handdator

Visa fullständig version : Sätt att se ifall man får finnar av chips?

HanneJoelsson
2008-06-09, 21:47
Hej, finns det något lättare sätt att se ifall man får finnar av chips istället för att sätta sej ner med en chipspåse och börja äta och nästa dag har man 3 finnar i pannan.

typ ifall man duttar lite på armen eller ngt sånt? men kan inte tro att det ger "resultat"
- finns det ngt man kan göra?

är nämligen sååååå sugen på mina chips nere, men har fått lite finnar på sistone o testade o hålla uppe med chipsen "har gjort de i typ 2 dagar" men orkar fan inte längre, waant sourcreme :)

Inge Enveten
2008-06-09, 23:24
Om du vill äta chips så gör du väll det - vi vet inte hur din kropp reagerar på chips.

KaptenKnäsvag
2008-06-09, 23:35
Herregud.

JockeKillen
2008-06-09, 23:50
testade o hålla uppe med chipsen "har gjort de i typ 2 dagar" men orkar fan inte längre, waant sourcreme :)

Har du problem med att inte äta chips på hela 2 dagar så bör du nog vara helt utan en bra tid framöver......

HanneJoelsson
2008-06-10, 11:44
Har du problem med att inte äta chips på hela 2 dagar så bör du nog vara helt utan en bra tid framöver......

det är ju därför de ligger nere i skåpet o skräpar..

L-Sami
2008-06-10, 12:24
Chips är inte bra för någonting tänk så :)

Dan S
2008-06-11, 13:11
Men om du nu är en chips älskare, skulle du då sluta äta chips för att du fått 3 st finnar som är röda, som du A. kan täcka för. B. Ta bort med diverse medel. C. Tvätta bort med ansiktstvätt morgon&kväll.

Läs lite om finnar på google bla, så kommer du hitta metoder att ta bort finnar jag äter allt jag är sugen på, om det så vore skit eller karrameller. Så försöker jag hitta ett sätt i FÖRSTA hand att ta bort bieffekterna, inte sluta äta varan helt. Ät dina chips och njut av dom riktigt.

Morrris
2008-06-11, 13:20
Tänker du kontrollera om chips ger finnar genom att dutta ett chips mot armen?!

Tycker den här tråden ska upp i "Best Of" delen...

Syndicate
2008-06-11, 13:22
Google är din vän =)
detta kanske kan vara läsvärt http://www.virtualgenetics.se/

Det är inte säkert finnarna beror på chipsen, kan vara "tonårsfinnar", alltså pga hormoner.

Ät dina chips om du nu så gärna vill, tycker jag ;)

HanneJoelsson
2008-06-11, 15:14
Tänker du kontrollera om chips ger finnar genom att dutta ett chips mot armen?!

Tycker den här tråden ska upp i "Best Of" delen...

haha, kan tänka att det lät konstigt! kan vara lite knäpp ibland :em:

och jag frågade bara ifall det gick med tanke på att man kan göra likadant med tex allergier ;)

Tolkia
2008-06-11, 15:20
Finnar och matallergier är inte samma sak. ;) För att märka om du får mindre finnar utan chips bör du nog dessutom vara utan lite längre än två dagar; på två dagar lär de finnar du har inte ens hinna skrumpna ihop och försvinna.

He-man
2008-06-11, 15:33
Chips är sjukt onyttigt, du kan dö!! :)

Men seriöst, äter du chips nästan varje dag eller är det tillfälligt? Annars blir man ju lite orolig för din hälsa. :(

HanneJoelsson
2008-06-11, 16:34
Chips är sjukt onyttigt, du kan dö!! :)

Men seriöst, äter du chips nästan varje dag eller är det tillfälligt? Annars blir man ju lite orolig för din hälsa. :(

äsch, kanske låter lite överdrivet att jag "måste" ha pga att de ligger nere o skräpar.

jag äter kanske chips varje lördag eller varannan! och det tycker jag är rimligt.

