handdator

Visa fullständig version : Bo i Göteborg?


shadowfire
2008-06-11, 21:20
Jag pejlar läget lite då jag sökt ett jobb där. Vet inte om jag blir erbjuden tjänsten ännu - eller om jag vill anta erbjudandet - men gör jag det så åker jag på att flytta typ omgående.

Var ska man bo/inte bo i Götet? Är ute efter en hyresrätt, gärna inte mitt i smeten typ. Jobbet ligger i Mölnlycke o jag har inte heller lust att fara genom massa rusningstrafik osv varje morgon. Kan man bo i Mölndal? Jag vet faen inte vad som är slum/ghetto, rikemansområden eller något i götet :D

Ingen som har en bra bostadsförmedlare där förressten?

Carolinew
2008-06-11, 21:25
Jag pejlar läget lite då jag sökt ett jobb där. Vet inte om jag blir erbjuden tjänsten ännu - eller om jag vill anta erbjudandet - men gör jag det så åker jag på att flytta typ omgående.

Var ska man bo/inte bo i Götet? Är ute efter en hyresrätt, gärna inte mitt i smeten typ. Jobbet ligger i Mölnlycke o jag har inte heller lust att fara genom massa rusningstrafik osv varje morgon. Kan man bo i Mölndal? Jag vet faen inte vad som är slum/ghetto, rikemansområden eller något i götet :D

Ingen som har en bra bostadsförmedlare där förressten?

Personligen gillar jag centrum och ut mot hamnen bäst, typ Linné, majorna, masthugget... Mölndal är mysigt, inget ghetto iaf :D Däremot en bra bit från stan, därför skulle jag själv inte vilja bo där..

Sen beror det ju såklart på hur hög hyran får vara. Inte jättelätt att få tag i bra lägenheter heller...

Nåt område du kanske ska undvika är väl bergsjön... fast har själv itne nån erfarenhet av det området men det är väl inget någon skulle välja självmant.

Tricklev
2008-06-11, 21:28
Angered, Bersjön mm ska undvikas, även Gårdsten.

Mölndal är rätt fint, och tar inte mer än 10minuter (cirka?) med spårvagn in till mer eller mindre Centrum av Göteborg, så det ligger knappast en bra bit ifrån stan.

martin_vbg
2008-06-11, 21:34
Mölndal är schysst, kommer du hit får vi köra ett pass ihop. :)

Räkna inte med att det blir lätt att hitta boende i första hand. Andrahand är det som gäller ffa.

maaherra
2008-06-11, 21:38
Mölndal är shysst, tar 15 min med cykel/spårvagn. Hyffsade hyror.

Är lite kär i Örgryte efter att ha bott här, lungt och harmoniskt. Snuskigt dyr hyra dock. Iaf för mig, 9200kr/månad :(

chidde
2008-06-11, 21:49
Sen beror det ju såklart på hur hög hyran får vara.

det är ju shadowfire vi snackar om här, han é en etablerad man så det är bara att rekommendera nåt bra.. money is not an issue så att säga :)

men alltså, lite offtopic kanske... men var inte du inne i ett förhållande?
kan man flänga runt från östkust till västkust bara sådär?

o.z.z
2008-06-11, 21:55
Jag pejlar läget lite då jag sökt ett jobb där. Vet inte om jag blir erbjuden tjänsten ännu - eller om jag vill anta erbjudandet - men gör jag det så åker jag på att flytta typ omgående.

Var ska man bo/inte bo i Götet? Är ute efter en hyresrätt, gärna inte mitt i smeten typ. Jobbet ligger i Mölnlycke o jag har inte heller lust att fara genom massa rusningstrafik osv varje morgon. Kan man bo i Mölndal? Jag vet faen inte vad som är slum/ghetto, rikemansområden eller något i götet :D

Ingen som har en bra bostadsförmedlare där förressten?

Räkna inte med att du får förstahand omgående, andrahand som gäller. http://www.boplatsgbg.se
http://www.blocket.se

Lycka till!

