handdator

Visa fullständig version : Vad behöver jag?


berra_berra
2008-06-09, 14:33
Jag har funderat på att börja käka något kosttillskott, men vet inte riktigt vad.. :confused:



Vad bör jag käka efter ett rullskidepass? Jag förbränner cirka 600-900 kcal på ett pass, det tar runt 1-1½ timme?


Vad kan vara bra att käka efter ½-1 timmes löpning, distans/intervaller.. brukar variera...


Sist men inte minst, vad bör man få i sig efter ett hårt pass på gymmet? Ett pass tar cirka 1-1½ timme.



Tacksam för goda råd och tips! :thumbup:

King Grub
2008-06-09, 14:37
En gainer med kolhydrat och protein eller ett kolhydrat- och proteinrikt vanligt mål mat, samma svar på alla tre frågorna.

berra_berra
2008-06-09, 15:47
En gainer med kolhydrat och protein eller ett kolhydrat- och proteinrikt vanligt mål mat, samma svar på alla tre frågorna.

Tack Grub! Räcker det om man tar en gainer direkt efter träningspasset eller bör man äta något mer senare.

King Grub
2008-06-09, 15:49
Det är bara stora fördelar med att fylla på med ett vanligt mål 1-2 timmar senare.

berra_berra
2008-06-09, 17:43
Det är bara stora fördelar med att fylla på med ett vanligt mål 1-2 timmar senare.

Okej, men man förlorar inget på att inte göra det??? ibland kör jag ett pass på gymmet och kommer hem runt 23.00.

regus
2008-06-09, 17:46
Okej, men man förlorar inget på att inte göra det??? ibland kör jag ett pass på gymmet och kommer hem runt 23.00.

Du förlorar mer på att inte göra det.

berra_berra
2008-06-09, 17:53
Du förlorar mer på att inte göra det.

Okej, jag snackade med Ola Rapace i lördags och han snackade om nåt som hette Push Extreme? Någon som vet hur det funkar osv...

King Grub
2008-06-09, 18:05
Okej, men man förlorar inget på att inte göra det???.

Jo, du fyller inte på med aminosyror som tar över när det första intaget är slut, och du fyller inte på med kolhydrat för fortsatt glykogeninlagring, om du inte gör det.

Ola Rapace?!?! Vad vet han om saken? Är inte det han som är i Wallanderfilmerna?

berra_berra
2008-06-09, 18:08
Jo, du fyller inte på med aminosyror som tar över när det första intaget är slut, och du fyller inte på med kolhydrat för fortsatt glykogeninlagring, om du inte gör det.

Ola Rapace?!?! Vad vet han om saken? Är inte det han som är i Wallanderfilmerna?

Han har börjat träna ganska hårt inför en ny film (en boxningsfilm) som ska komma om ett år ungefär..

Och han käkade bland annat "Push Extreme".

Eddie Vedder
2008-06-09, 18:50
Han har börjat träna ganska hårt inför en ny film (en boxningsfilm) som ska komma om ett år ungefär..


Ja då vet han ju automatiskt vad som är bäst.:D

berra_berra
2008-06-09, 21:34
Ja då vet han ju automatiskt vad som är bäst.:D

Det var hans tränare som hade sagt det... Och Ola sa de till mig...