handdator

Visa fullständig version : MaxOt??


Wcfluff
2008-06-10, 01:11
Tjenare, jag är ny här förresten :)
Har ny gymmat i kanske 1 år första halvan oseriöst mest på skoj, andra halvan har jag börjat ett träningschema som heter MaxOT har ingen aning om det bara är bluff och båg eller om det faktiskt är något vettigt bakom det hela så jag tänkte att jag skulle prata med några som verkar kunniga om sånt här
Vad tror ni om MaxOT? är det bara skit eller är det någorlunda vettigt?

Otillåten länk.

Ett träningsschema ser t.ex. ut så här för en måndag
Rygg Set Reps *
Latsdrag 2 4 till 6
Latsdrag med "V"-handtag 2 4 till 6
Skivstångsrodd 2 4 till 6
Biceps
Hantelcurl 2 4 till 6
Skivstångscurl 2 4 till 6

4-6 reps ska man inte övergå då har man för lätt vikt det står många ggr i texten att man ej får överskrida 4-6 reps

Så ni som vet är detta bara skit eller är det ett bra schema

Mvh//Luk

NordTiger
2008-06-10, 04:16
aha nu fattar jag varför jag inte fick någon info om vad det var det fanns en webshop där....(frågade vf max-ot var förut)

Jag tror det är vettigt, men jag ger inte ett skit för deras träningscheman dom lägger triceps efter ett pass med hantelpress och snackar om att varje muskel ska vila 5-7 dagar osv ...

Stog ganska mkt som jag tyckte verkade rimligt iaf... jag själv börjar gäspa efter 30-35 minuter i gymmet så ska nog börja sprida ut muskelgrupperna lite på kortare pass istället när jag kommit igång ordentligt och kört ett par månader.

för övrigt hade jag hänvisat till sök funktionen men det funkar ju fan inte o söka på max-ot på något sätt så... :)

King Grub
2008-06-10, 04:37
Ja, det är ett bra schema, som är bra just därför att det är baserat på så grundläggande principer att det ger goda resultat för det stora flertalet, utan att vara individanpassat.

Wcfluff
2008-06-10, 11:46
Ok, så borde jag typ göra om deras scheman på något sätt? och träna varje muskelgrupp oftare?

Wcfluff
2008-06-10, 11:47
Oki bra det :) då fortsätter jag med det ett tag

Wcfluff
2008-06-10, 15:21
Tack för alla svar om man kan ta bort tråden så ska jag försöka göra det annars får den ligga kvar