Scratch89
2008-06-11, 21:58
Mölndal ligger åt rätt håll också, om du ska jobba i Mölnlycke.
Jag har en lägenhet att hyra ut under Juli månad om du är intresserad, och en vän ska sälja sitt hus i Mölnlycke. :D

The_RobRoy
2008-06-11, 21:59
det är ju shadowfire vi snackar om här, han é en etablerad man så det är bara att rekommendera nåt bra.. money is not an issue så att säga :)


En etablerad man har väl inte hyresrätt heller :smash:

Oskis
2008-06-11, 22:32
Själv bor jag i Mölndal och jobbar i Mölnlycke. Tar 10-15min att köra och är aldrig någon direkt rusningstrafik (om du väljer rätt väg). Mölndal är trevligt om man bor på rätt ställen. Nära centrum utan att ligga mitt i smeten är det också.

chidde
2008-06-11, 22:44
En etablerad man har väl inte hyresrätt heller :smash:

bra observerat, hatten av
men alltså, det beror ju såklart på hans situation
han kanske inte vill binda sig till nånting pga personliga skäl

jag tycker inte man ska stirra sig blind på stadsdel om det har ett gott eller ont rykte. det viktigaste för mig är nog att jag har nära till det "mesta"

dvs nära till jobb, nära till gym, nära till ica maxi och lite annat smått och gott
har man växt ifrån festprissestadiet så finns det egentligen ingen anledning att bo i city

om shopping inte är ens största intresse behöver man absolut inte bo centralt

shadowfire
2008-06-12, 17:55
det är ju shadowfire vi snackar om här, han é en etablerad man så det är bara att rekommendera nåt bra.. money is not an issue så att säga :)

men alltså, lite offtopic kanske... men var inte du inne i ett förhållande?
kan man flänga runt från östkust till västkust bara sådär?

Hhahaha, etablerad man, fan va nice uttryckt chidde... nej etablerad vettifan om jag är, fast jag har sparat bra med kosing nu på att vara sambo.

Separerar dock nu och får se om jag landar på västkusten eller blir kvar här i buschen ett tag till, hänger lite på nytt jobb mm. Växjö är dock rätt boring att bo i.

Granatgiraffen
2008-06-12, 17:56
Ja vem fan vill bo i Linné. Det suger. Fullt av kommunister och kollektiv.

shadowfire
2008-06-12, 17:57
bra observerat, hatten av
men alltså, det beror ju såklart på hans situation
han kanske inte vill binda sig till nånting pga personliga skäl

jag tycker inte man ska stirra sig blind på stadsdel om det har ett gott eller ont rykte. det viktigaste för mig är nog att jag har nära till det "mesta"

dvs nära till jobb, nära till gym, nära till ica maxi och lite annat smått och gott
har man växt ifrån festprissestadiet så finns det egentligen ingen anledning att bo i city

om shopping inte är ens största intresse behöver man absolut inte bo centralt
Även detta helt rätt, i och med att jag inte ens vet om jag skulle trivas i götet eller inte (känner bara någon gammal date där, dvs så känner jag typ ingen). Så hyresrätt blir bra till en början så jag får känna på stan först och se hur både jobb o levene utvecklar sig...

Feststadiet, mja, isf inte värre än att jag kan ta en taxi hem eller ta en spårvagn eller ngt. Jag är ingen direkt "city"-människa och som sagt var så tar jag gärna bilen till jobbet, bara jag slipper köra 1 timme genom rusningstrafik i innerstan.

shadowfire
2008-06-12, 17:58
Mölndal ligger åt rätt håll också, om du ska jobba i Mölnlycke.
Jag har en lägenhet att hyra ut under Juli månad om du är intresserad, och en vän ska sälja sitt hus i Mölnlycke. :D

Jag lägger det på minnet så länge, ska pejla boende rent generellt först så får vi se. :) Tnx för tipset iaf.

shadowfire
2008-06-12, 17:59
Stort tack för bra svar (på en tråd i allmänt, WTF?!) samtliga!
Bra länkar, tips och annat. Nu inser jag att jag saknat kolo. *cupid* *cupid* *cupid*

mela
2008-06-12, 20:26
Det går att bo i Mölnlycke också. Även Landvetter är nära till Mölnlycke. Partille också. Går fina vägar alla håller. Om du kan tänka dig att köra typ.. 15-20 min på morgonen. Inga trafikerade vägar direkt eftersom du slipper motorvägen.

