? men du ville ju inte träna sa du?" skaparn - "jo, men inte med er, fast jag kan inte porta er.... än". Sen blir det tryckt stämning vid kaffeautomaten kan tänkas.

Yankeee
2008-06-12, 16:53
Frågan är om det blir enklare i slutändan. Nu måste du dels hålla reda på när de kan tänkas vara i gymmet och välja andra tider eller hålla dig undan väl där. Men det kommer ju inte funka i längden. Jag kan se det framför mig - "jaha skaparn, är du här? men du ville ju inte träna sa du?" skaparn - "jo, men inte med er, fast jag kan inte porta er.... än". Sen blir det tryckt stämning vid kaffeautomaten kan tänkas.

Det är vuxna människor han har att göra med, inte tonårstjejer.

Timme
2008-06-12, 16:53
Varför inte träna med andra? Alla är vi ju olika men jag tycker det är kul både ensam och i sällskap.

Yankeee
2008-06-12, 16:54
Varför inte träna med andra? Alla är vi ju olika men jag tycker det är kul både ensam och i sällskap.

1. Man får mer gjort om man är ensam
2. Folk i allmänhet tränar inte även om de säger att de gör det

mangs
2008-06-12, 16:55
Psst,

Kwon, är du sugen på att hänga med på festival?

mangs
2008-06-12, 16:56
1. Man får mer gjort om man är ensam
2. Folk i allmänhet tränar inte även om de säger att de gör det

:thumbup:

Kwon
2008-06-12, 17:01
Psst,

Kwon, är du sugen på att hänga med på festival?

Haha nej, orkar fan inte längre nuförtiden.

Ett par polare e fortfarande alldeles gawlna i Roskilde / Hultsfred o liknande, men jag har passerat detta.

Tack för erbjudandet, men nej tack! :)

Timme
2008-06-12, 17:01
Ibland får man offra sig och jag tror att du förlorar mer på att inte vara social vid enstaka tillfälle än att "slösa bort" ett träningspass och visa att du kan vara social.

Jag har offrat mig att under en hel lunch genom att sitta och försöka vara aktiv i en diskussion om småbarn, dagis, blöjmärken och mjölktänder som jag inte har någon som helst aning om och inte heller något intresse inom i dagsläget.

Tänk på hur min situation var nästa gång du blir tillfrågad om att träna och att du slipper undan lindrigt, om du nu blir tillfrågad igen. :D

/Mirre

P.s I gengäld så har jag fått tillbaka en och annan som försöker förstå och sätta sig in i kroppsbyggningens värld. Ibland får man offra lite för att få desto mer tillbaka. Ibland får man inget tillbaka men man gjorde en annan själ lycklig. :thumbup:


Mirre: Tusan vad du är klok! Ända sedan du satte din fot här på kolo har jag gillat dig! "love is in the air" *cupid*

Kwon
2008-06-12, 17:05
Mirre o Timmieboy e ju helt klart "a match made in heaven". :)

Timme
2008-06-12, 17:06
1. Man får mer gjort om man är ensam
2. Folk i allmänhet tränar inte även om de säger att de gör det

Det blir wörd på den. Du har rätt.

Men jag personligen tycker det är kul att träna "med" andra. Då kan jag ju visa vad jag går för och om det imponerar så är det ju riktigt kul. Sedan kanske man kan inspirera andra till att ta i tills kapillärerna spricker (händer alltid under tunga mark, himla hårdkår faktiskt).

Timme
2008-06-12, 17:07
Mirre o Timmieboy e ju helt klart "a match made in heaven". :)

Det är inte för inte som det stod Ms Bodypump under Mirres nick tidigare :naughty:

Kwon
2008-06-12, 17:08
Ahahaha märks att du har blivit lite äldre nuförtiden Timme! :)

Sicken jargong du för dig med!

jwzrd
2008-06-12, 17:09
Det blir wörd på den. Du har rätt.

Men jag personligen tycker det är kul att träna "med" andra. Då kan jag ju visa vad jag går för och om det imponerar så är det ju riktigt kul. Sedan kanske man kan inspirera andra till att ta i tills kapillärerna spricker (händer alltid under tunga mark, himla hårdkår faktiskt).

Alla gillar inte envägskommunikation.

Timme
2008-06-12, 17:12
Alla gillar inte envägskommunikation.

Vad hindrar prat mellan set? Jag vilar länge mellan mina tunga set så att snacka är inget problem för mig.

Timme
2008-06-12, 17:13
Ahahaha märks att du har blivit lite äldre nuförtiden Timme! :)

Sicken jargong du för dig med!

Jasså? Roligt att höra! :D

Mats Loefstroem
2008-06-12, 17:14
Med tanke på att jag sett dig träna så är jag övertygad om att bästa alternativet i just Skaparn-fallet är att gå med, en gång.

Din lätt evangelistiska korsning mellan deffad dervischcyklist och hårdkår-fashionista – parat med din hysteriskt hypnotiska blick vid fysisk ansträngning – kommer garanterat att skrämma fekalierna ur de där "arbetskamraterna".

Rätt åt dom!

Nitrometan
2008-06-12, 17:16
Mirre o Timmieboy e ju helt klart "a match made in heaven". :)
Såklart.

Nitrometan
2008-06-12, 17:17
Alla gillar inte envägskommunikation.
Envägskommunikation med/mot Timme är rätt OK. Jag har provat IRL.

Arf Pingvin
2008-06-12, 17:19
Yankeee, missförstå mig rätt nu. Jag är helt för att vara svår och tvär. Men varför skulle det vara bättre att säga "Nej jag vill inte träna ihop" och sen riva av sitt eget pass än att säga "Ja vi kan gå och träna" och sen riva av sitt eget pass. Faller skaparn automatiskt för grupptrycket och känner sig manad att "byggarpeppa" sina kollegor? Måste skaparn köra bicepcurls och kickbacks bara för att alla andra gör det?

Är man en kuf inser de andra det rätt snart och låter en hållas.

Edit: Ser att Mats är inne på samma linje litegrann. Det är högst ett par pass som överhuvudtaget påverkas med lite mera snack.

wintersnowdrift
2008-06-12, 17:42
För mig hade det avgörande nog varit hur mycket jag värderar kollegans sällskap i övrigt. Om han/hon är supertrevlig, rolig och snygg kan det vara värt att offra ett opti-pass ensam till förmån för ett inte fullt så opti-pass med sällskap. Och om du även i fortsättningen vill bli medbjuden på fester etc så kan det vara smart att säga ja även till en och annan gemensam träning. Man blir nog lätt en nej-sägare i andras ögon annars; folk har inte alltid så lätt att skilja mellan äpplen och päron.

Fast baserat på detta:

Med tanke på att jag sett dig träna så är jag övertygad om att bästa alternativet i just Skaparn-fallet är att gå med, en gång.

Din lätt evangelistiska korsning mellan deffad dervischcyklist och hårdkår-fashionista – parat med din hysteriskt hypnotiska blick vid fysisk ansträngning – kommer garanterat att skrämma fekalierna ur de där "arbetskamraterna".

Rätt åt dom!

...så gjorde du kanske rätt ändå. Att skrämma skiten ur arbetskamraterna är kanske inte en jättebra idé om man vill bli bundis med dem.

//Kristin

Nitrometan
2008-06-12, 17:47
Att skrämma skiten ur arbetskamraterna är kanske inte en jättebra idé om man vill bli bundis med dem.

Skaparn vill inte bli bundis. Han vill bli chef.

