handdator

Visa fullständig version : Grillkorv


Turbo
2003-06-07, 16:27
Bara undrar nu när det är sommar och allt så grillar man rätt ofta kött och korv m.m. Men nu "deffar" man, så är det "bra" att grillkorv? potatissallad?

jag tror inte det men måste fråga experterna :D men det är ju sommar så lite får det bli iaf :hbang:

Lellan
2003-06-07, 16:33
Gröne slaktarn isf. Men det är ju riktigt gott med grillade fyrbenta, fjäderfän och firrar! :thumbup: :eating:

Chosen
2003-06-07, 16:34
korven varierar säkert från "art" till "art" ;)

Potatissallad har jag fått för mig att det innehåller en hel del fett vilket kanske inte är direkt optimalt under "deff". Om det är bra eller dåligt fett låter jag dom som kan mer svara på.

Finns väl nåt fettsnålare alternativ av potatissallad från Rydberg´s (såg nån reklam) med 8% fett om det är någon tröst =)

Lellan
2003-06-07, 16:38
sök på potatissallad så finns det flera recept på receptforumet! :) Annars kan man ju baka potatis (snabba kollisar men ibland ska man ju ha det) i folie på grillen. Sallad är ju gott till också.

Tycker det är heelt ok med en grillad köttbit och bara massa grönt till. Grillade champinjoner, majs å sånt.

Såser/röror till går ju att göra tomatbaserade (typ tacosås) el kesella som bas.

Goott! :hbang: