handdator

Visa fullständig version : Fastnat, går inte ner. (Försämrad energiomsättning?)


Daniel Mattusch
2008-06-11, 20:56
Sökte men fann inge bra infomation.


Fastnat på en platå, jag ligger garanterat på kaloriundertag men går inte ner i vikt. Frågan jag ställer mig själv är ifall att jag ligger på ett för lågt kaloriintag, vilket har resulterat till försämrad energiomsättning som nämns i deffguiden. Jag ser inte något annat svar på det.


Jag funderar på att äta veckan ut och se över kosten till nästa vecka, höja den en aning för nu har det stått still ca 3 veckor fast jag är ute och springer var och varannan dag. Jag har hamnat i ett stadie då kroppen gör som skallen vill utan att säga ifrån.

Ikväll sprang jag komfortabelt milen på 50min och då hade jag ätit 1100kcal under hela dagen, jag ligger med andra ord ~2300kcal back och det är bara 6h kvar innan läggdags när jag var i mål, helt åt fanders. Energin skall fördelas bättre under dygnet, det vet jag men hungern är borta. Äta som mycket energi är rent utav jobbigt. Vad gör man?

Taragon
2008-06-11, 20:59
Jag stog också still i 3 veckor mitt i min deff, sen lite upp och sen massa ner. låg garanterat på underskott. Sånt som händer, iaf för min kropp.

KingDiamond
2008-06-11, 21:40
Det var samma sak för mig, men jag körde på och tränade som vanligt så löste det sig efter ett par veckor! :)

Daniel Mattusch
2008-06-11, 21:56
Då fortsätter vi då *flex*

Rahf
2008-06-11, 22:05
Viktnedgång är inte linjär, använd måttband, spegel och våg. Håll dina normala rutiner och ligg på samma underskott, inga drastiska metoder än.

manekin
2008-06-12, 13:15
Har du försökt med en liten "svullar" helg, altså inte urarta men kansk äta till energibalans +200/300 kcal fre+lör..? Funkar för mig när jag känner att jag "fastnat" i 2v typ... då brukar det bli öl och burgare för min del...