handdator

Visa fullständig version : Xanor (alprazolam) och andra bensodiazepiner under deff? (ej illegalt)


MrBurner
2008-06-11, 00:00
Hej

Inleder med att berätta att jag har recept på dessa så de är ej införskaffade på otillåtet sätt.

Det jag funderade på var om det påverkar viktminskningen i någon stor utsträckning att intaga sådant då det känns som om musklerna blir mer avslappnade, mest om jag bör äta annorlunda under den period jag äter dessa eller om det räcker att röra sig som man brukar, vilket tyvärr är svårt också då det känns som om man bara lunkar fram lite smått istället för sina powerwalks?

Men kort och gott: Påverkas fettförbränning, muskelnedbrytning och dylikt på negativt sätt vid användande av dessa läkemedel?

Hoppas någon har något svar för jag får aldrig svar av jouren på apoteket för de verkar läsa innantill på FASS och det kan jag själv göra.

Ha det!

He-man
2008-06-11, 00:15
Har du frågat din läkare som skrev ut reseptet?

MrBurner
2008-06-11, 01:38
De svarar alltid så svävande vilket jag tar det som om de inte är säkra :/

Sverker
2008-06-11, 06:17
Du lär ju inte få bättre svar på ett internetforum.


Åter till steg ett och rådgör med din läkare, som känner dig bäst.

Tolkia
2008-06-11, 10:21
Vad jag vet brukar inte bensodiazepiner ge viktuppgång p.g.a. direkt påverkan på metabolismen. Däremot kan man säkert tänka sig viktuppgång som en sekundär effekt av att man blir trött och dåsig (d.v.s. man rör sig mindre). Detta är ju dock möjligt att komma runt när man vet om det, genom att se till att man rör sig så mycket som man behöver, alt. justera matintaget. När det gäller andra effekter på ämnesomsättningen - typ påverkan på proteinomsättningen i samband med träning - är det nog rätt ofta så att man inte vet exakt hur det förhåller sig. Man har av förklarliga skäl varit mer intresserad av hur bra läkemedlet fungerar mot ångest än av hur det påverkar bicepstillväxten. ;) Skulle Xanor ha haft enorma effekter av det slaget borde man dock ha sett det vid det här laget, genom att alla som äter det hade magrat av till makaroner. Det är ju en fråga om avvägning mellan nytta och kostnad också; om effekten av att inte medicinera är att man knappt vågar gå utanför huset t.ex., blir det ju inte mycket tränat i vilket fall som helst.

Stäm av med din läkare.

He-man
2008-06-11, 11:37
De svarar alltid så svävande vilket jag tar det som om de inte är säkra :/

Jag vet inte om det är möjligt att höra av sig till tillverkaren av läkemedlet för att höra om de eventuellt fått någon fedback från kunder i liknande situation, it's a long shot, men du kan ju testa.