Jag gick på gymnasiet i Mölnlycke och pendlade från Partille varje dag. Tog 25min med buss och då bodde jag på helt fel sida av Partille.

Olsson
2008-06-12, 20:31
Kanon! var typ på väg att starta en sån här tråd själv. Söker lite jobb i Göteborg och håller ögonen öppna efter boende.

slobban
2008-06-12, 20:33
Ja vem fan vill bo i Linné. Det suger. Fullt av kommunister och kollektiv.

Var bor du själv?

mela
2008-06-12, 20:35
Ja vem fan vill bo i Linné. Det suger. Fullt av kommunister och kollektiv.

Vem fan vill bo i Göteborg. J***a sossestad. *slap*


Ne men skärp dig. Linné är riktigt fint. Riktigt centralt. Men lite väl höga hyror.

Kaew
2008-06-12, 21:29
Ja vem fan vill bo i Linné. Det suger. Fullt av kommunister och kollektiv.

Helt rätt , jag sålde min lägenhet i Linnè efter 3 månader (med vinst) står inte ut med att ha sossar till grannar.

shadowfire
2008-07-01, 17:27
OK nu börjar det dra ihop sig.
Är kallad till visning / har fått erbjudande på en lägenhet i krokslätt. Uppfyller de flesta krav förutom sent inflyttningsdatum. Jäkligt billig hyra o grejs i varje fall, åtminstone med mina ögon mätt, vilket får mig att spekulera i vad krokslätt är för något? Fabriksghetto eller? Det ligger ju i mölndal i varje fall och till Kallebäck verkar det vara nästan gångavstånd - that me like!

Edit: jag slåss för att få lägenhet i Öster annars, hoppas det är ett OK område? Ett par lägenheter i Lunden och något i Sävedalen.

mela
2008-07-01, 18:15
OK nu börjar det dra ihop sig.
Är kallad till visning / har fått erbjudande på en lägenhet i krokslätt. Uppfyller de flesta krav förutom sent inflyttningsdatum. Jäkligt billig hyra o grejs i varje fall, åtminstone med mina ögon mätt, vilket får mig att spekulera i vad krokslätt är för något? Fabriksghetto eller? Det ligger ju i mölndal i varje fall och till Kallebäck verkar det vara nästan gångavstånd - that me like!

Edit: jag slåss för att få lägenhet i Öster annars, hoppas det är ett OK område? Ett par lägenheter i Lunden och något i Sävedalen.

Sävedalen är Partille. I love Partille *cupid*

Men det beror på VART i sävedalen du kollar? Jag hade inte bosatt mig på Vallhamra Torg...

Edit: Det är inte långt ifrån Krokslätt till kallebäck. Du lär kunna cykla till jobbet omdu gillar backar.

maaherra
2008-07-01, 18:24
OK nu börjar det dra ihop sig.
Är kallad till visning / har fått erbjudande på en lägenhet i krokslätt. Uppfyller de flesta krav förutom sent inflyttningsdatum. Jäkligt billig hyra o grejs i varje fall, åtminstone med mina ögon mätt, vilket får mig att spekulera i vad krokslätt är för något? Fabriksghetto eller? Det ligger ju i mölndal i varje fall och till Kallebäck verkar det vara nästan gångavstånd - that me like!

Edit: jag slåss för att få lägenhet i Öster annars, hoppas det är ett OK område? Ett par lägenheter i Lunden och något i Sävedalen.

Krokslätt är nice. Ett shysst sportlife gym finns i krokarna alt så är det inte så långt till fysiken därifrån. Och till kallebäck är det ju krypavstånd.

shadowfire
2008-07-01, 18:33
Sävedalen är Partille. I love Partille *cupid*

Men det beror på VART i sävedalen du kollar? Jag hade inte bosatt mig på Vallhamra Torg...