DarcyGrahn
2008-06-12, 18:06
1. Man får mer gjort om man är ensam


Det beror på vem man tränar med.

Yankeee
2008-06-12, 18:37
Det beror på vem man tränar med.

Sant. Fan vilka pass man skulle riva av om man hade någon som stod och skrek t.ex. "Kom igen nu, en till!", "Tryyyyck!" eller "Yip, yip!".

DarcyGrahn
2008-06-12, 18:39
Sant. Fan vilka pass man skulle riva av om man hade någon som stod och skrek t.ex. "Kom igen nu, en till!", "Tryyyyck!" eller "Yip, yip!".

Japp och hjälper till med passning så man slipper fråga någon annan eftersom man inte tränar ensam.

Yankeee
2008-06-12, 18:41
Japp och hjälper till med passning så man slipper fråga någon annan eftersom man inte tränar ensam.

Det hade också varit guld värt. Tänk om man frågar någon som inte vet att man ska köra triple drop set i bänken och tar och lastar om stången efter första. Tack men nej tack säger jag.

DarcyGrahn
2008-06-12, 18:43
Det hade också varit guld värt. Tänk om man frågar någon som inte vet att man ska köra triple drop set i bänken och tar och lastar om stången efter första. Tack men nej tack säger jag.

Haha:D

Edit: Nej men seriöst när du tränar/tränade OL är det väl bra att träna med andra lyftare som kan kolla teknik och annat?

Yankeee
2008-06-12, 18:45
Haha:D

:confused:

Tolkia
2008-06-12, 18:50
Eftersom det uppenbarligen givit dig bry nog att starta en tråd håller jag med Mirre om att du gott kunde gå med en gång för den goda sakens skull. Blir det den katastrof du befarar lär kollegan inte fråga igen.

MasterChief
2008-06-12, 19:09
Alla trådsvar förbryllar mig.

Svaret är enkelt. Har man stor penis tränar man gärna med nya kollegor så ryktet kommer igång snabbt på arbetsplatsen. Har man liten penis tackar man nej och skyller på kvällspass/magont/stress/etc.

skaparn
2008-06-12, 19:10
Mats och Yankeee dominerar denna diskussion, men ändå tänker jag på det Tolkia skriver. Ok. Blir jag tillfrågad igen så kanske jag hakar på. Kanske.

Fast kalla mig störd. Men jag tycka det pinsamma i att någon faktiskt bara försöker vara en juste gymmarbyggare men istället bara är jobbig är tillräckligt stor för att hela projektet ska kännas som en katastrof jag helst vill undvika trots det pris det kan innebära

skaparn
2008-06-12, 19:12
Yankeee, missförstå mig rätt nu. Jag är helt för att vara svår och tvär. Men varför skulle det vara bättre att säga "Nej jag vill inte träna ihop" och sen riva av sitt eget pass än att säga "Ja vi kan gå och träna" och sen riva av sitt eget pass. Faller skaparn automatiskt för grupptrycket och känner sig manad att "byggarpeppa" sina kollegor? Måste skaparn köra bicepcurls och kickbacks bara för att alla andra gör det?

Är man en kuf inser de andra det rätt snart och låter en hållas.

Edit: Ser att Mats är inne på samma linje litegrann. Det är högst ett par pass som överhuvudtaget påverkas med lite mera snack.

Jamen jag är ju lite av en kuf, så det är därför jag pratar om ärlighet när jag röjer detta ganska omgående istället för att gå omvägen kring ett par konstlade månader där jag inte är mig själv.

skaparn
2008-06-12, 19:13
Alla trådsvar förbryllar mig.

Svaret är enkelt. Har man stor penis tränar man gärna med nya kollegor så ryktet kommer igång snabbt på arbetsplatsen. Har man liten penis tackar man nej och skyller på kvällspass/magont/stress/etc.

Eller kanske tvärtom? Nästa gång jag tillfrågas säger jag helt enkelt att min penis är för stor och att jag vill hålla detta för mig själv.

Tolkia
2008-06-12, 19:14
Fast kalla mig störd. Men jag tycka det pinsamma i att någon faktiskt bara försöker vara en juste gymmarbyggare men istället bara är jobbig är tillräckligt stor för att hela projektet ska kännas som en katastrof jag helst vill undvika trots det pris det kan innebära
Nja, kanske inte störd. Men lite väl uppfylld av din egen storhet kanske, om det är så till den grad pinsamt att bli sedd ihop med någon som inte når upp till din exquisita nivå? Det känns lite ... lite högstadiet ("tänk om någon ser mig ihop med tönten, då tror de kanske att jag också är en tönt").

Yankeee
2008-06-12, 19:16
Nja, kanske inte störd. Men lite väl uppfylld av din egen storhet kanske, om det är så till den grad pinsamt att bli sedd ihop med någon som inte når upp till din exquisita nivå? Det känns lite ... lite högstadiet ("tänk om någon ser mig ihop med tönten, då tror de kanske att jag också är en tönt").

Tänk på att han nästan jobbar vid stureplan, det fungerar fortfarande så där.

skaparn
2008-06-12, 19:23
Nja, kanske inte störd. Men lite väl uppfylld av din egen storhet kanske, om det är så till den grad pinsamt att bli sedd ihop med någon som inte når upp till din exquisita nivå? Det känns lite ... lite högstadiet ("tänk om någon ser mig ihop med tönten, då tror de kanske att jag också är en tönt").

Jag vet inte var du får att jag skulle lägga vikt vid andras intryck av vår eventuellt gemensamma träning. Det handlar om att det försämrar min egen upplevelse. Visst kan jag göra folk en tjänst för att de ska bli glada, men skulle du råda någon som inte vill dricka sig berusad på fest att mot sin vilja gå med på kompisarnas önskan att han ska göra det, för att de ska bli glada?

Det kändes billigt av dig att tolka in fåfänga i det hela och det är snudd på att jag tar illa upp.

Piranha
2008-06-12, 19:29
Du gjorde helt rätt.

Det är ingen lagsport vi pysslar med så tycker du inte det är givande så går det bort fortare än kvickt.

Sen beror det på vem som frågar såklart, jag förmodar det inte var en kvinnlig snygg kollega som Skorpan snackar om.

Tolkia
2008-06-12, 19:39
Jag vet inte var du får att jag skulle lägga vikt vid andras intryck av vår eventuellt gemensamma träning.
En ledtråd:
Men jag tycka det pinsamma i att någon faktiskt bara försöker vara en juste gymmarbyggare men istället bara är jobbig är tillräckligt stor för att hela projektet ska kännas som en katastrof jag helst vill undvika trots det pris det kan innebära
Är du mån om att inte bli misstolkad, formulera dig tydligt.
Visst kan jag göra folk en tjänst för att de ska bli glada, men skulle du råda någon som inte vill dricka sig berusad på fest att mot sin vilja gå med på kompisarnas önskan att han ska göra det, för att de ska bli glada?
Vem är det som är billig nu? Var och en gör naturligtvis som den vill, men med tanke på att du vid det här laget måste ha ägnat mer tid åt att skapa, kolla igenom och svara i en tråd om huruvida det var rätt eller fel att göra som du vill (alt. undvika att göra som du inte vill) än vad ett pass med den pinsamma kollegan skulle ha tagit, tycker jag att det verkar som om du inte riktigt vet vad du vill.

bertbert
2008-06-12, 19:45
Vem är det som är billig nu? Var och en gör naturligtvis som den vill, men med tanke på att du vid det här laget måste ha ägnat mer tid åt att skapa, kolla igenom och svara i en tråd om huruvida det var rätt eller fel att göra som du vill (alt. undvika att göra som du inte vill) än vad ett pass med den pinsamma kollegan skulle ha tagit, tycker jag att det verkar som om du inte riktigt vet vad du vill.

