handdator

Visa fullständig version : Till er som vill streama EM matcherna!


T.H
2008-06-10, 17:27
Såg i andra trådar att det var frågor om det gick och streama matcherna. Självklart går det! Här är länken till sidan. Får ni inte det att funka så hjälper jag er mer än gärna!
http://www.myp2p.eu/competition.php?competitionid=&part=sports&discipline=football
Alla borde kunna se Sveriges matcher! :hbang:

Poxeman
2008-06-10, 22:27
Tack så mkt!
Det enda som är klurigt med den sidan är att det e så många döda länkar... och allt som inte är dött är kommenterat på mandarin!

NiXPhoenix
2008-06-10, 22:28
Betala för det j--la snåljåpar.
Se det hos en kompis med sportkanalerna, eller gå till en pub.

Klart att det inte är nån rättighet att se vilka fotbollsmatcher som helst, allting kostar ju pengar.

nr16
2008-06-10, 22:29
Personligen tycker jag att denna sidan har bäst kvalite

http://livefooty.doctor-serv.com/

Samt att den är väldigt enkel...

nr16
2008-06-10, 22:30
Betala för det j--la snåljåpar.
Se det hos en kompis med sportkanalerna, eller gå till en pub.

Klart att det inte är nån rättighet att se vilka fotbollsmatcher som helst, allting kostar ju pengar.

Ja tur då att alla bor i sverige och kan se det på svensk tv?

NiXPhoenix
2008-06-10, 22:56
Ja tur då att alla bor i sverige och kan se det på svensk tv?


Jag förstod bara inte vad grejen var, jag tolkade det som att vissa matcher gick hos betalkanalerna men hade tydligen fel. Allt verkar gå hos vanliga TV4 utom runtikringprogram.

http://www.tv.nu/em2008/torsdag


Vänder sig alltså tråden till folk som inte befinner sig i Sverige för tillfället vars liv fullkomligen kretsar kring det här?
Nej jag tror den vänder sig till snyltare som inte har någon tv överhuvudtaget.
Men du får gärna förklara vad det inte är som sänds i TV4 eller deras sportkanal.

Exdiaq
2008-06-10, 23:23
Jag förstod bara inte vad grejen var, jag tolkade det som att vissa matcher gick hos betalkanalerna men hade tydligen fel. Allt verkar gå hos vanliga TV4 utom runtikringprogram.

http://www.tv.nu/em2008/torsdag


Vänder sig alltså tråden till folk som inte befinner sig i Sverige för tillfället vars liv fullkomligen kretsar kring det här?
Nej jag tror den vänder sig till snyltare som inte har någon tv överhuvudtaget.
Men du får gärna förklara vad det inte är som sänds i TV4 eller deras sportkanal.




Och du har aldrig någonsin laddat ner något olagligt eller snyltat på annat sätt?

High1ander
2008-06-10, 23:27
Jag förstod bara inte vad grejen var, jag tolkade det som att vissa matcher gick hos betalkanalerna men hade tydligen fel. Allt verkar gå hos vanliga TV4 utom runtikringprogram.

http://www.tv.nu/em2008/torsdag


Vänder sig alltså tråden till folk som inte befinner sig i Sverige för tillfället vars liv fullkomligen kretsar kring det här?
Nej jag tror den vänder sig till snyltare som inte har någon tv överhuvudtaget.
Men du får gärna förklara vad det inte är som sänds i TV4 eller deras sportkanal.

Fortsatt snacka ur nattmossan. Denna trad var en gudgava till mig som inte ar i Sverige.

Sen vad ar det for skitsnack du kommer med om snylt? Ar ju faktiskt sa att flera riktiga TV-kanaler utomlands streamar, och jag tror knappast de skulle kunna gora sa olagligt. Sa vad ar din poang? Att det ar olagligt att kolla pa streamad media?

Tricklev
2008-06-10, 23:33
Nixphoenix poäng, är att det är blattarnas fel.

NiXPhoenix
2008-06-10, 23:33
Och du har aldrig någonsin laddat ner något olagligt eller snyltat på annat sätt?



Jo det har jag men jag köper också, har väldigt många tv-serieboxar.
Filmer laddar jag ytterst sällan ner utan ser istället på tv som den hederliga människa jag är.