Edit: Det är inte långt ifrån Krokslätt till kallebäck. Du lär kunna cykla till jobbet omdu gillar backar.

Svär inte tack! :smash: .. :D
Hatar o cykla, men får jag bara nära nog till jobbet för att skita i bilen så vore det kanon... shit jag känner mig riktigt som en bonde på väg till schtorschtaun.. =)

Krokslätt är nice. Ett shysst sportlife gym finns i krokarna alt så är det inte så långt till fysiken därifrån. Och till kallebäck är det ju krypavstånd.
Det låter inte så tokigt då kanske... hyran var typ under 5000 kr för en tvåa. Får ju se det som något o börja med, sedan får man ju känna efter var man vill bo "på riktigt" längre fram..

GurraGo
2008-07-01, 21:58
Lunden är nice. Går ju inte att jämföra med t.ex. Linné i form av utbud av restauranger, uteställen etc. Däremot går det snabbt att ta sig in till stan och det är (så vitt jag vet) ett relativt lugnt område. Lägenheterna i Lunden liknar nog dem i Krokslätt. Med det menar jag att det inte är jättegammalt och högt i tak etc., däremot helt ok.

Krokslätt är nog helt ok annars, kanske lite smådött.

shadowfire
2008-07-02, 18:11
aight tack för tips!.. jag är inte så mkt ute i svängarna numera, så jag prioriterar högre att bo närmare jobbet nu till en början i varje fall.. är så otroligt trött på pendling nu (pendlar 14 mil t.o.r. nu varje dag).

shadowfire
2008-07-15, 12:18
Shit vad det var svårt att få lägenhet här, trodde aldrig jag skulle nekas så många lägenheter. Men det är klart, ett gift par på +45 år ligger nog bättre till.

Värsta köttmarknaden på blocket också. Unga tjejer som söker lägenhet och som poserar halvnakna med trånande blick i sina "lägenhet sökes"-annonser. Goddamned!

Jag får göra det enda rätta.
Slänga upp en dubbelbiceps framför kameran och sälja mig själv jag med.

Carolinew
2008-07-15, 12:54
Shit vad det var svårt att få lägenhet här, trodde aldrig jag skulle nekas så många lägenheter. Men det är klart, ett gift par på +45 år ligger nog bättre till.

Värsta köttmarknaden på blocket också. Unga tjejer som söker lägenhet och som poserar halvnakna med trånande blick i sina "lägenhet sökes"-annonser. Goddamned!

Jag får göra det enda rätta.
Slänga upp en dubbelbiceps framför kameran och sälja mig själv jag med.

Fick du inte lägenheten du pratade om innan?

shadowfire
2008-07-15, 13:13
Fick du inte lägenheten du pratade om innan?

Vet inte ännu, det är helt stendött från hyresvärdens håll (semester?!) och det har nu gått en vecka sedan sista datumet gick ut. Jag har börjat på allvar att kika på andra alternativ idag.

Sneglat lite på bostadsrätter också, men vafan, 800 papp för en liten ful etta i något slumområde. GAH.

Carolinew
2008-07-15, 13:16
Vet inte ännu, det är helt stendött från hyresvärdens håll (semester?!) och det har nu gått en vecka sedan sista datumet gick ut. Jag har börjat på allvar att kika på andra alternativ idag.

Sneglat lite på bostadsrätter också, men vafan, 800 papp för en liten ful etta i något slumområde. GAH.

Hm... när måste du senast ha en lägenhet då? I värsta fall kan du kanske vara inneboende hos någon en månad eller två tills du hittat något bra. Att panikköpa en bostadsrätt för en mille känns lite onödigt :D Själv kan jag väl kalla mig inneboende hos min egen kompis för tillfället... men får väl skylla mig själv lite som inte orkade vänta med att flytta hit tills jag hittat ett vettigt boende :D

shadowfire
2008-07-15, 13:24
Hm... när måste du senast ha en lägenhet då? I värsta fall kan du kanske vara inneboende hos någon en månad eller två tills du hittat något bra. Att panikköpa en bostadsrätt för en mille känns lite onödigt :D Själv kan jag väl kalla mig inneboende hos min egen kompis för tillfället... men får väl skylla mig själv lite som inte orkade vänta med att flytta hit tills jag hittat ett vettigt boende :D

1/9 ska jag helst vara på plats, men eftersom jag är sambo med mitt ex nu idag så är vi båda rätt så angelägna om att få börja på varsin ny kula så snart som möjligt.