Exakt, vilket föranledde mitt svar; vet man vad man vill svarar man bara nej (eller ja), man ältar inte det i en tråd efteråt.

skaparn
2008-06-12, 19:49
En ledtråd:

Är du mån om att inte bli misstolkad, formulera dig tydligt.

Vem är det som är billig nu? Var och en gör naturligtvis som den vill, men med tanke på att du vid det här laget måste ha ägnat mer tid åt att skapa, kolla igenom och svara i en tråd om huruvida det var rätt eller fel att göra som du vill (alt. undvika att göra som du inte vill) än vad ett pass med den pinsamma kollegan skulle ha tagit, tycker jag att det verkar som om du inte riktigt vet vad du vill.

En situation kan vara pinsam på tu man hand. Jag har aldrig någonsin talat om observerandes åsikter, och trådtiteln är "offra ett pass" vilket jag tycker är tydligt nog. Det handlar om mitt pass, inte min ära.

Att jag startar tråden är ju för att jag vill läsa er reaktion. För även om jag är fullt medveten om att jag skiljer mig lite från genomsnittet på jobbet är jag ändå mån om att inte förarga någon. Nu fick jag se ytterligare en reaktion, och det var att tolka in att jag avstår för att det var pinsamt att synas med dem. Det är en lika värdefull input som någon annan, om än inte så smickrande för dig.

skaparn
2008-06-12, 19:51
Exakt, vilket föranledde mitt svar; vet man vad man vill svarar man bara nej (eller ja), man ältar inte det i en tråd efteråt.

Klart jag vet vad jag vill. Jag vill slippa träna med de jag inte vill träna med, men du tycker inte en analys av vilken bild andra kan få av mig för detta är på sin plats? Jag drar av några uddapoäng från mina betyg då jag ser att vissa verkar fullständigt skita i att ens fundera på omgivningens reaktioner, eller åtminstone häcklar du någon som gör det.

Pez
2008-06-12, 20:09
Klart jag vet vad jag vill. Jag vill slippa träna med de jag inte vill träna med, men du tycker inte en analys av vilken bild andra kan få av mig för detta är på sin plats? Jag drar av några uddapoäng från mina betyg då jag ser att vissa verkar fullständigt skita i att ens fundera på omgivningens reaktioner, eller åtminstone häcklar du någon som gör det.

Äsch. Som jag tolkar det är det klassisk "om jag inte går på den här festen så kanske jag inte blir bjuden på nästa.."-funderingar. Non?
Samma princip gäller för när jobbet ringer och frågar om man vill jobba extra och man tackar nej, då trillar man neråt på telefonlistan.
Så svaret är ja - ju fler sociala situationer du undviker desto mindre troligt att du blir påtänkt för framtida sociala situationer. Ingen gillar att tjata, även om respondenten inte ser det som tjat.
Det är nog rätt vanligt att folk gör allehanda saker de inte skulle välja att göra själva för att blidka de sociala strukturer vi lever med dagligen, på gott och ont, av den enkla anledningen att de inte vill riskera att förarga någon eller halka av scenen sas.

Sen finns det en hel drös med tolkningar ett enkelt "nej tack" kan föra med sig, lite beroende på antal/frekvens av tillfrågningar kontra svar samt självklart de olika processer som sker intra- samt interpersonellt inom gruppen.

stevebc
2008-06-12, 20:16
Samma princip gäller för när jobbet ringer och frågar om man vill jobba extra och man tackar nej, då trillar man neråt på telefonlistan.Åh gud vad jag hatar det här! Tack för att jag inte är ensam. Vet inte hur många gånger jag jobbat ofrivilligt (fri vilja existerar inte) bara för att inte hamna längre bak i kön.

Samma med festförfrågningar såklart, men pengar > socialt umgänge.

Tolkia
2008-06-12, 21:45
Att jag startar tråden är ju för att jag vill läsa er reaktion.
Förvisso. Men din reaktion på de reaktioner du får, när de inte är riktigt vad du ville ha, gör att jag börjar tycka att den här tråden har en viss air av:
http://msnbcmedia4.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/060818/060818_DoILookFat_vsml_2p.widec.jpg
För även om jag är fullt medveten om att jag skiljer mig lite från genomsnittet på jobbet är jag ändå mån om att inte förarga någon.
Du skall få ytterligare en åsikt du inte bett om: Jag tror uppriktigt sagt inte att du är så udda att du förargar någon om du inte beter dig utstuderat oförskämt. I övrigt tycker jag att Pez sammanfattade det mesta.

mini
2008-06-12, 22:03
Du skall få ytterligare en åsikt du inte bett om: Jag tror uppriktigt sagt inte att du är så udda att du förargar någon om du inte beter dig utstuderat oförskämt. I övrigt tycker jag att Pez sammanfattade det mesta.

Jag tror att skaparn är tillräckligt udda för att om inte förarga så åtminstone förvirra folk, vilket såklart kan ge oönskade effekter socialt.

jwzrd
2008-06-12, 22:52
Jag tror att skaparn är tillräckligt udda för att om inte förarga så åtminstone förvirra folk, vilket såklart kan ge oönskade effekter socialt.

Tsk tsk, vi är alla fullkomligt normala.

mini
2008-06-12, 22:57
Tsk tsk, vi är alla fullkomligt normala.

Ja, och sociala underverk.

tjabon
2008-06-12, 23:07
jag fattar inte problemet riktigt....???

Om man styrketränar, vad förlorar man på att gå till gymmet
tillsammans med sina jobbarkompisar och träna ????
Varför skulle ett sådant pass bli mindre effektivt???

Jag har emellanåt gymmat med någon ny bekantskap. Visst,
det kan ta lite längre tid, men är alltid roligt att utbyta ideer.
Hur effektivt det blir är ju helt och hållet upp till en själv.

Timme
2008-06-12, 23:37
Envägskommunikation med/mot Timme är rätt OK. Jag har provat IRL.

hahha :laugh:


Självklart, :thumbup:

Tricklev
2008-06-13, 00:02
Offra ett pass för att vara social, är du någon slags bög?

skaparn
2008-06-13, 10:04
Förvisso. Men din reaktion på de reaktioner du får, när de inte är riktigt vad du ville ha, gör att jag börjar tycka att den här tråden har en viss air av:
[.IMG]http://msnbcmedia4.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/060818/060818_DoILookFat_vsml_2p.widec.jpg[/IMG]

Du skall få ytterligare en åsikt du inte bett om: Jag tror uppriktigt sagt inte att du är så udda att du förargar någon om du inte beter dig utstuderat oförskämt. I övrigt tycker jag att Pez sammanfattade det mesta.

Haha, det kan kanske verka så, eftersom du säkert inte är ensam om den tolkningen. Men ska vara sådan är det väl snarare så att jag verkar sjukt grym i deras närhet eftersom jag, när jag tar av mig den ödmjukhetens förklädnad som annars döljer mitt rätta jag, även när jag är som sämst ändå är betydligt bättre tränad än de alla tillsammans ens om de får ta med sina kompisar.