Genom att fuska sig fram på det här sättet och inte vilja betala tv-kanalerna så förstör ni till stor del för de hederliga. Priset på t ex säsongskortet skulle säkert vara lägre om fler var mer och betalade, samtidigt som tv-bolagen skulle tycka sig ha råd att köpa bättre kameror i större utsträckning. Det är inte kul att sitta och titta på t ex Eurosport som ofta har pissig bild.



"Hi all! I have created this site, as my personal aim, to be able to watch LIVE football/soccer, basketball matches etc, without having to pay a cent! "

NiXPhoenix
2008-06-10, 23:36
Fortsatt snacka ur nattmossan. Denna trad var en gudgava till mig som inte ar i Sverige.

Sen vad ar det for skitsnack du kommer med om snylt? Ar ju faktiskt sa att flera riktiga TV-kanaler utomlands streamar, och jag tror knappast de skulle kunna gora sa olagligt. Sa vad ar din poang? Att det ar olagligt att kolla pa streamad media?


Ingen av de första i tråden skriver utan åäö så knappast några som sitter i utlandet där. Sen är det inte EM? Alltså borde det gå att se i de flesta europeiska länder. Att de flesta som skulle streama sportmaterial är utlandssvenskar har jag väldigt svårt att tro.
Det är en sak att titta på något som kanaler själva lägger ut (via deras sidor med reklam) och något annat att titta på saker som läggs ut olagligt.
Tror du själv att det är gratis att sända från sportevenemang?

tp_88
2008-06-10, 23:37
Jo det har jag
Betala för det jävla snåljåp!

Exhale_
2008-06-10, 23:38
Jo det har jag men jag köper också, har väldigt många tv-serieboxar.
Filmer laddar jag ytterst sällan ner utan ser istället på tv som den hederliga människa jag är.

Genom att fuska sig fram på det här sättet och inte vilja betala tv-kanalerna så förstör ni till stor del för de hederliga. Priset på t ex säsongskortet skulle säkert vara lägre om fler var mer och betalade, samtidigt som tv-bolagen skulle tycka sig ha råd att köpa bättre kameror i större utsträckning. Det är inte kul att sitta och titta på t ex Eurosport som ofta har pissig bild.



"Hi all! I have created this site, as my personal aim, to be able to watch LIVE football/soccer, basketball matches etc, without having to pay a cent! "

Mr dubbelmoral har talat. "Jag laddar ner men samtidigt händer det att jag köper boxar ibland. Då är jag hederlig... "

Den främsta fördelen med dessa streamade matcher, som jag ser det, är att folk i fattiga länder, som inte har råd med dyra tv-kort/abbonemang, har en möjlighet att se sin favoritsport. Detta dessutom live.

High1ander
2008-06-10, 23:44
Ingen av de första i tråden skriver utan åäö så knappast några som sitter i utlandet där. Sen är det inte EM? Alltså borde det gå att se i de flesta europeiska länder. Att de flesta som skulle streama sportmaterial är utlandssvenskar har jag väldigt svårt att tro.
Det är en sak att titta på något som kanaler själva lägger ut (via deras sidor med reklam) och något annat att titta på saker som läggs ut olagligt.
Tror du själv att det är gratis att sända från sportevenemang?

Okej, dags att banna youtube for dig da eller?


Som sagt, det finns gott kanaler som streamar, och gissa vad, det e reklam pa deras hemsida. Tror du de skulle streama (vilket faktiskt kravs en hel del bandbredd och pyssel) om det inte fanns pengar o tjana?

Exdiaq
2008-06-10, 23:58
Jo det har jag men jag köper också, har väldigt många tv-serieboxar.
Filmer laddar jag ytterst sällan ner utan ser istället på tv som den hederliga människa jag är.

Genom att fuska sig fram på det här sättet och inte vilja betala tv-kanalerna så förstör ni till stor del för de hederliga. Priset på t ex säsongskortet skulle säkert vara lägre om fler var mer och betalade, samtidigt som tv-bolagen skulle tycka sig ha råd att köpa bättre kameror i större utsträckning. Det är inte kul att sitta och titta på t ex Eurosport som ofta har pissig bild.

"Hi all! I have created this site, as my personal aim, to be able to watch LIVE football/soccer, basketball matches etc, without having to pay a cent! "


Sluta hyckla.