Det är ju allt detta med uppsägningstider osv som stressar mig dock, jag kan inte beställa flyttfirma eller något innan jag har en adress... blärk...

Får jaga på, nu säljer jag mig själv jag med på blocket, lol...

xodd
2008-07-15, 13:25
Kollar själv på lägenheter i Göteborg bara för att hålla koll. Skall flytta in i närheten av sahlgrenska när jag pluggat färdigt.

Skulle kunna rekomendera vasastan, linné, majorna, lunden, kungsladugård och dyl. Dock får man räkna med att en 1-2:a om man är intresserad av bostadsrätt i dessa områden kostar runt miljonen och upp.
Beroende på vart man tidigare kommer från tycker man det är antingen rackarns dyrt eller överkomligt.
Hyresrätt blir, som många andra redan sagt, väldigt svårt... Förstahand kan man bara glömma.

Modify
2008-07-15, 13:54
1/9 ska jag helst vara på plats, men eftersom jag är sambo med mitt ex nu idag så är vi båda rätt så angelägna om att få börja på varsin ny kula så snart som möjligt.

Det är ju allt detta med uppsägningstider osv som stressar mig dock, jag kan inte beställa flyttfirma eller något innan jag har en adress... blärk...

Får jaga på, nu säljer jag mig själv jag med på blocket, lol...

Tror jag såg din annons på blocket nu.

Om du kan tänka dig betala såpass mycket i månaden för en lya som det står i din annons så kanske bostadsrätt trots allt är ett bättre alternativ med tankte på hur hyresläget är i stan.

mistermr
2008-07-15, 14:20
Angered, Bersjön mm ska undvikas, även Gårdsten.


Hurså, motivera gärna?

shadowfire
2008-07-15, 14:24
Tror jag såg din annons på blocket nu.

Om du kan tänka dig betala såpass mycket i månaden för en lya som det står i din annons så kanske bostadsrätt trots allt är ett bättre alternativ med tankte på hur hyresläget är i stan.
Jepp, jag kan nog betala en hel del, i värsta fall får jag sälja bilen för att få loss mer pengar till boendet bara.

Nackdelen är att jag inte riktigt vet var jag kommer trivas, om jag kommer trivas med jobbet, om jobbet kommer trivas med mig osv... så köper jag en bostadsrätt så blir det verkligen grisen i säcken + att då blir jag mer eller mindre tvingad till att sälja bilen för att kunna ta lån på så pass höga belopp.

Har kikat på bostadsrätter men inte hittat någon som jag jublat över ännu heller för delen. Det mesta som finns ligger på fel ände av stan (eller mitt inne i smeten) och jobbet mitt ligger utanför stan, så det blir lite snevridet.

Men skam den som ger sig. Har fått erbjudande om o ta en trea i andra hand för 11,000 kr / mån.. fy satan asså.. pröjsa 2400 kr / mån idag för boendet med min sambo. Nästan skäl för att ta upp förhållandet igen ;)

Modify
2008-07-15, 14:50
Jepp, jag kan nog betala en hel del, i värsta fall får jag ... ;)

Förstår dig helt klart. Det är verkligen att köpa grisen i säcken.

Men jävlar vilket löjligt överpris för den där 3:an. Var ligger den då och storlek osv? Insane i vart fall :smash:

shadowfire
2008-07-15, 14:57
Förstår dig helt klart. Det är verkligen att köpa grisen i säcken.