He-man
2008-06-11, 17:59
Ja det är väll lite skillnad :)

skaparn
2008-06-11, 20:17
Chips är inte bra för någonting tänk så :)

Men då skulle han ju ljuga för sig själv

RoDien
2008-06-11, 21:42
hahaha sjukt jobbiga problem du har XD

Eddie Vedder
2008-06-12, 05:23
Låt oss utgå från att man gnuggar in lite feta chips i huden vid några tillfällen och faktiskt får finnar just där efter ett tag:

Är det då verkligen säkert att risken för finnar direkt kan appliceras på vanlig konsumtion av chips då? Jag tyckler det känns lite långsökt att chipsätande skulle innebära finnar även om det gör det genom att man gnuggar in huden. Man kan få finnar av vissa hudkrämer, skulle man då få finnar av att dricka samma hudkräm?*spy*

He-man
2008-06-12, 11:28
Låt oss utgå från att man gnuggar in lite feta chips i huden vid några tillfällen och faktiskt får finnar just där efter ett tag:

Är det då verkligen säkert att risken för finnar direkt kan appliceras på vanlig konsumtion av chips då? Jag tyckler det känns lite långsökt att chipsätande skulle innebära finnar även om det gör det genom att man gnuggar in huden. Man kan få finnar av vissa hudkrämer, skulle man då få finnar av att dricka samma hudkräm?*spy*

Nja, däremot kan man väll bli flottig runt munnen när man mumsar i sig, varpå man kan tänka sig att man får lite finnar kring det området. :D

TVÄTTA ANSIKTET HANNE!! :thumbup:

skaparn
2008-06-12, 12:12

Borde man inte för vetenskapens skull skära sig lite innan så att det verkligen får kontakt med innanmätet?

Lite kul är det emellertid att det oftast är "onyttiga" tins som förknippas med finnar. Jag har sällan hört rykten (myter?) om att lax eller sojabönor (fast de senare blir man ju kvinna av, så de går bort) skulle ge finnar.

Eddie Vedder
2008-06-12, 12:15
Lite kul är det emellertid att det oftast är "onyttiga" tins som förknippas med finnar. Jag har sällan hört rykten (myter?) om att lax eller sojabönor (fast de senare blir man ju kvinna av, så de går bort) skulle ge finnar.

Vet inte vart du placerar mjölkprodukter men det är väl den främsta dietära faktorn som brukar nämnas vad jag vet.

Finns ju tydliga samband mellan mjölkprodukter och acne och ofta är det ju det man brukar rekommenderas att skära ner på om man har acneproblem. Dit räknas ävev mjölkproteintillskott.

skaparn
2008-06-12, 12:18
Vet inte vart du placerar mjölkprodukter men det är väl den främsta dietära faktorn som brukar nämnas vad jag vet.

Finns ju tydliga samband mellan mjölkprodukter och acne och ofta är det ju det man brukar rekommenderas att skära ner på om man har acneproblem. Dit räknas ävev mjölkproteintillskott.

Ok, iofs har jag hört ost, och det är ju lite onyttigt (Teh mättade fetter!"!11), men mjölk är ju nyttigt, så min iakttagelse grundade sig på undermålig statistik.

HanneJoelsson
2008-06-12, 13:28
Har aldrig haft problem med finnar så att det har gått så långt som acne, och får verkligen inte finnar av mjölkprodukter ;)

men ska testa o trycka i mej en chips påse i helgen o se vad som händer ;)

Ganymedes
2008-06-12, 13:35
Herregud.

+0,5 (tror inte på gud men håller med din tanke) :)

Inge Enveten
2008-06-12, 22:01
men ska testa o trycka i mej en chips påse i helgen o se vad som händer ;)

Tryck i dig 3 för säkerhets skull.

Eddie Vedder
2008-06-13, 04:47
Tryck i dig 3 för säkerhets skull.

Samt att han bör inhandla en fjärde påse att gnugga in kroppen med.:D

He-man
2008-06-13, 11:54
jajaja, nu ska vi inte retas :)