handdator

Visa fullständig version : Carbo blocker.


Raschmus
2008-06-09, 15:30
Morsan har börjat träna för första gången i sitt liv. Hon fick Carbo blocker av sin PT, den ska tydligen halvera kroppens intagnings förmåga av kalorier, om jag förstod min förvirrade mamma rätt.

Kan detta stämma, och vad fan är det för något?

Exhale_
2008-06-09, 15:32
Haha vilken jävla PT ;)

Hittade detta: http://www.efi.se/product.cfm?path=1,5,28

Verkar vara en massa humbug, säkert något som kan sänka GI´t på maten man äter i samband med Carboblock-intaget och säkert något som ökar mättnadskänslan. Men inte så mycket mer skulle jag tro ;)

King Grub
2008-06-09, 15:33
Ja, det är en blockerare som just blockerar upptaget av stärkelse, baserad på extrakt av den vita bönan. Det är inget humbug eller liknande, utan den gör att stärkelsen inte tas upp. Fett, protein och andra kolhydrater (t ex socker) tas upp som vanligt.

A proprietary fractionated white bean extract of Phaseolus vulgaris has been shown in vitro to inhibit the digestive enzyme alpha-amylase. This may prevent or delay the digestion of complex carbohydrates, potentially resulting in weight loss.

A 4-week randomized, double-blind, placebo-controlled study of 25 healthy subjects consuming 1000 mg of a proprietary fractioned white bean extract or an identical placebo twice a day before meals in conjunction with a multi-component weight-loss program, including diet, exercise, and behavioral intervention, was conducted.

Both groups reduced their weight and waist size significantly from baseline. The active group lost 6.0 lbs (P=.0002) and 2.2 in (P=.0050), and the placebo group lost 4.7 lbs (P=.0016) and 2.1 in (P=.0001). The differences between groups were not significant (weight P=.4235, waist size P=.8654). Through subsequent exploratory analysis to investigate group findings further, subjects were stratified by total dietary carbohydrate intake. This probative analysis revealed that the tertile of subjects who had consumed the most carbohydrates demonstrated significant reductions in both weight (8.7 lbs vs 1.7 lbs, P=.0412) and waist size (3.3 in vs 1.3 in P=.0100) compared with placebo subjects in the same tertile of carbohydrate intake.

Subjects who adhere to a program including dietary modification, exercise, and behavioral intervention can significantly reduce their weight and waist size in a short period of time. In an exploratory analysis of data, the tertile of subjects who ate the most carbohydrates experienced a significant reduction in both weight and waist size with the addition of the white bean extract compared to the placebo group of the same tertile of carbohydrate consumption.

Blocking carbohydrate absorption and weight loss: a clinical trial using a proprietary fractionated white bean extract. Altern Ther Health Med. 2007 Jul-Aug;13(4):327.

Prankie
2008-06-09, 15:35
Extra näring till tarmbakterie då. Extra diaree och gas?!

King Grub
2008-06-09, 15:36
More than one billion human adults worldwide are overweight and, therefore, are at higher risk of developing cardiovascular diseases, diabetes, and a variety of other chronic perturbations. Many believe that use of natural dietary supplements could aid in the struggle against obesity. So-called "starch blockers" are listed among natural weight loss supplements. Theoretically, they may promote weight loss by interfering with the breakdown of complex carbohydrates thereby reducing, or at least slowing, the digestive availability of carbohydrate-derived calories and/or by providing resistant starches to the lower gastrointestinal tract.

The present research study examines a dietary supplement containing 445 mg of Phaseolus vulgaris extract derived from the white kidney bean, previously shown to inhibit the activity of the digestive enzyme alpha amylase, on body composition of overweight human subjects.

A randomized, double-blinded, placebo-controlled study was conducted on 60 pre-selected, slightly overweight volunteers, whose weight had been essentially stable for at least six months. The volunteers were divided into two groups, homogeneous for age, gender, and body weight. The test product containing Phaseolus vulgaris extract and the placebo were taken one tablet per day for 30 consecutive days before a main meal rich in carbohydrates. Each subject's body weight, fat and non-fat mass, skin fold thickness, and waist/hip/thigh circumferences were measured.

After 30 days, subjects receiving Phaseolus vulgaris extract with a carbohydrate-rich, 2000- to 2200-calorie diet had significantly (p<0.001) greater reduction of body weight, BMI, fat mass, adipose tissue thickness, and waist,/hip/ thigh circumferences while maintaining lean body mass compared to subjects receiving placebo.

The results indicate that Phaseolus vulgaris extract produces significant decrements in body weight and suggest decrements in fat mass in the face of maintained lean body mass.