Men jävlar vilket löjligt överpris för den där 3:an. Var ligger den då och storlek osv? Insane i vart fall :smash:

hehe, jo.. bagaregården. Iofs i ett landshövdingshus, men ja.. heh, otroligt saftig hyra i varje fall. SÅ mkt tjänar jag inte, lol. http://www.blocket.se/vi/17082128.htm

Börjar komma lite svar på min annons i varje fall, så bilden på mig naken med en dubbelbiceps kanske inte var så tokig ändå ;)

Bonnie
2008-07-15, 16:16
Tror mera att det är ditt yrke och bra formulerade annons som väcker intresse. :)


hehe, jo.. bagaregården. Iofs i ett landshövdingshus, men ja.. heh, otroligt saftig hyra i varje fall. SÅ mkt tjänar jag inte, lol. http://www.blocket.se/vi/17082128.htm

Börjar komma lite svar på min annons i varje fall, så bilden på mig naken med en dubbelbiceps kanske inte var så tokig ändå ;)

shadowfire
2008-07-15, 19:28
Tror mera att det är ditt yrke och bra formulerade annons som väcker intresse. :)

Kan vara så. Som sagt, man får försöka sälja sig själv ibland ;)
Är det konkurrens så är det!


Jag har fått ett samtal nu om en lägenhet, 2'a hand som alla andra, på Räntmästaregatan/Lunden? Det området ska väl vara rätt OK?

shadowfire
2008-07-16, 09:25
Sedärja. Tamefan, jag får förstahandskontrakt på lyan jag hade hoppats på. Nära till jobbet o skapligt nära in till stan.

Nästa fråga: var hittar jag ett gym som är:

1) Skapligt billigt, max 350 kr / mån i pris
2) Har mkt fria vikter
3) Ligger gärna på gång eller cykelavstånd från Krokslätt.

Carolinew
2008-07-16, 09:33
Härligt, grattis! :)

Ang. gym så har jag ingen bra koll på ditt område, finns nog andra som kan hjälpa till bättre där :)

Modify
2008-07-16, 09:46
Sedärja. Tamefan, jag får förstahandskontrakt på lyan jag hade hoppats på. Nära till jobbet o skapligt nära in till stan.

Nästa fråga: var hittar jag ett gym som är:

1) Skapligt billigt, max 350 kr / mån i pris
2) Har mkt fria vikter
3) Ligger gärna på gång eller cykelavstånd från Krokslätt.

Grattis!

Nedre Krokslätt i Mölndal eller?

Angel
2008-07-16, 09:55
Fyfan, grattis, var ligger Lunden?

shadowfire
2008-07-16, 10:30
Grattis!

Nedre Krokslätt i Mölndal eller?
Thanks!
Japps, ner mot sagfjället.. fan krypavstånd till löparspår osv, GRYMT skönt. Nu är det bara o hoppas på ett OK källargym någonstans i närheten så man slipper åka grislångt bara för att ta sig till gymet.

Fyfan, grattis, var ligger Lunden?
Tackar! Lunden ligger högre upp, men det var bara en andrahand där som jag tackade nej till. Jag fick istället i Krokslätt, inte lika centralt men däremot gångavstånd/cykelavstånd till jobbet och det uppskattar jag rejält. Skönt som fan o slippa spårvagnar o bil o grejs varje morgon.

Nu får jag köpa mig en cykel istället, trots att jag hatar o cykla, men det är bara o härda! =)

Bonnie
2008-07-16, 10:35
http://www.fitnessgym.se/fitness-vastra-gotaland/gym-molndal/

Kanske kan finnas nått?

maaherra
2008-07-16, 10:55
Shadowfire,

Om det skiter sig kom jag på att min lägenhet här i Böområdet i Örgryte blir ledig från och med första september då jag och min homie flyttar. Väldigt fin lägenhet, men väldigt fula möbler. Kök och toalett är dock superfräscha.

