handdator

Visa fullständig version : Schema tacksam för hjälp


Sourzzz
2008-06-11, 08:59
Hejsan grabbar och tjejer!

Jag väger just nu 69kg och hade tänkt träna nu under sommaren i 2månader. Jag vill gå upp till 72kg i muskler och inte fett. Jag tränar/tävlar Thaiboxning på rätt hög nivå och har legat på samma vikt sedan 4år tillbaka är 20år nu. Tränar förövrigt 5dar i veckan och hade tänkt göra det samma på gymmet. Då undrar jag alltså om det finns någon som har ett nice schema för ett 5dagars program, om inte så skulle jag vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa till med ett.

Önskas: Större volym på mina bröstmuskler hade inte varit helt fel, resen är jag faktiskt nöjd med men måste öka överallt för att nå mitt mål.

Länkar till andra bra 5dagars program som NI tycker är bra är väldigt välkommna!

Tacksam för svar!

Scratch89
2008-06-11, 09:31
Frågan är om ett femdagarsprogram är lite overkill för dig som redan tränar så pass mycket. Helkroppspass kanske vore något för dig?

Sourzzz
2008-06-11, 21:56
Jag kommer att ta en paus från thaiboxningen under 2mån enbart för att gå upp i vikt.

ChrisDEFC
2008-06-11, 22:03
ja då kan du köra 5dagar men det du måste tänka extra mycket på är maten för även om du tycker du äter mycket så gör du av med oerhört mycket energi om du tränar så mycket.
släng in en extra proteindrink varjedag, även när du inte tränar. testa med kreatin om du inte redan kör med det. träna TUNGT ett tag alltså ligg runt 4-8reps och orkar du 8reps på en övning så har du för lite vikt på stången = mer vikt du ska inte orka mer än max 8. skriv ner alla resultat och kör samma övningar och försök "beat the book" alltså slå dina egna resultat från förra passet du körde samma övning.
kör 2dagar träning 1dag vila och sen 2träning igen. skulle satsa på en 4-split. finns massor med 4-splittar här på forumet så bara att söka, hittar du ingen så har jag en som jag tycker är bra i min tärningsjournal på sidan ehhh typ runt 10-15nånstans.
men som sagt missa inte maten och vilan, DOM ÄR LIKA VIKTIGA SOM TRÄNINGEN. får du inte i dig tillräckligt med energi spelar det ingen roll hur hårt du tränar och hur tungt du lyfter för kroppen kommer inte prioritera att bygga större muskler. finns massor med tips i kostdelen, sök på svårt att gå upp i vikt eller nått.
lycka till!