Ingen av de första i tråden skriver utan åäö så knappast några som sitter i utlandet där. Sen är det inte EM? Alltså borde det gå att se i de flesta europeiska länder. Att de flesta som skulle streama sportmaterial är utlandssvenskar har jag väldigt svårt att tro.
Det är en sak att titta på något som kanaler själva lägger ut (via deras sidor med reklam) och något annat att titta på saker som läggs ut olagligt.
Tror du själv att det är gratis att sända från sportevenemang?


Nej, för det är strikt förbjudet att ha tangentbord med åäö överallt i världen förutom i Sverige. Man får inte heller ta med sig sin dator när man reser om den har de förbjudna bokstäverna åäö. Då hamnar man i finkan!

nr16
2008-06-10, 23:58
Jag förstod bara inte vad grejen var, jag tolkade det som att vissa matcher gick hos betalkanalerna men hade tydligen fel. Allt verkar gå hos vanliga TV4 utom runtikringprogram.

http://www.tv.nu/em2008/torsdag


Vänder sig alltså tråden till folk som inte befinner sig i Sverige för tillfället vars liv fullkomligen kretsar kring det här?
Nej jag tror den vänder sig till snyltare som inte har någon tv överhuvudtaget.
Men du får gärna förklara vad det inte är som sänds i TV4 eller deras sportkanal.

En match i varje grupp i sista omgången går på tv4 sport och den ingår inte i alla kanalpaket så som 6an och 4+(?)...

NiXPhoenix
2008-06-11, 00:33
Okej, dags att banna youtube for dig da eller?


Som sagt, det finns gott kanaler som streamar, och gissa vad, det e reklam pa deras hemsida. Tror du de skulle streama (vilket faktiskt kravs en hel del bandbredd och pyssel) om det inte fanns pengar o tjana?


Jag tittar inte speciellt ofta på youtube, blir väl nåt klipp då och då men det är mest humorgrejer kompisar skickar. Diverse hemmagjorda videos. Kvaliten suger så otroligt så jag ser inget nöje i att hänga där ett par timmar per dag som vissa andra...

Har aldrig sagt att själva streamingen är olaglig, det fattar nog du också, men det var inget annat än olagligheter det rörde sig om i den här tråden.

redbrigade
2008-06-11, 00:42
Varför länkar du då i din signatur till en streamsida som blev nerlagd pga rättsliga skäl ?.

NiXPhoenix
2008-06-11, 00:45
Mr dubbelmoral har talat. "Jag laddar ner men samtidigt händer det att jag köper boxar ibland. Då är jag hederlig... "

Den främsta fördelen med dessa streamade matcher, som jag ser det, är att folk i fattiga länder, som inte har råd med dyra tv-kort/abbonemang, har en möjlighet att se sin favoritsport. Detta dessutom live.


Oj vilket bra argument, "folk i fattiga länder". Men de flesta tror jag inte tycker Sverige klassas in där (även om jag råkar vara av annan åsikt ), så förstår inte varför det är tvunget att länkas till här.


Sluta hyckla.

Nej, för det är strikt förbjudet att ha tangentbord med åäö överallt i världen förutom i Sverige. Man får inte heller ta med sig sin dator när man reser om den har de förbjudna bokstäverna åäö. Då hamnar man i finkan!



Det var ett grovt dåligt argument och ni hade en jäkla tur att Highlander kom in i tråden. Troligt att många utlandssvenskar desperat sitter och letar streamad landslagsfotboll...


Som sagt - ni förstör till stor del bara för de som faktiskt betalar för sina tv-kanaler och inte kör på gratiskanalerna eller snikutbudet föreningen erbjuder. Kvaliten blir sämre, fick tv-bolagen in mer cash så skulle de investera modernare i utrustning i större grad istället för att köra vidare med kameror som var halvdana redan för 10 år sen när de köptes.. Priset skulle också antagligen gå ner något när fler är med och delar på kostnaderna.


Jag zappade över till Eurosport 1 och de sände Holland - Italien, bilden var suddig som attan och dessutom sänder de fortfarande i 4:3. Kanske för att de vänder sig till hela Europa, fler som har äldre tv-apparater där, visst, men ändå, de kör ju egna kommentatorer för resp land så då skulle de kunna köra olika bildformat. Det var inte jättekass bild, men suddigt. Jätteskillnad mot TV4as skarpa bild jag såg lite hastigt på tidigare.