Och angående min uddahet. Jag strävar inte efter att vara annars, och tror mig inte heller vara annars som i ”jag bor i ett tält i skogen utanför Umeå tillsammans med en älgkalv”-annars, men vet med mig att jag smälter inte in. Alls. Ungefär som mini skrev; jag kan nog förvirra.

bertbert
2008-06-13, 10:17
Klart jag vet vad jag vill. Jag vill slippa träna med de jag inte vill träna med, men du tycker inte en analys av vilken bild andra kan få av mig för detta är på sin plats? Jag drar av några uddapoäng från mina betyg då jag ser att vissa verkar fullständigt skita i att ens fundera på omgivningens reaktioner, eller åtminstone häcklar du någon som gör det.

Det är inte min avsikt att häckla dig.

Jag funderar inte på omgivningens reaktioner så mycket av den anledningen att jag inte tycker att det behövs. Om jag känner att min träning ska ske på atletklubben med lyftarkompisarna eller andra seriösa tränande säger jag helt enkelt nej, dock inte på något oartigt eller otrevligt sätt. Men sen funderar jag inte mer på det.

Jag har mina prioriteringar helt klara för mig; min träning är ljusår viktigare för mig än att vara social med mina kollegor utanför arbetstid. Det finns gott om möjligheter till det ändå, utan att jag behöver kompromissa med min träning.

Möjligtvis påverkas detta något av att jag jobbar väldigt, väldigt mycket - jag har kanske ett större behov av gränsdragning än de med mer fasta eller förutsägbara arbetstider. Så kan mycket väl vara fallet.

Men det finns en annan aspekt också; när jag var yngre - nu låter jag som en gubbe, det är jag kanske inte - bekymrade jag mig betydligt mer om vad omgivningen tyckte och tänkte om mig än jag gör nu. Det kunde ibland få konsekvensen att jag tackade ja till vissa saker, fastän jag inte hade lust. Jag har lärt mig att inte göra det längre, för det blir helt enkelt inte särskilt trevligt, bara meningslöst. Iallafall om det gäller en så trivial sak som ett lunchpass. Under en period kunde jag ibland motivera mina svar, men efter ett tag insåg jag att om någon tar illa upp av ett artigt nej är det inte mitt problem.

F ö har Pez som vanligt kloka saker att skriva. Synd han skriver så sällan bara.

Kwon
2008-06-13, 10:24
Det är inte ofta Pez skriver, men när han väl gör det är det oftast en mycket vacker och värmande post.

Muskelbyggaren
2008-06-13, 11:00
Jag känner igen mig i det där skaparn. Nu är jag nog yngre och osäkrare än de flesta i tråden och har därför inte vågat stå för min udda-het riktigt lika mycket, ännu. Träningen brukar jag låta gå, det blir ändå inte mer än ett pre-beach-pass eller två strax före sommaren, vilket mest är trevligt. Pluggandet däremot är ämne för detta dilemma. När jag pluggar föredrar jag att sitta hyperfokuserad under tystnad många timmar, och sen ta ledigt mot dagens slut istället. Mina klasskompisar däremot träffas hellre hemma hos någon, lagar lite mat, pluggar, ser på tv och snackar om vartannat. I den miljön får jag inte ett dyft gjort. Mitt program kräver ju en hel del studier vilket får till följd av att jag lära arbeta dubbelt om jag ska hänga med i undervisningen samtidigt som jag har ett socialt liv. Plus att jag har svårt att inte bry mig om vad andra tänker när jag alltid drar mig undan för att sätta mig ensam och plugga.

Fed up
2008-06-13, 12:38
Jag strävar inte efter att vara annars, och tror mig inte heller vara annars som i ”jag bor i ett tält i skogen utanför Umeå tillsammans med en älgkalv”-annars, men vet med mig att jag smälter inte in. Alls.

Jag känner en hund som heter Bongo, han ser ut som en älgkalv, men det är inte därför han heter det. Tyvärr.

Timme
2008-06-13, 13:48
även när jag är som sämst ändå är betydligt bättre tränad än de alla tillsammans ens om de får ta med sina kompisar.


Bättre kondition? Eller också starkare? Eller mer deffad kropp? Eller allt tillsammans?

skaparn
2008-06-13, 14:39
Bättre kondition? Eller också starkare? Eller mer deffad kropp? Eller allt tillsammans?

Jag är Gud

Mats Loefstroem
2008-06-13, 14:51
Ähmen öh.

Apropå det här med att vara lite udda och bitvis socialt inkompatibel - vad tror ni det kommer sig att vi hänger i källarlokaler och hellre umgås på ett forum för träningsnördar än sitter och skrålar på O´Learys?

Vad tror ni det kommer sig att svårligen jämförbara storheter som Nina Lättisch och Mark Lyft samsas här och inte var för sig på en golfbana eller på en glassarbar framför en skadjursplatå av tveksam kvalitet och ännu värre ursprung?

Det är för att vi är såna. Vi gör det för att vi kan det och de andra kommer i alla fall inte att begripa.

Amen.

jwzrd
2008-06-13, 14:52
Bättre kondition? Eller också starkare? Eller mer deffad kropp? Eller allt tillsammans?

Skaparn är Dödn.

dooh
2008-06-13, 15:11
Ähmen öh.

Apropå det här med att vara lite udda och bitvis socialt inkompatibel - vad tror ni det kommer sig att vi hänger i källarlokaler och hellre umgås på ett forum för träningsnördar än sitter och skrålar på O´Learys?

Vad tror ni det kommer sig att svårligen jämförbara storheter som Nina Lättisch och Mark Lyft samsas här och inte var för sig på en golfbana eller på en glassarbar framför en skadjursplatå av tveksam kvalitet och ännu värre ursprung?

Det är för att vi är såna. Vi gör det för att vi kan det och de andra kommer i alla fall inte att begripa.

Amen.

+ 1

Semiramis
2008-06-13, 15:16
Jag är inte heller så förtjust i att offra ett pass på att vara social men jag gör det ändå ibland i trygg förvissning om att det rör sig om just ett pass eller i värsta fall två. Det brukar nämligen vara mer snack än verkstad hos mina icke-tränande kollegor och de som redan tränar har sina rutiner och vill också träna på sitt eget vis. Så ett "jättekul, hänger du med på ett rejält benpass på fredag" brukar lösa det mesta. Skulle det mot förmodan vara så att det var någon som blev lockad av det så har jag hittat en själsfrände och det är ju inte heller så illa, men det har inte inträffat än.

bertbert
2008-06-13, 15:22
Ähmen öh.

Apropå det här med att vara lite udda och bitvis socialt inkompatibel - vad tror ni det kommer sig att vi hänger i källarlokaler och hellre umgås på ett forum för träningsnördar än sitter och skrålar på O´Learys?

Vad tror ni det kommer sig att svårligen jämförbara storheter som Nina Lättisch och Mark Lyft samsas här och inte var för sig på en golfbana eller på en glassarbar framför en skadjursplatå av tveksam kvalitet och ännu värre ursprung?

Det är för att vi är såna. Vi gör det för att vi kan det och de andra kommer i alla fall inte att begripa.

Amen.

Jag håller inte med. Jag inbillar mig åtminstone inte att jag är särskilt "udda" eller "avvikande".

jwzrd
2008-06-13, 15:24
Jag håller inte med. Jag inbillar mig åtminstone inte att jag är särskilt "udda" eller "avvikande".

Du är kanske inte särskilt medveten.

Mirre
2008-06-13, 15:44
Ähmen öh.

