handdator

Visa fullständig version : Provhytter och "smalspeglar"


Lellan
2008-06-10, 00:04
Johoo, ni vet visst vad jag menar? :MrT: Har du.. kanske en smalpegel, biffspegel eller tonat spegelglas? Jag gillar den i hallen hos en kompis + mina föräldrars hallspegel.. som förskönar verkligheten lite. Kan behövas en dålig dag. Tredimensionellt ser man ju sig själv aldrig iaf.

Vilket fick mig att tänka på varför så få varuhus utnyttjar detta? Rätt belysning, kanske något tonat glas och vips skulle de lura på kunderna mer kläder? Har shoppat idag och kan konstatera att H&M har mitt tänk, Sisters det omvända... :( Visst vill man se vad andra ser, men inte helt brutalt? Eller?

Här är tråden du kan tipsa om speglar och delge en ytlig åsikt. *popcorn*

Whistler
2008-06-10, 00:30
Hmm... Inte tänkt på det så.
Vet att en del gym har speglar så man ser lite större ut när man kommer nära vid hantelracken.

NordTiger
2008-06-10, 00:33
På nautilus i köping (källaren) har dom fusk speglar, man ser bredare ut och får lite extra boost så inget jag störde mig på även när jag insåg att jag faktiskt inte ser så biffig ut som där.

I porten till vårat trapphus är det olika, själva port dörren gör så jag ser biffig ut (medans tjejen undviker att kolla i den själv haha) medans dom andra glasen e normala.

Tabbe
2008-06-10, 05:47
HM har alltid smal speglar i deras stockholms butiker.

JJ
2008-06-10, 07:55
SATS har biffspeglar och fuskbelysning deluxe i Globen. Fan vad bra jag ser ut. Där.

Tolkia
2008-06-10, 08:00
Indiska i Umeå har nog de värsta provhytterna i Sverige. Det är något med provhytternas utformning, hur nära speglarna man kommer och det hockeyhallslika, bleklila ljuset som får en att undra hur de kan sälja något överhuvudtaget. Jelp.

Piranha
2008-06-10, 08:10
Varken spegel eller ljuset i provhytten gör dessvärre att de där röven går ner i jeansen iaf. ( dagens byggar-i-landsproblem)

Ganymedes
2008-06-10, 08:17
Jag har mest reflekterat över hur jävla überblek jag ser ut i vissa provhyttsspeglar. Har dock inte hittat någon spegel som får mig att se smalare eller grövre ut.

+1 på Piranha. Det är inte spegeln som avgör om man kommer i kläderna eller ej. Eller som Al Bundy svarade Peg på frågan om hennes klänning fick henne att se tjock ut: "Peg. It's not the dress that makes you look fat. It's the fat."

:)

Jay-Z
2008-06-10, 08:31
Provrum brukar oftast vara knäckande.

Nautilus har optiljus vid powerracken. Många gånger har man fått skämmas där för sin fåfänga.

denpa
2008-06-10, 14:01
Kommer ihåg att jag måttade speglar till en guldfynd butik i stan där ägaren ville ha konkava speglar utan att tjejerna som jobbar där får veta det.
"Tjejerna blir så glada så" hehe personalvård

Mirre
2008-06-10, 14:15
Annars är provhyttar ett perfekt tillfälle att träna sin ryggposering i. :hbang: :D

Hades
2008-06-10, 14:20
Annars är provhyttar ett perfekt tillfälle att träna sin ryggposering i. :hbang: :D

Precis. Jag passar alltid på att slå några latspreads när jag provar kläder.

OnT: Jag tror att vi som tränar och kollar våra kroppar hela tiden märker större skillnader i olika ljus och mellan olika speglar, än vad vanligt folk gör.

Syndicate
2008-06-10, 17:23
Jag tycker inte om ljuset i provrummen; de får mig att se så blek och fet ut :(
På Kappahl är det okej.

Jag gillar speglarna på gymmet bäst. Och spegeln i mitt rum.

jwzrd
2008-06-10, 17:25
Provrum brukar oftast vara knäckande.

Nautilus har optiljus vid powerracken. Många gånger har man fått skämmas där för sin fåfänga.

Ja hur vågar du visa dig på Nautilus?

Scratch89
2008-06-10, 17:28
Jag tycker inte om ljuset i provrummen; de får mig att se så blek och fet ut :(

Jag gillar speglarna på gymmet bäst.

+1!