The results of this investigation show that, when taken daily by overweight human subjects with the carbohydrate-rich portion of a 2000- to 2200-calorie diet, a dietary formula containing Phaseolus vulgaris extract as the major ingredient produced significant decreases in body fat while essentially maintaining lean body mass. Phaseolus vulgaris extract appears to be a safe and effective aid to consider in weight loss/maintenance programs.

Int J Med Sci 2007; 4:45-52. A Dietary Supplement Containing Standardized Phaseolus vulgaris Extract Influences Body Composition of Overweight Men and Women .

Scratch89
2008-06-09, 15:45
Jag undrar också vad som händer med kolhydraterna som inte bryts ner. Stackars tarm och omgivning.

Trance
2008-06-09, 15:58
Ja, varför inte äta otestade piller som påstår ovetenskapliga saker och som är tänkt att påverka din matsmältning. Jag ser enbart fördelar.

Fralleee
2008-06-09, 18:12
Jag undrar också vad som händer med kolhydraterna som inte bryts ner. Stackars tarm och omgivning.

Man kanske bajsar ut potatisen hel, finns bara ett sätt att ta reda på det.

Sverker
2008-06-09, 18:32
Bakterierna i tjocktarmen kommer att jubla och jäsa det som kommer ned. Blir lite Xenical / antabus över det hela.

Scratch89
2008-06-09, 19:03
Bakterierna i tjocktarmen kommer att jubla och jäsa det som kommer ned. Blir lite Xenical / antabus över det hela.

Man kommer prutta en hel del, dvs? :D

Sverker
2008-06-09, 20:00
...och du kommer att undvika stärkelserika livsmedel. Ut med ris och in med knaperstekt bacon:(

TylerDurden84
2008-06-10, 01:27
Mycket intressant! Ungefär hur många procent av kolhydraterna blockerar ett sådant intag som gjort i studierna tro?

TylerDurden84
2008-06-10, 13:46
Cyklade ner idag och köpte mig en burk idag med samma verksamma ämne. Annan tillverkare dock: ReduMax

Vi får se hur det funkar. Än så länge kan jag bara se att Aftonbladet sågat den utan någon direkt motivering 2007-01.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article476588.ab

machine gun
2008-06-10, 14:50
Reaktionen borde bli ungefär den samma som när en laktosintolerant person får i sig laktos.

TylerDurden84
2008-06-20, 13:08
Kan meddela att efter ca 10 dagars användning så blir man hårdare i magen och något mer gasig än vanligt. Sen om man förlorar mer kroppsfett i långa loppet är för tidigt att säga, mirakelpiller eller ej, men visst känner man att "Phaseolus vulgaris" påverkar tarmarna!

Vore det egentligen så galet att tro att en stor del energi från stärkelser passerar tarmarna utan att tas upp av kroppen?

Emil.o
2008-06-20, 13:51
kan man inte bara käka mindre kolhydrat istället =/

TylerDurden84
2008-06-21, 00:31
I en perfekt värld, absolut..

ATJL
2011-05-01, 19:11
*Bumpelibump* (Är man som jag stereotyp, dvs stor, stark, lyfter skrot, utövar våldsbaserad idrott och ser lite halvkriminell ut så kan man kosta på sig att skriva sådär)

Jag har en idé till en empirisk studie i frågan, tänkte höra vad ni som är kunniga ner till vetenskaplig nivå tror om detta:

På morgonen, på fastande mage, inta 100gram kolhydrater i form av stärkelse, tex havregryn blandat med vatten.

Före samt 15min, 60min och 120min efter mäta med personligt mätinstrument för diabetiker och kontrollera socker och insulinrespons.

Därefter göra samma sak en annan dag men den här gången inta 1000mg carboblock 15min innan och se hur mycket som skiljer.

Fungerar tillskottet bör det ju synas en viss skillnad, right?

Amatörvetenskap FTW! //A

mikaelj
2011-05-01, 21:47
Trivialt lätt att genomföra, förutom biten med insulin. Tror att du kommer avbryta det rätt snabbt pga magproblem.
Postat via en mobil enhet

ATJL
2011-05-05, 19:08
Trivialt lätt att genomföra, förutom biten med insulin. Tror att du kommer avbryta det rätt snabbt pga magproblem.
Postat via en mobil enhet

Sugen på att utveckla?

Sverker
2011-05-05, 19:24
Att 100 gram stärkelse och Carboblocker kommer ge problem med magen. I bästa fall bara gaser, annars spänningar, smärta och diarré.





Insulin kan du nog inte mäta.

ATJL
2011-05-06, 12:49
Ok. Jag har redan tagit mellan 1000-3000mg CB innan måltider med klart högre stärkelsemängd tidigare, utan nämnvärda bieffekter. Men tanken att mäta effekten utifrån påverkan på blodsocker är väl inte helt långsökt?