Apropå det här med att vara lite udda och bitvis socialt inkompatibel - vad tror ni det kommer sig att vi hänger i källarlokaler och hellre umgås på ett forum för träningsnördar än sitter och skrålar på O´Learys? Vad tror ni det kommer sig att svårligen jämförbara storheter som Nina Lättisch och Mark Lyft samsas här och inte var för sig på en golfbana eller på en glassarbar framför en skadjursplatå av tveksam kvalitet och ännu värre ursprung?
Det är för att vi är såna. Vi gör det för att vi kan det och de andra kommer i alla fall inte att begripa.

Amen.
Tack för visad åsikt men dra inte in mig i ditt källarliv bakom tangentbordet. Du talar i vi-form. Tala gärna för dig själv, tack. Låt övriga föra sin egna talan.
Och varför måste man vara antingen det ena eller andra? Jag skrålar gladerligen på O´Learys då och då i de goda vänners lag som inte delar mitt träningsintresse. Vår kära Nina hänger inte här så ofta numera, är kanske ute på golfbanan? Eller känner du henne personligen? ;)

/Mirre

P.s Det kan vara bra att arbeta på att skaffa sig distans till vissa aktiviteter och intressen ibland... ;)

bertbert
2008-06-13, 15:46
Du är kanske inte särskilt medveten.

Du är kanske särskilt inbillad? ;)

Mirre
2008-06-13, 15:46
Mirre o Timmieboy e ju helt klart "a match made in heaven". :)

:naughty:

jwzrd
2008-06-13, 15:52
Du är kanske särskilt inbillad? ;)

Alla inbillar sig att jag finns eller vad menar du?

Mats Loefstroem
2008-06-13, 15:53
P.s Det kan vara bra att arbeta på att skaffa sig distans till vissa aktiviteter och intressen ibland... ;)

Det där säger nog mer om dig än om mig.

Frågan är väl inte vilka sammanhang man hamnar i utan om vilka man trots allt gillar bäst. Jag anser (personligen) apropå golf att det är värdelöst att vifta på järnpinnar under 20 kilo och apropå glassiga barer att jag fått ett överskott efter en himla massa år i konsultfnasksvängen.

Lovar dock bjuda dig på ett glas fraterniserande bubbel om jag - inte helt otroligt - träffar på dig i en sån bar. Mer osocial än så är jag inte.

Ryska_raketen
2008-06-13, 15:54
Nej, skulle inte offra ett pass för att vara social.

Edit: Du gjorde rätt, trots att du är en räka.

ChrisDEFC
2008-06-13, 16:00
jag bjuder gärna någon träningssugen polare med på ett pass och visar lite samt försöker inspirera, inge fel i det så länge man ser till att köra ordentligt själv, sen att det kanske blir typ helkropp den dagen spelar inte mig så fasligt stor roll, tycker träning är både bra och gött, och vill därför mina vänner väl, och gärna får in dom på träningsspåret!

skaparn
2008-06-13, 16:07
Nej, skulle inte offra ett pass för att vara social.

Edit: Du gjorde rätt, trots att du är en räka.

Och vem om någon kan bedöma räkors kvalitet om inte en götlaborrrgare?

bertbert
2008-06-13, 16:08
Alla inbillar sig att jag finns eller vad menar du?

Att du inbillar dig att du är unik?

Nåja, jag lägger ingen större värdering i detta så jag har ingen avancerad uppfattning i frågan, i meningen att jag tänkt särskilt mycket på det. På tal om att skulle vara "inte särskilt medveten"; jag delar helt enkelt inte Mats uppfattning att vi är en liten selektiv skara här på kolo, som kollektiv, för det var det Mats skrev.

Att både du, jag och Mats kan vara totala Ufon trots det finns det gott om utrymme för.

Mats Loefstroem
2008-06-13, 16:13
...jag delar helt enkelt inte Mats uppfattning att vi är en liten selektiv skara här på kolo, som kollektiv, för det var det Mats skrev.
.

OK då, jag var väl lite pompös då. Det är ju fredag...

Men jag hävdar fortfarande att det finns gemensamma drag hos många som hänger på det här forumet, även om jag själv inte alls är lika snygg som Mirre.

Fed up
2008-06-13, 16:15
Att du inbillar dig att du är unik?

Nåja, jag lägger ingen större värdering i detta så jag har ingen avancerad uppfattning i frågan, i meningen att jag tänkt särskilt mycket på det. På tal om att skulle vara "inte särskilt medveten"; jag delar helt enkelt inte Mats uppfattning att vi är en liten selektiv skara här på kolo, som kollektiv, för det var det Mats skrev.

Att både du, jag och Mats kan vara totala Ufon trots det finns det gott om utrymme för.

Bevisligen väljer vi ju att spendera en jäkla massa tid på det här forumet. Det gör oss väl till en liten selektiv skara, tycker jag.

bertbert
2008-06-13, 16:18
OK då, jag var väl lite pompös då. Det är ju fredag...

Men jag hävdar fortfarande att det finns gemensamma drag hos många som hänger på det här forumet, även om jag själv inte alls är lika snygg som Mirre.

Men självklart är det så! Annars skulle vi ju inte tycka det är så trevligt här. Och det gör vi ju. Det är bara inte unikt.

bertbert
2008-06-13, 16:20
Bevisligen väljer vi ju att spendera en jäkla massa tid på det här forumet. Det gör oss väl till en liten selektiv skara, tycker jag.

Nej; har du sett hur många som skriver på passagen, hur många som bloggar, hur många som skriver på andra forum, etc etc - att kommunicera med Internet är, hör och häpna, inte unikt för kolozzeum, det är i själva verket inte unikt alls.

Vi få som hänger här är fler än 25000, på tal om unikitet... :)

jwzrd
2008-06-13, 16:25
Att du inbillar dig att du är unik?

Nåja, jag lägger ingen större värdering i detta så jag har ingen avancerad uppfattning i frågan, i meningen att jag tänkt särskilt mycket på det. På tal om att skulle vara "inte särskilt medveten"; jag delar helt enkelt inte Mats uppfattning att vi är en liten selektiv skara här på kolo, som kollektiv, för det var det Mats skrev.

Att både du, jag och Mats kan vara totala Ufon trots det finns det gott om utrymme för.

Eh nej? Jag inbillar mig ingenting utan inser att jag fungerar bäst med en viss kategori människor. De som är lite mer accepterande och antagligen retards själva =)

bertbert
2008-06-13, 16:26
Eh nej? Jag inbillar mig ingenting utan inser att jag fungerar bäst med en viss kategori människor. De som är lite mer accepterande och antagligen retards själva =)

Oavsett om vi är unika eller ej ingår vi nog i samma grupp av människor/ufon/retards :Virro

(nu stöter jag på dig igen)

jwzrd
2008-06-13, 16:30
Oavsett om vi är unika eller ej ingår vi nog i samma grupp av människor/ufon/retards :Virro

(nu stöter jag på dig igen)

Nej, du har en egen kategori =)

Fed up
2008-06-13, 16:32
Nej; har du sett hur många som skriver på passagen, hur många som bloggar, hur många som skriver på andra forum, etc etc - att kommunicera med Internet är, hör och häpna, inte unikt för kolozzeum, det är i själva verket inte unikt alls.

Vi få som hänger här är fler än 25000, på tal om unikitet... :)

Ja? Men vi hänger här. Det gör inte de. Det är ju det som gör oss till en unik liten skara. Med "här" menade jag alltså kolo, inte internet över lag.

bertbert
2008-06-13, 16:37
Nej, du har en egen kategori =)

Nämligen? :)

(Wohoo! Jag är unik!)