NiXPhoenix
2008-06-11, 00:56
En match i varje grupp i sista omgången går på tv4 sport och den ingår inte i alla kanalpaket så som 6an och 4+(?)...



Okej, jag som hade anpassad visning på TV.nu, såg det inte.
Men anledningen är ju fortfarande att de vill få folk att betala för sig.


De har inte direkt fått sina sändningsrättigheter till skänks för ett par hundra tusen...

Kollade upp det hela och man kan få Tv4 Sport hos _alla_ större operatörer om man så gärna vill ha kanalen.


Här är deras egen webbtjänst för de som till äventyrs nu skulle vara beredda att göra rätt för sig...

http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=90916

Exdiaq
2008-06-11, 04:32
Det var ett grovt dåligt argument och ni hade en jäkla tur att Highlander kom in i tråden. Troligt att många utlandssvenskar desperat sitter och letar streamad landslagsfotboll...

Som sagt - ni förstör till stor del bara för de som faktiskt betalar för sina tv-kanaler och inte kör på gratiskanalerna eller snikutbudet föreningen erbjuder. Kvaliten blir sämre, fick tv-bolagen in mer cash så skulle de investera modernare i utrustning i större grad istället för att köra vidare med kameror som var halvdana redan för 10 år sen när de köptes.. Priset skulle också antagligen gå ner något när fler är med och delar på kostnaderna.

Jag zappade över till Eurosport 1 och de sände Holland - Italien, bilden var suddig som attan och dessutom sänder de fortfarande i 4:3. Kanske för att de vänder sig till hela Europa, fler som har äldre tv-apparater där, visst, men ändå, de kör ju egna kommentatorer för resp land så då skulle de kunna köra olika bildformat. Det var inte jättekass bild, men suddigt. Jätteskillnad mot TV4as skarpa bild jag såg lite hastigt på tidigare.



Vad jag kommer ihåg så var Poxerman i Nya Zeeland, står i hans info. Säg inte ni, jag kollar inte på det fastän jag har kanalen genom boxen.

Vad vet du om någon av dessa brukar köpa alla sin musik, film etc? Med ditt eget sätt att tänka så spelar det ingen roll om de gör detta en gång.

jakke
2008-06-11, 07:15
Hoppas att NiXPhoenix betalar tv-licensen.

skaparn
2008-06-11, 08:16
Aldrig trodde jag att en tråd med denna titel skulle innehålla så här mycket underhållning.

Trance
2008-06-11, 08:49
Aldrig trodde jag att en tråd med denna titel skulle innehålla så här mycket underhållning.

Det gäller nästan alla debatter med NiXPhoenix. Han är enormt rolig, speciellt med alla självmål han konstant gör.

Roligaste är dessutom att han fortfarande har länken till sin nu nedlagda video-site i sin signatur, en tråd som innehåller godingar som:

"Detta är vad jag själv lagt upp hittills, sex stycken musikvideos.
http://www.stage6.com/user/NiXPhoenix/videos/

Just nu så har sidan lite problem och alla videos man laddar upp verkar fastna i väntan på publicering. Säg ärligt, vem tycker ni är fräschast, Linda Bengtzing eller Marie Serneholt? Själv faller min röst på Linda. Vet att det finns ett par här på forumet som diggar henne, jag har hennes framträdande från melodifestivalen 2005 på väg upp också."

samt när meddelandet om nedläggning kom:

" Hoppas de få som uppskattade sidan tar chansen och laddar ner så mkt som möjligt innan de stänger."

mini
2008-06-11, 08:57
Någon barmhärtig själ på gruppboendet borde ta ifrån Nixphoenix hans dator.

jwzrd
2008-06-11, 08:59
Det gäller nästan alla debatter med NiXPhoenix. Han är enormt rolig, speciellt med alla självmål han konstant gör.

Roligaste är dessutom att han fortfarande har länken till sin nu nedlagda video-site i sin signatur, en tråd som innehåller godingar som:

"Detta är vad jag själv lagt upp hittills, sex stycken musikvideos.
http://www.stage6.com/user/NiXPhoenix/videos/

Just nu så har sidan lite problem och alla videos man laddar upp verkar fastna i väntan på publicering. Säg ärligt, vem tycker ni är fräschast, Linda Bengtzing eller Marie Serneholt? Själv faller min röst på Linda. Vet att det finns ett par här på forumet som diggar henne, jag har hennes framträdande från melodifestivalen 2005 på väg upp också."

samt när meddelandet om nedläggning kom:

" Hoppas de få som uppskattade sidan tar chansen och laddar ner så mkt som möjligt innan de stänger."

