handdator

Visa fullständig version : Shg.biz


berra_berra
2008-06-11, 08:57
Jag beställde en Garmin Forerunner 305 från SHG.BIZ den 29/5, Supporten är suverän då man väl kommer fram. Det som dock gör mig riktigt förbannad är:


Trots att vi skickade ett email tidigare, innehållande leveransdatum, så har leveranstiden
av era varor från vår leverantör igen blivit ändrat.

Vi hoppas att kunne ha alla varor på lager 06.06.08.

Er order XXXXXX består av:

Varenr Vare Navn Antal
---------- ------------------------------------------- -----
XXXXX Garmin Forerunner 305 1 förväntas vara klar: 06.06.2008

Nästa mail


Trots att vi skickade ett email tidigare, innehållande leveransdatum, så har leveranstiden
av era varor från vår leverantör igen blivit ändrat.

Vi hoppas att kunne ha alla varor på lager 10.06.08.

Er order XXXXXX består av:

Varenr Vare Navn Antal
---------- ------------------------------------------- -----
XXXXX Garmin Forerunner 305 1 förväntas vara klar: 10.06.2008



Och igår kom mailet som gjorde mig nästan helt galen:

Trots att vi skickade ett email tidigare, innehållande leveransdatum, så har leveranstiden
av era varor från vår leverantör igen blivit ändrat.



Er order XXXXXX består av:

Varenr Vare Navn Antal
---------- ------------------------------------------- -----
XXXXXX Garmin Forerunner 305 1 leveransdatumet är obekräftat

Nitrometan
2008-06-11, 09:04
Jag beställde en Garmin Forerunner 305 från SHG.BIZ den 29/5, Supporten är suverän då man väl kommer fram.
Suverän support säger du?

Men inga grejer?

Har de tagit dina pengar?

berra_berra
2008-06-11, 09:06
Suverän support säger du?

Men inga grejer?

Har de tagit dina pengar?

Trevlig kille i supporten, jättetrevlig...

Nej, inte än. Pengarna har inte dragits än...

berra_berra
2008-06-11, 09:15
Nu verkar det som jag kommer att få den först runt den 16-18/6...

Jag blir så jävla förbannad! *grr27* :devil: :furious: :whipped:

kelk
2008-06-11, 09:17
Ja, beställde lite grejer därifrån för ca 1 år sen och då fungerade det suveränt.

ManuelIT
2008-06-11, 13:57
Röstade missnöjd.
Handlade från dem för över ett år sedan. Flera problem dök upp, vissa var självklart inte deras fel (tex. fel på varorna), men ett par andra problem såsom supporten, leveranstider, reklamationer, felaktiga räkningar etc. Gjorde hela processen mkt krångligare. Självklart löste det sig tillslut, men nästa gång jag ska köpa en burk betalar jag några hundringar extra och tar en butik som bla. leverar direkt från Sverige.

JJ
2008-06-11, 14:01
Har handlat och det var inga problem. Det du råkat ut för hände däremot för mig hos datorbutiken.com precis och det kan nog hända lite varstans. Men surt är det. Kolla om den finns någon annanstans och avbeställ.

berra_berra
2008-06-11, 15:16
Har handlat och det var inga problem. Det du råkat ut för hände däremot för mig hos datorbutiken.com precis och det kan nog hända lite varstans. Men surt är det. Kolla om den finns någon annanstans och avbeställ.

Det har jag redan gjort! :thumbup: Beställde hos http://unbelievableshop.com

Gullig tjej i supporten som var jättetrevlig, får min klocka på fredag, dvs. om två dagar, hemleverans för en hundring extra... Det tycker jag de är värt =)

JJ
2008-06-11, 15:23
Det har jag redan gjort! :thumbup: Beställde hos http://unbelievableshop.com

Gullig tjej i supporten som var jättetrevlig, får min klocka på fredag, dvs. om två dagar, hemleverans för en hundring extra... Det tycker jag de är värt =)

Vad skulle det landa på totalt? Är sugen på samma skit.

berra_berra
2008-06-11, 17:34
Vad skulle det landa på totalt? Är sugen på samma skit.

På Shg.biz vet jag inte nu, där har de höjt priset på klockan.

Från http://unbelievableshop.com

Qty. Product Tax Total
1 Forerunner® 305 + Training Center® Software 0.00% SEK kr1,633.32

Sub-Total: SEK kr1,633.32
Insurance Value: €4.89
Tax: SEK kr405.49
Fedex/Other Express Service 24h/ Shipping: SEK kr251.92
Total: SEK kr2,336.37

Men då har jag 48 timmarsleverans istället för 4-8 dagar (skiljer 100 kronor ungefär) tror jag det var, samt en försäkring på 45 kronor ifall den skulle skadas på vägen till mig.

Granatgiraffen
2008-06-11, 17:44
Det var den bästa försäkringen du tog :)

Larsson85
2008-06-11, 17:48
Handlade där fär 2 år sedan, och hade du frågat mig fram tills för 2 veckor sedan hade jag sagt att jag var nöjd med dom. Dock fick jag nyligen ett betalningskrav med ränta på detta köp som ägde rum för 2 år sedan. Det kom även med ett hot om att ifall jag inte betalar innom 10 dagar så kommer det att komma ytterliggare en påminnelse med ännu saftigare ränta, och sen går det till inkasso.

Självklart hade jag betalt detta och börjar frenetiskt leta efter 2 år gamla kontoutdrag som skulle kunna bevisa att jag har betalt, men lyckas inte.