Ja? Men vi hänger här. Det gör inte de. Det är ju det som gör oss till en unik liten skara. Med "här" menade jag alltså kolo, inte internet över lag.

En unik liten skara om 25000? :) Vad är det som gör det mer unikt att hänga på just kolo än passagen?

jwzrd
2008-06-13, 16:48
Nämligen? :)

(Wohoo! Jag är unik!)

En unik liten skara om 25000? :) Vad är det som gör det mer unikt att hänga på just kolo än passagen?

Du är inte lik mig på särskilt många sätt. Vi har en del saker gemesamt, t ex att vi hänger på kolozzeum och att vi båda tävlar i styrkelyft. Ingen på mitt jobb hänger på kolozzeum och ingen tävlar (eller tränar för den delen) i styrkelyft. Det betyder att det finns olikheter. Alla har däremot egna specialintressen, alla har just sitt temperament och sin stil som särskiljer dem från andra. Det är klart du kan gruppera alla människor och klämma ur spetsfyndigheter ur den bruna öppningen över det. Men då kan vi lika gärna gruppera oss per molekyler istället och mena på att du inte är helt olik en gås.

Är du mer lik blondinbella än en sten?

bubbe
2008-06-13, 17:00
jag fattar inte problemet riktigt....???

Om man styrketränar, vad förlorar man på att gå till gymmet
tillsammans med sina jobbarkompisar och träna ????
Varför skulle ett sådant pass bli mindre effektivt???

Jag har emellanåt gymmat med någon ny bekantskap. Visst,
det kan ta lite längre tid, men är alltid roligt att utbyta ideer.
Hur effektivt det blir är ju helt och hållet upp till en själv.

Jag är med dig!

Händer att någon oinvigd följer med men jag kör alltid mitt race ändå, bara för att någon annan följer med till lokalen betyder det inte att jag måste låsa mig i två timmar med annat än min egen träning. Dessutom tycker jag det är kul när folk får lite mer förståelse kring vad jag sysslar med. Har ju dessutom kört en drive på jobbet med träning varje fredag lunch (dessa pass har jag själv inte tränat bara hjälpt till). Mycket uppskattat.

skaparn
2008-06-13, 17:45
jag fattar inte problemet riktigt....???

Om man styrketränar, vad förlorar man på att gå till gymmet
tillsammans med sina jobbarkompisar och träna ????
Varför skulle ett sådant pass bli mindre effektivt???

Jag har emellanåt gymmat med någon ny bekantskap. Visst,
det kan ta lite längre tid, men är alltid roligt att utbyta ideer.
Hur effektivt det blir är ju helt och hållet upp till en själv.

Jag är med dig!

osv.


Jamen bara det faktum att tjabon skriver "gymmat" får mig ju att i alla fall inte vilja träna med honom.

dooh
2008-06-13, 17:52
Tack för visad åsikt men dra inte in mig i ditt källarliv bakom tangentbordet. Du talar i vi-form. Tala gärna för dig själv, tack. Låt övriga föra sin egna talan.
Och varför måste man vara antingen det ena eller andra? Jag skrålar gladerligen på O´Learys då och då i de goda vänners lag som inte delar mitt träningsintresse. Vår kära Nina hänger inte här så ofta numera, är kanske ute på golfbanan? Eller känner du henne personligen? ;)

/Mirre

P.s Det kan vara bra att arbeta på att skaffa sig distans till vissa aktiviteter och intressen ibland... ;)

Ähh...
Klart man inte ska ta det helt bokstavligen. Men nog fan är väl det en speciell bunke människor som hänger här. Som tittar på bodybuilders som någon sorts norm och att allt annat är avvikande. Där fotbollspelare ses som taniga. Som dessutom spenderar en hel del av vår lediga tid med att diskutera och läsa om träning här...

Men visst jag har även ett liv utanför;)

bubbe
2008-06-13, 18:30
Jamen bara det faktum att tjabon skriver "gymmat" får mig ju att i alla fall inte vilja träna med honom.

så när vill du vi ska träna "tillsammans"? 2 juli ska jag försöka få till ett besök på anrika STK om det finns utrymme för mig där.

bertbert
2008-06-13, 19:36
Alla har däremot egna specialintressen, alla har just sitt temperament och sin stil som särskiljer dem från andra. Det är klart du kan gruppera alla människor och klämma ur spetsfyndigheter ur den bruna öppningen över det. Men då kan vi lika gärna gruppera oss per molekyler istället och mena på att du inte är helt olik en gås.

Är du mer lik blondinbella än en sten?

Det finns ingen anledning att bli otrevlig, bäste jrtrd.

skaparn
2008-06-14, 08:24
För att summera.

Som av en händelse så var det en annan kollega som frågade ifall vi skulle göra sällskap till skivstångslokalen (ok, han använde inte riktigt det ordet), varpå jag sa att helt klart kan vi göra vägen dit lite mer angenäm genom att slå följe, men sedan skulle jag nog försvinna i min egen värld. Nu visade det sig att han var likadan, och inte alls hade för avsikt att byggargymma med mig utan helt enkelt bara var en vor- und pfosten Gewichtanheben-social snubbe. Tänk om alla vore så.

De övriga gymmarna talade även igår med mig och hade inte påbörjat operation utfrysning av dåren. Vilket jag tolkar som att ärlighet inte var så dumt. De vet nu att jag inte skall tillfrågas om jag villa gå och gymma. För hade jag följt med den enstaka gången som många menade att det handlade om tror jag att det bara hade varit början och jag förr eller senare varit tvungen säga nej ändå.

Nitrometan
2008-06-14, 08:34
Jamen bara det faktum att tjabon skriver "gymmat" får mig ju att i alla fall inte vilja träna med honom.
Där har du en poäng.

Nitrometan
2008-06-14, 08:36
Skaparn: Jag tror att "vor- und nach- gewichtheben" är en bättre formulering.

stevebc
2008-06-14, 12:00
Slutet gott, allting gott!

hultman
2008-06-14, 12:05
Blir lika imponerad varje gång när jag läser hur människor struntar i att vara sociala och trevliga till förmån för sin träning. Själv hade jag aldrig struntat i att träna med en n00big polare bara för att min träning kanske skulle ge lite sämre resultat. Så jävla viktigt är det väl ändå inte? Särskilt när man inte är grov öht.

jwzrd
2008-06-14, 12:09
Blir lika imponerad varje gång när jag läser hur människor struntar i att vara sociala och trevliga till förmån för sin träning. Själv hade jag aldrig struntat i att träna med en n00big polare bara för att min träning kanske skulle ge lite sämre resultat. Så jävla viktigt är det väl ändå inte? Särskilt när man inte är grov öht.

Jag förstår. Vissa av oss klarar av att tacka nej för att vi har ett eget liv, andra är ensamma slavar under åter andras sociala krav.

stevebc
2008-06-14, 12:13
SLUTET GOTT ALTTING GOTT *grr27*

hultman
2008-06-14, 12:44
Jag förstår. Vissa av oss klarar av att tacka nej för att vi har ett eget liv, andra är ensamma slavar under åter andras sociala krav.

:)

Jag tränar med polare för att jag gillar att stå och snacka skit mellan övningarna. Att det skulle göra mig till någon slav är väl bara löjligt att påstå. Även när jag tränar ensam så träffar jag ju folk på gymmet som jag känner, och det finns inte på kartan att bitcha bort folk med träningens fokus som ursäkt. Men visst, om ni tar träningen så seriöst att ni inte kan spilla med marginaler så får ni väl träna själv utan att någon ska lägga sig i mer än att de kallar er asociala, knepiga och töntiga.