Det är inte NiXPhoenix' fel; Tricklev är på rätt spår.

Nitrometan
2008-06-11, 09:00
Jo det har jag men jag köper också,

Betala för det jävla snåljåp!

det skulle han ha gjort om det inte vore för invandrarna. Det är deras fel. De är för många. Skicka hem dem så betalar Nix. :D

*kissass*

Edit: se även Trance och jwzrd ovan...

jakerbest
2008-06-11, 10:31
Såg i andra trådar att det var frågor om det gick och streama matcherna. Självklart går det! Här är länken till sidan. Får ni inte det att funka så hjälper jag er mer än gärna!
http://www.myp2p.eu/competition.php?competitionid=&part=sports&discipline=football
Alla borde kunna se Sveriges matcher! :hbang:


Tack för länken. Har försökt hur många gånger som helst tidigare då jag har varit inne på denna sidan tidigare, men får det verkligen inte och funka. Har läst guiderna men det måste vara något jag gör fel. Har laddat ner sopcast o.s.v. Så om du eller någon annan skulle kunna säga hur man gör för att få igång det skulle jag vara evigt tacksam!

MVH

PowPow
2008-06-11, 11:34
det bästa var nästan att ingen i tråden sitter i utlandet, eftersom de skriver med å, ä och ö. Dessa bokstäver är ju uppenbarligen omöjliga att återskapa utanför Sverige :D

-----

TV4 har en streamingtjänst också. den kostar lite, men det kan kanske vara värt det om kvaliteten är bättre. Jag skriver med å, ä, ö, och befinner mig därmed i Sverige, så jag kan se det på TV. Därför har jag inte tittat närmare på alternativet. Men det kan kanske passa någon:

http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=90916

tp_88
2008-06-11, 11:44
lol.

Nitrometan
2008-06-11, 11:47
Jag skriver med å, ä, ö, och befinner mig därmed i Sverige, så jag kan se det på TV.

PöwPöw?


:D




loltråd

chidde
2008-06-11, 12:17
Betala för det j--la snåljåpar.
Se det hos en kompis med sportkanalerna, eller gå till en pub.

Klart att det inte är nån rättighet att se vilka fotbollsmatcher som helst, allting kostar ju pengar.

se matchen hos en kompis är väl snylteri när den är som bäst, isn't it?
leva och livnära sig på vänner, uschiamej


Vänder sig alltså tråden till folk som inte befinner sig i Sverige för tillfället vars liv fullkomligen kretsar kring det här?
Nej jag tror den vänder sig till snyltare som inte har någon tv överhuvudtaget.


helt riktigt, för mig kan EM klassas som en stor högtid
jämför svenskens midsommar, muslimens ramadan och amerikanernas fjärde juli så är vi mycket nära sanningen om vilken nivå EM betyder för mig

mao, så JA... just nu kretsar mitt liv fullkomligen av EM och jag hejar på sverige :)

enligt mig finns det tre olika typer av sportintresserade:

1. den klassiske typen, via en tv (tv-soffan, puben, storbild på torget)
2. den gammalmodige typen (via radio, live på plats)
3. den senaste typen (via dator, sms på mobil)

året är 2008, jag har nu acceterat att vi är internätiserade

HEJAAA SVERIGEEE, VI ÄÄÄÄÄR BÄST, NU ÄR DET FEEEEEWTBOLLSFEST :thefinger

hahavaffan
2008-06-11, 13:33
Någon barmhärtig själ på gruppboendet borde ta ifrån Nixphoenix hans dator.Hahahaha jag garvade så jag satte saften i halsen :laugh:

andeN.
2008-06-11, 13:53
Detta skrattet behövde jag! :laugh:

JJ
2008-06-11, 14:18
Humor.

Poxeman
2008-06-12, 04:42
Betala för det j--la snåljåpar.
Se det hos en kompis med sportkanalerna, eller gå till en pub.