pejo
2008-07-16, 11:35
Som jag skrev i din journal så bor jag inte många hundra meter ifrån var du skall bosätta dig. Jag bor på västra sidan av Safjället.
Jag tycker som jag tidigare sagt att Fysiken Gibraltar eventuellt är ett bra alternativ. Jag har för mig att när Piranha var i Göteborg och testade lite gym så tyckte han att detta var det bästa stället. Cykelavstånd kan man nog säga att det är om man bara inkluderar själva sträckan i detta begrepp... Själv tar jag alltid bilen vilket tar ca 3 min.
En annan anledning till att välja Fysiken är att man kan få uppleva Baans marklyft..
Om du väljer fysiken så kan det vara bra att undersöka om det finns möjlighet att gå med Toltorpsdalens Egnahemsförening då man åtminstone tidigare har kunnat få ett rabatterat pris på fysikenkort genom dem. Nu kommer du ju inte bo i Toltorpsdalen iofs men i och med att det är så nära så kanske det går bra.

Modify
2008-07-16, 11:35
Thanks!
Japps, ner mot sagfjället.. fan krypavstånd till löparspår osv, GRYMT skönt. Nu är det bara o hoppas på ett OK källargym någonstans i närheten så man slipper åka grislångt bara för att ta sig till gymet.


Sweet helt klart bra läge!

Finns inget litet crapgym nere vid Aktiviteten då eller är det bara idrottshallar där? Annars borde du ju kunna cykla/ta vagnen till City-Gym vid Vallhallabadet.

EDET REPRESENT:

Tänkte kapa tråden lite om det är okej.

Någon som har feedback på Lundbybadets lilla gym?

Flyttar in på Virvelvindsgatan den 1:e september så det ligger ju rätt bra till boendemässigt.

shadowfire
2008-07-16, 12:26
http://www.fitnessgym.se/fitness-vastra-gotaland/gym-molndal/

Kanske kan finnas nått?
Ska kika på det, tackar för tipset!

Shadowfire,

Om det skiter sig kom jag på att min lägenhet här i Böområdet i Örgryte blir ledig från och med första september då jag och min homie flyttar. Väldigt fin lägenhet, men väldigt fula möbler. Kök och toalett är dock superfräscha.
Hyggligt, tackar för inputen! Det ska dock mkt till om det skiter sig nu, men jag tar med mig din input :)

Som jag skrev i din journal så bor jag inte många hundra meter ifrån var du skall bosätta dig. Jag bor på västra sidan av Safjället.
Jag tycker som jag tidigare sagt att Fysiken Gibraltar eventuellt är ett bra alternativ. Jag har för mig att när Piranha var i Göteborg och testade lite gym så tyckte han att detta var det bästa stället. Cykelavstånd kan man nog säga att det är om man bara inkluderar själva sträckan i detta begrepp... Själv tar jag alltid bilen vilket tar ca 3 min.
En annan anledning till att välja Fysiken är att man kan få uppleva Baans marklyft..
Om du väljer fysiken så kan det vara bra att undersöka om det finns möjlighet att gå med Toltorpsdalens Egnahemsförening då man åtminstone tidigare har kunnat få ett rabatterat pris på fysikenkort genom dem. Nu kommer du ju inte bo i Toltorpsdalen iofs men i och med att det är så nära så kanske det går bra.
Tackar, uppskattas mannen! Jag kommer vara förvirrad nog av att bara komma till en storstad, lol.. Det verkar kanske vara lite mer än gångavstånd dit från min lägenhet, men cykel kanske fungerar. Ska kika närmare på det!

Har Baan klippt sig nu, annars ser man väl inte hans marklyft? :confused:


Sweet helt klart bra läge!

Finns inget litet crapgym nere vid Aktiviteten då eller är det bara idrottshallar där? Annars borde du ju kunna cykla/ta vagnen till City-Gym vid Vallhallabadet.

EDET REPRESENT:

Tänkte kapa tråden lite om det är okej.

Någon som har feedback på Lundbybadets lilla gym?

Flyttar in på Virvelvindsgatan den 1:e september så det ligger ju rätt bra till boendemässigt.
Aktiviteten, undrar vad du menar med det? Jag får upp allt annat än gym då jag googlar på det i varje fall :D

pejo
2008-07-16, 14:09
Har Baan klippt sig nu, annars ser man väl inte hans marklyft? :confused:
Man behöver inte se Baans marklyft för att uppleva dem...