Yankeee
2008-06-14, 13:07
Tränar man så tränar man. Då är det just träningen som är i fokus och den största och viktigaste anledningen till att man är där man är.
Vad är då det konstiga med att man åsidosätter andra saker (t.ex. den sociala biten) för att kunna koncentrera sig till fullo på det man gör?

hultman
2008-06-14, 13:10
Tränar man så tränar man. Då är det just träningen som är i fokus och den största och viktigaste anledningen till att man är där man är.
Vad är då det konstiga med att man åsidosätter andra saker (t.ex. den sociala biten) för att kunna koncentrera sig till fullo på det man gör?

Jobbar man så jobbar man. Då kan inga arbetskamrater kommer i vägen och snacka inte. Och kollar man på fotboll så kollar man på fotboll osv. Det går att dra hur långt som helst. Frågan är var gränsen går för ett asocialt beteende.

Yankeee
2008-06-14, 13:14
Jobbar man så jobbar man. Då kan inga arbetskamrater kommer i vägen och snacka inte. Och kollar man på fotboll så kollar man på fotboll osv. Det går att dra hur långt som helst. Frågan är var gränsen går för ett asocialt beteende.

Rätt lama exempel då det i princip alltid krävs att man är social i sitt arbete t.ex.
Det krävs inte att man är social när man tränar (om man inte sysslar med en lagsport eller motsv, men det är inte vad vi pratar om nu).

Piranha
2008-06-14, 13:18
Rätt lama exempel då det i princip alltid krävs att man är social i sitt arbete t.ex.
Det krävs inte att man är social när man tränar (om man inte sysslar med en lagsport eller motsv, men det är inte vad vi pratar om nu).

Eller lättare sagt, man väljer själv de personer som man tycker tillför nånting positivt till träningen.

Yankeee
2008-06-14, 13:21
Eller lättare sagt, man väljer själv de personer som man tycker tillför nånting positivt till träningen.

Jo, självklart. Saker och ting är ju inte svart eller vitt som Hultman gärna vill tro. Naturligtvis snackar man bs med folk mellan set om det är lämpligt, men det är fortfarande träningen som är viktigast.

Piranha
2008-06-14, 13:27
Jo, självklart. Saker och ting är ju inte svart eller vitt som Hultman gärna vill tro. Naturligtvis snackar man bs med folk mellan set om det är lämpligt, men det är fortfarande träningen som är viktigast.

Det finns ett dilemma med just att ta in folk som man inte vet heller riktigt vad de går för, jag kan absolut köra nåt pass med någon på jobbet etc. Men i bakhuvet vet man att frågan poppar upp att de vill ha en permanent träningspartner och då blir det direkt jobbigt när man skall slingra sig ut.

Nu talar jag för mig själv men jag vill inte öppna dörren för att träna någon annan om jag inte vet denna personen är ytterst motiverad och kan klara av det.

Jag har tidigare tagit mig ann en kille på jobbet som jag pickade under ca 1 års tid ifrån tjockis till riktigt vältränad för att sedan när sommaren kom och han var nöjd med sin form drog ut och började festa, pausade ifrån all träning i 2 månadders tid och sen ville till hösten köra på igen, i 7 resor sämre form. Det blev såklart ett tvärnej.

Slöseri på min tid säger jag.

Yankeee
2008-06-14, 13:33
Träningspartner är en helt annan femma. Det skulle jag nog aldrig kunna ha.
Dels för att träningen är "min" tid och dels för att så mycket måste synka för att det skulle fungera.

Nitrometan
2008-06-14, 13:33
Jag har tidigare tagit mig ann en kille på jobbet som jag pickade under ca 1 års tid ifrån tjockis till riktigt vältränad för att sedan när sommaren kom och han var nöjd med sin form drog ut och började festa, pausade ifrån all träning i 2 månadders tid och sen ville till hösten köra på igen, i 7 resor sämre form. Det blev såklart ett tvärnej.
Japp, då blir det nej.

Mycket bra åsikter om träning här.

skaparn
2008-06-14, 13:45
Så jävla viktigt är det väl ändå inte? Särskilt när man inte är grov öht.

Hahahahaha! Roligaste hittills. Och detta i hård konkurrens

hultman
2008-06-14, 14:12
Hahahahaha! Roligaste hittills. Och detta i hård konkurrens

VERKLIGEN! HAHAHAH! Vilken rolig humor du har!

Att Kålman vill spara på losses kan jag mycket väl förstå. Dessvärre är det stor skillnad mellan dig/mig och honom. Att vi har ett träningspass som måste betas av just idag är ingen godtagbar ursäkt för att skippa syrrans födelsedagskalas, som det kanske är för Kålis. Det finns naturligtvis en mer eller mindre vedertagen knepighetsgräns som överträds vid ett visst beteende, och var den sitter på skalan är väl upp till var och en att bestämma. De flesta är nog ganska överens om att din diss mot arbetskamraterna hamnar en bit över den gränsen.

skaparn
2008-06-14, 14:15
VERKLIGEN! HAHAHAH! Vilken rolig humor du har!

Att Kålman vill spara på losses kan jag mycket väl förstå. Dessvärre är det stor skillnad mellan dig/mig och honom. Att vi har ett träningspass som måste betas av just idag är ingen godtagbar ursäkt för att skippa syrrans födelsedagskalas, som det kanske är för Kålis. Det finns naturligtvis en mer eller mindre vedertagen knepighetsgräns som överträds vid ett visst beteende, och var den sitter på skalan är väl upp till var och en att bestämma. De flesta är nog ganska överens om att din diss mot arbetskamraterna hamnar en bit över den gränsen.

Åtminstone anser du det. Och din åsikt används för att måla en helhetsbild. Även de som inte förstår måste ju räknas in, för det finns sådana också.

Fed up
2008-06-14, 14:15
För att summera.

Som av en händelse så var det en annan kollega som frågade ifall vi skulle göra sällskap till skivstångslokalen (ok, han använde inte riktigt det ordet), varpå jag sa att helt klart kan vi göra vägen dit lite mer angenäm genom att slå följe, men sedan skulle jag nog försvinna i min egen värld. Nu visade det sig att han var likadan, och inte alls hade för avsikt att byggargymma med mig utan helt enkelt bara var en vor- und pfosten Gewichtanheben-social snubbe. Tänk om alla vore så.

De övriga gymmarna talade även igår med mig och hade inte påbörjat operation utfrysning av dåren. Vilket jag tolkar som att ärlighet inte var så dumt. De vet nu att jag inte skall tillfrågas om jag villa gå och gymma. För hade jag följt med den enstaka gången som många menade att det handlade om tror jag att det bara hade varit början och jag förr eller senare varit tvungen säga nej ändå.

Så fint. Slutet blev så gott att man hade kunnat göra en fånig amerikansk film av det hela där Skaparen hade spelats av Jennifer Aniston. Man blir tårögd men skrattar ändå igenkännande.

skaparn
2008-06-14, 14:22
Så fint. Slutet blev så gott att man hade kunnat göra en fånig amerikansk film av det hela där Skaparen hade spelats av Jennifer Aniston. Man blir tårögd men skrattar ändå igenkännande.

Urk, jag får också tårar i ögonen. Du fick mig att tänka på Friends. Måste ju vara det sämsta som någonsin nått så många ögon

http://www.moviebox.se/_photos/tvserier/1/vanner_pres.jpg

http://www.tvacres.com/images/chandler_babies.jpg

hultman
2008-06-14, 14:27
Åtminstone anser du det. Och din åsikt används för att måla en helhetsbild. Även de som inte förstår måste ju räknas in, för det finns sådana också.