Klart att det inte är nån rättighet att se vilka fotbollsmatcher som helst, allting kostar ju pengar.

Inte så många pubar som öppnar 6.45 tyvärr...

Ingen av de första i tråden skriver utan åäö så knappast några som sitter i utlandet där. Sen är det inte EM? Alltså borde det gå att se i de flesta europeiska länder. Att de flesta som skulle streama sportmaterial är utlandssvenskar har jag väldigt svårt att tro.
Det är en sak att titta på något som kanaler själva lägger ut (via deras sidor med reklam) och något annat att titta på saker som läggs ut olagligt.
Tror du själv att det är gratis att sända från sportevenemang?

Nu kommer jag berätta en hemlighet:
Jag tog med mig min bärbara dator till andra sidan jorden, därför kan jag skriva åäö utan någon större ansträngning. :smash:

Sjukt rolig tråd måste jag säga!

chidde
2008-06-12, 10:33
Nu kommer jag berätta en hemlighet:
Jag tog med mig min bärbara dator till andra sidan jorden, därför kan jag skriva åäö utan någon större ansträngning.

din snåljåp!!! *slap*

varför köpte du bara inte en ny dator på andra sidan jorden?!
tror du man köper en hamburgare på mc donald's och äter den inne på burger king eller?

snyltare!!!

Poxeman
2008-06-12, 10:49
din snåljåp!!! *slap*

varför köpte du bara inte en ny dator på andra sidan jorden?!
tror du man köper en hamburgare på mc donald's och äter den inne på burger king eller?

snyltare!!!

Jag äter inte så ofta på burger king, blir väl nån burgare då och då men det är mest småkrafs. Diverse hemmagjorda burgare. Kvaliteten suger nåt så otroligt så jag ser inget nöje i att hänga där ett par timmar per dag som vissa andra... *kissass*

*Tack till NixPhoenix för originaltext*

nr16
2008-06-12, 11:02
se matchen hos en kompis är väl snylteri när den är som bäst, isn't it?
leva och livnära sig på vänner, uschiamej




Skojar du? Se på fotboll med/hos ngn kompis är fan det bästa som finns? Aldrig att det är snylteri...

nr16
2008-06-12, 11:06
Tack för länken. Har försökt hur många gånger som helst tidigare då jag har varit inne på denna sidan tidigare, men får det verkligen inte och funka. Har läst guiderna men det måste vara något jag gör fel. Har laddat ner sopcast o.s.v. Så om du eller någon annan skulle kunna säga hur man gör för att få igång det skulle jag vara evigt tacksam!

MVH

Det händer att min bild bara blir svart på sopcast när jag kollar från den sidan, därför kollar jag alltid på http://livefooty.doctor-serv.com/ aldrig några problem och väldigt enkelt...visserligen inte lika mycket matcher som på myp2p men kvaliten är oftast bättre och den är mycket enklare....

edgen_ÖSD
2008-06-12, 22:02
Det räcker med att åka över till Norge för att bli beroende av live- steam. Här sänds bara en match per dag.

chidde
2008-06-12, 22:08
Skojar du? Se på fotboll med/hos ngn kompis är fan det bästa som finns? Aldrig att det är snylteri...

det har du rätt i, det är till och med så att jag saknar det så enormt i skrivande stund när det nalkas EM

men eftersom det är "illa" att streama enligt NiXPhoenix så hänvisade jag bara till att det är ännu mer "illa" att snylta på kompisars betalkanaler
man betalar ju ingenting själv i båda fallen, men i det ena fallet åker man ju faktiskt snålskjuts på en kompis bekostnad

nr16
2008-06-12, 22:14
det har du rätt i, det är till och med så att jag saknar det så enormt i skrivande stund när det nalkas EM

men eftersom det är "illa" att streama enligt NiXPhoenix så hänvisade jag bara till att det är ännu mer "illa" att snylta på kompisars betalkanaler
man betalar ju ingenting själv i båda fallen, men i det ena fallet åker man ju faktiskt snålskjuts på en kompis bekostnad

Snylta på ngn kompis betalkanal gör man aldrig enligt mig. Om jag tex håller på Arsenal och inte har c+ men en kompis till mig har det och han vet om att jag vill se den och h*n tycker om fotboll i allmänhet o h*n frågar om jag vill komma till han och kolla på matchen då tycker jag inte att det är snylteri.