handdator

Visa fullständig version : Longboard backe = Vurpa = spricka i armbågen


Nizze_
2008-06-11, 12:35
Var ute och åkte lite i lördags .. Testade en ny backe =) Den visade sig vara lite för brant för mig .. Men det är ju inga problem bara att bromsa .. Så ner med högerfoten i marken för att bromsa men det blir inte så bra utan körpå min egen fot med bakhjulet och gör en ordentlig vurpa. glideriväg på asfalten samtidigt som brädan rullar iväg ut på en väg och en bil köröver den (sågut att vara med vilje) .. Tog imot mig med handen vilket inte alls var bra.
Nåja inte så farlig brädan blev lite repig och jag lite blodig. Så jag åker vidare men efter någon timma så börjar det känns som att jag stukat hela armen. Så det blir hemgång.

Dagen efter käns det inte alls bra utan jag får åka till sjukhuset och röntga armen. Visade sig att jag fått en spricka + att armbågsleden är vätskefylld.
Så nu är man sjukskriven i 3veckor med en mer eller mindre oduglig arm.

Ta det lungt i backarna =)

PyToN
2008-06-11, 13:54
Vad var det för backe du åkte i?

Poxeman
2008-06-12, 04:48
"If you never get hurt, youre not radical enough" :hbang:

Lycka till med läkeprocessen!

Nizze_
2008-06-12, 14:21
Vad var det för backe du åkte i?

Det var ner från Bergsjön - till gamlestan i göteborg .. Backen är igentligen inte så brant det gick bara jävligt dåligt hehe ..

Nizze_
2008-06-12, 14:22
"If you never get hurt, youre not radical enough" :hbang:

Lycka till med läkeprocessen!

Hehe det är nog sant =) .. Och tack det ska nog gå bra =) .. fan va sugen man är på att gymma nu när man inte kan . .

von huff
2008-06-12, 14:23
måste du inte åka till sjukhuset ooch tömma armbågen på vatten eller bildas det inte mer vatten?

Nizze_
2008-06-12, 14:28
måste du inte åka till sjukhuset ooch tömma armbågen på vatten eller bildas det inte mer vatten?

Det var tydligen inte nödvändigt utan det försvinner av sigsjälv .. Man kunde göra det för att direkt öka röligheten i leden men doktorn tycket inte att vi skulle göra det .. Tror det är mer blodgegga än vatten .

Addenord
2008-06-12, 23:35
testade åka longboard idag för första gången... Slutade med en stukad fot och en massa sår över hela kroppen :P

jenan546
2008-06-12, 23:50
Jag är riktigt sugen på att testa longboard, men känner mig lite feg. Helt klart en stor nackdel med att bli äldre, att bli mer och mer medveten om vad som kan göra ont :(

RassK
2008-06-13, 00:03
Jag har en muskelbrisning i handen pga longboard (bail i hög fart)
Kan inte styrketräna på flera månader och antagligen inte köra bänkpress tungt på ett par år :/

Säljer longboarden billigt

Lucas
2008-06-13, 00:50
tack för att ni får mig att känna mig sjukt säker på att det var en bra idé att fara ut på en nightmission och bomba lite backar nu:cryout:

Nizze_
2008-06-13, 15:10
Addenord .. Då är du invigd nu då =) . :hbang:

jenan546 .. Tror aldrig man blir förgammal för longboard. Många gammlingar som kör.

myggan
2008-06-14, 00:22
Oooh, nu blir man ju sugen på att testa backen. :)
Fast jag orkar inte ta mig till bergsjön dock. Det är ont om bra backar i Göteborg. *gah!*

Nizze_
2008-06-14, 00:52
Oooh, nu blir man ju sugen på att testa backen. :)
Fast jag orkar inte ta mig till bergsjön dock. Det är ont om bra backar i Göteborg. *gah!*

Ne men hurkan du tycka att det är ont om backar .. jag tycker det fins mängder ju =) .. bara att leta lite

myggan
2008-06-15, 20:55
Ah backar finns det ju gott om men det är alltid något störmoment.

Allt för ofta slutar backen i en korsning, eller så är det kass asfalt, eller så är det för trafikerat. *gah!*

Slottsskogen är skönt fast där är ju extremt mycket folk. Känns inte helt bekvämt att swoosha ner för en backe med vetskapen att tre barnvagnar förmodligen kommer dyka upp längre ner. :)

Fed up
2008-06-15, 22:03
Jag såg ett band i fredags. De hade en låt som hette "Life's to short to longboard". Passande titel för den här tråden, kanske.

Nizze_
2008-06-17, 18:32
det är sant .. slottskogen när det är mulet väder är najs inte så mycket folk och inte så svettigt


Ah backar finns det ju gott om men det är alltid något störmoment.

Allt för ofta slutar backen i en korsning, eller så är det kass asfalt, eller så är det för trafikerat. *gah!*

Slottsskogen är skönt fast där är ju extremt mycket folk. Känns inte helt bekvämt att swoosha ner för en backe med vetskapen att tre barnvagnar förmodligen kommer dyka upp längre ner. :)