Ja, det är ju jäkligt lätt att hävda att andra inte förstår. Det gör väl alla med avvikande intressen och värderingar? Själv kunde jag inte bry mig mindre hur du uppfattas av dina arbetskamrater, men din tAkInGtHeTrAiNiNgToThEnExTlEVeL-mentalitet uppfattas nog som ganska töntig av de andra. Jag har flera polare som satsar hårt på SL/byggning och de har så pass mycket tidsmässigt utrymme att de i princip kan snacka bort ett helt pass om vad de gjorde förra helgen. Tråden handlade väl ändå om hur du uppfattas på arbetsplatsen, inte hur rätt du gör som tränar själv?

skaparn
2008-06-14, 14:33
Ja, det är ju jäkligt lätt att hävda att andra inte förstår. Det gör väl alla med avvikande intressen och värderingar? Själv kunde jag inte bry mig mindre hur du uppfattas av dina arbetskamrater, men din tAkInGtHeTrAiNiNgToThEnExTlEVeL-mentalitet uppfattas nog som ganska töntig av de andra. Jag har flera polare som satsar hårt på SL/byggning och de har så pass mycket tidsmässigt utrymme att de i princip kan snacka bort ett helt pass om vad de gjorde förra helgen. Tråden handlade väl ändå om hur du uppfattas på arbetsplatsen, inte hur rätt du gör som tränar själv?

Då är vi oense om fokus på aktiviteten i fråga och en vilja att inte bli störd i genomförandet är överdriven hardcorementalitet eller inte. Om du läser hela tråden så förklarar jag vid upprepade tillfällen att det inte handlar om att jag inte kan vistas i en skivstångslokal tillsammans med andra och snacka lite mellan varven, utan att jag vill inte träna M-E-D någon.

Och som sagt. De på jobbet som är som du kommer att uppfatta detta som att jag tror mig själv vara den hårdaste kärnan bland alla LA-byggare there is, för att du/de inte funderar på varför (eller läser tråden, en tråd jag kanske skulle skriva ut och sätta upp anslagstavlan). Det är tråkigt, men åsikterna i den här tråden har gett mig lite klarhet i hur folk resonerar, och jag har kommit fram till att jag är beredd att er kommer jag aldrig riktigt komma överens med ändå.

Yes
2008-06-14, 16:35
Jag hade för egen del avböjt på ett så diplomatiskt vis som möjligt. Förutsatt att arbetskamraterna är vettiga skulle jag ju, precis som skaparn, gärna försökt hålla en god relation till dem. Träningen sköter jag dock helst ensam, utan något snack. Om nu arbetskamraterna faktiskt är vettiga människor tycker jag dock att de kan ha överséende med en såpass liten och harmlös egenhet.

Skivstångslokalen är för mig en plats där jag kan koppla bort allt annat och fokusera på en enda sak - mig själv. Enstaka pass skulle man ju kunna ge upp, men då ska det vara av någon speciell anledning och med minimal risk för att det ska bli till en vana.

Att Kålman vill spara på losses kan jag mycket väl förstå. Dessvärre är det stor skillnad mellan dig/mig och honom. Att vi har ett träningspass som måste betas av just idag är ingen godtagbar ursäkt för att skippa syrrans födelsedagskalas, som det kanske är för Kålis. Det finns naturligtvis en mer eller mindre vedertagen knepighetsgräns som överträds vid ett visst beteende, och var den sitter på skalan är väl upp till var och en att bestämma. De flesta är nog ganska överens om att din diss mot arbetskamraterna hamnar en bit över den gränsen.
Behöver ju inte alls handla om att "spara på losses".

Själv tränar jag 1-2 gånger i veckan, och dessa pass är inte lätta att få in i ett annars fullt schema. Träningen blir kanske 1½ dyrbar timme per vecka.

Ett pass tillsammans med andra känns tämligen bortkastat då det varken känns speciellt kul eller givande. Även om sällskapet kan vara trevligt så finns det roligare saker att hitta på. Sedan kommer detta pass även påverka min ordinarie träning som kanske inte alls blir som jag vill den veckan. Det inkräktar alltså på tid som är jävligt viktig för mig.

För mig blir det en jäkla stor uppoffring bara för att slippa betraktas som lite knepig.

bubbe
2008-06-14, 17:29
Själv tränar jag 1-2 gånger i veckan, och dessa pass är inte lätta att få in i ett annars fullt schema. Träningen blir kanske 1½ dyrbar timme per vecka.


Det där vill jag veta mer om, hur kan man ha ett så fullbokat liv att det knappt går att klämma in 1.5 timme någonstans. För egen del skulle jag trots 4 små barn, familj, djur, båtliv, konsultjobb och naturligtvis ideel tid på föreningar kunna träna flera timmar utöver mina 8 tim i veckan. Prioritering och att låta bli att göra sådant som ej gynnar en själv eller andra har fungerat bra för mig.

Piranha
2008-06-14, 17:46
Det där vill jag veta mer om, hur kan man ha ett så fullbokat liv att det knappt går att klämma in 1.5 timme någonstans. För egen del skulle jag trots 4 små barn, familj, djur, båtliv, konsultjobb och naturligtvis ideel tid på föreningar kunna träna flera timmar utöver mina 8 tim i veckan. Prioritering och att låta bli att göra sådant som ej gynnar en själv eller andra har fungerat bra för mig.

4!!!!! WTF du är en vandrande fertiliseringsmaskin.

edit: Teh Sperminator

bubbe
2008-06-14, 17:49
4!!!!! WTF du är en vandrande fertiliseringsmaskin.

Dont talk about it, min fru har föreslagit stridsåtgjärder i form av snipp-snipp. Det förslaget har dock inte gått hem.

Jag tror shtmlare har alldeles för mycket tvångssyndrom, som tex dricka capuchino i tjugofem timmar varje vecka.


edit: rätt imponerande att ha fått till det minst 4 ggr va? inte alla som lyckas med det.

Yes
2008-06-14, 18:05
Det där vill jag veta mer om, hur kan man ha ett så fullbokat liv att det knappt går att klämma in 1.5 timme någonstans. För egen del skulle jag trots 4 små barn, familj, djur, båtliv, konsultjobb och naturligtvis ideel tid på föreningar kunna träna flera timmar utöver mina 8 tim i veckan. Prioritering och att låta bli att göra sådant som ej gynnar en själv eller andra har fungerat bra för mig.
Prioriteringar, ja. Jag älskar att träna men jag lever inte för det. Därför har jag också andra prioriteringar.

Jag brukar ha ca 3 timmar till godo från det att jag kommit hem från jobbet(jag har ganska lång resväg så mycket tid går till spillo där). När jag kommer hem brukar jag ungefär hinna med att fixa lite käk, ta en kopp kaffe och slösurfa på kolo för att sen arbeta lite till innan jag lägger mig. En dag i veckan skyndar jag mig istället iväg till gymet och sen tränar jag även ibland på helgen(förutom under sommaren då det är stängt på helgerna).

Utöver jobb, mat, träning och sömn så finns det förstår andra saker som kallar på ens uppmärksamhet också. Jag avsätter t.ex. gärna tid till sociala aktiviteter, dit räknar jag dock inte träning.

Missförstå mig inte nu bara. Jag har inget direkt emot träningsupplägget, det är bara att det blir liksom bajs om det även ska göras till en social aktivitet.