handdator

Visa fullständig version : Ont i huvudet.


Trashcan
2008-06-09, 19:44
Jag har brottats med huvudvärk senaste två-tre veckorna och jag fattar inte varför. Har inte känt av den av den på en vecka, och har inte heller tränat på en vecka. Idag tränade jag och idag har jag ont i huvudet, igen. *gah!* Vet itne om det hänger ihop. Det är egentligen inget allvarligt, men den är ihärdig och det är inte speciellt skönt att träna med huvudvärk. Gör också ont i ögonen, liksom när man tittar åt något håll. Har hällt i mig ganska mycket vatten idag, speciellt i samband med träningen, så det verkar inte vara uttorkning... Kan "kreatin-abstinens" orsaka något sånt? Man drar ju på sig massa vatten när man använder kreatin, så det messar ju uppenbarligen med vätskebalansen.. Jag vet inte. Ipren hjälper, men det är ju knappast någon långtidslösning. Någon som har någon aning om vad jag kan göra för att bli av med den? Tack

Edit: By the way: Uteslut stress, jag har tagit studenten och softar runt i ett rosaskimrigt arbetslöst töcken hela dagarna =)

LadyG
2008-06-09, 19:45
Om du haft huvudvärk så länge som två tre veckor skulle jag söka läkare i dina kläder.

Blandol
2008-06-09, 19:51
Jag hade lite liknande för par veckor sen när värmen kom fick huvudvärk vid ca 19 - 20 som sen höll i sej. Jag provade såna "vätskeåterställare" med massa salter o mineraler från apoteket och saltade väl generellt maten lite extra. Sen om det var därför eller inte vet jag inte men det försvann iaf.

Blandol
2008-06-09, 20:01
hm varför kan jag inte edit, oavsett http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=229649&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo hette tydligen vätskeersättare också.

Trashcan
2008-06-09, 21:46
Läkare huh.. Får se, ska pröva Resorb-kuren och se vad som händer. Tack!