Inte svarar dom på mitt mail angående detta heller. Till sist tar jag mig tid och sitter en timme i telefonkö. När jag kommer fram till killen som sitter i supporten svarar han "ja, jag ser också att det är betalt, jag makulerar"

Jävla pajasföretag som ägnar sig åt att skicka ut bluffaukturor, och hoppas på att kunderna snällt ska betala utan att reagera. Kommer A L D R I G att handla från dom igen.

aggression
2008-06-11, 18:36
Köpte min dator jag sitter på nu där 2004 och jag har varken haft problem med datorn eller supporten.

berra_berra
2008-06-11, 18:36
Handlade där fär 2 år sedan, och hade du frågat mig fram tills för 2 veckor sedan hade jag sagt att jag var nöjd med dom. Dock fick jag nyligen ett betalningskrav med ränta på detta köp som ägde rum för 2 år sedan. Det kom även med ett hot om att ifall jag inte betalar innom 10 dagar så kommer det att komma ytterliggare en påminnelse med ännu saftigare ränta, och sen går det till inkasso.

Självklart hade jag betalt detta och börjar frenetiskt leta efter 2 år gamla kontoutdrag som skulle kunna bevisa att jag har betalt, men lyckas inte.

Inte svarar dom på mitt mail angående detta heller. Till sist tar jag mig tid och sitter en timme i telefonkö. När jag kommer fram till killen som sitter i supporten svarar han "ja, jag ser också att det är betalt, jag makulerar"

Jävla pajasföretag som ägnar sig åt att skicka ut bluffaukturor, och hoppas på att kunderna snällt ska betala utan att reagera. Kommer A L D R I G att handla från dom igen.

Okej, tack för varningen. Men mig får de inga mer pengar av. Har redan betalt! :cool:

Dreas
2008-06-11, 20:00
Jag beställde därifrån men fick aldrig grejorna, de försvann ur lager tre dagar efter att jag beställt och jag fick inget paket, avbeställde och fick då inte tillbaka hela beloppet! Fick 200 kort, skickade och sa vad som hänt men de sa att allt skulle kommit tillbaka redan. Visade dem kontoutdrag men de sa bara att allt skulle ha kommit.

berra_berra
2008-06-11, 20:07
Jag beställde därifrån men fick aldrig grejorna, de försvann ur lager tre dagar efter att jag beställt och jag fick inget paket, avbeställde och fick då inte tillbaka hela beloppet! Fick 200 kort, skickade och sa vad som hänt men de sa att allt skulle kommit tillbaka redan. Visade dem kontoutdrag men de sa bara att allt skulle ha kommit.

Okej, på FEDEX (de som leverera) står det att de har tagit emot paketet.

Får hoppas att de stämmer! :)

berra_berra
2008-06-12, 12:25
Nu ligger paketet på arlanda.. kommer till mig mellan kl. 9-18 imorgon! :thumbup:

hahavaffan
2008-06-12, 12:36
Jag hatar den förbannade skitaffären. Har beställt där två gånger, och båda gångerna har samma sak hänt mig som hände dig. Och varje gång har det tagit en vecka av konstant mailande och ringande innan de fattat att jag inte längre vill ha med dem att göra, utan att jag hellre ger en hundralapp mer och handlar hos ett seriöst företag.

berra_berra
2008-06-12, 14:20
Jag hatar den förbannade skitaffären. Har beställt där två gånger, och båda gångerna har samma sak hänt mig som hände dig. Och varje gång har det tagit en vecka av konstant mailande och ringande innan de fattat att jag inte längre vill ha med dem att göra, utan att jag hellre ger en hundralapp mer och handlar hos ett seriöst företag.

menar du SHG.BIZ???

ManuelIT
2008-06-12, 14:24
Handlade där fär 2 år sedan, och hade du frågat mig fram tills för 2 veckor sedan hade jag sagt att jag var nöjd med dom. Dock fick jag nyligen ett betalningskrav med ränta på detta köp som ägde rum för 2 år sedan. Det kom även med ett hot om att ifall jag inte betalar innom 10 dagar så kommer det att komma ytterliggare en påminnelse med ännu saftigare ränta, och sen går det till inkasso.

Självklart hade jag betalt detta och börjar frenetiskt leta efter 2 år gamla kontoutdrag som skulle kunna bevisa att jag har betalt, men lyckas inte.

Inte svarar dom på mitt mail angående detta heller. Till sist tar jag mig tid och sitter en timme i telefonkö. När jag kommer fram till killen som sitter i supporten svarar han "ja, jag ser också att det är betalt, jag makulerar"

Jävla pajasföretag som ägnar sig åt att skicka ut bluffaukturor, och hoppas på att kunderna snällt ska betala utan att reagera. Kommer A L D R I G att handla från dom igen.

Hahahahaha!
PRECIS samma sak hände mig nyligen, för ett köp för över ett år sedan. Jag har skickat dem 2 mail nu utan svar.

hahavaffan
2008-06-12, 14:35
menar du SHG.BIZ???Nä, jag menar Komplett.se.

Självklart menar jag företaget som tråden handlar om.

berra_berra
2008-06-12, 19:40
Nä, jag menar Komplett.se.

Självklart menar jag företaget som tråden handlar om.

Okej!

hahavaffan
2008-06-12, 20:46
Okej!Sorry om jag lät bitter, men ja ä bitter :D

berra_berra
2008-06-12, 21:39
Sorry om jag lät bitter, men ja ä bitter :D

Ingen fara, va lite osäker på om du syfta på SHG.BIZ eller http://unbelievableshop.com