handdator

Visa fullständig version : ...första fyllan V.2


phoenix91
2008-06-08, 20:40
Hej alla, för ett tag sedan gjorde jag en tråd där jag frågade lite ang. hur man skall dricka första gången osv.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114011

Skrev där att jag skulle ut på avslutningen men blev sjuk så det blev inget av med det. Det var sedan avslutning med badminton, igår, lördagen. Jag tänkte att det skulle vara kul att ändå testa dricka lite, så har man det gjort och så vet man ungefär hur man känner och gränser osv.

Fick tag på starköl på flaska, 4,2-5,2%. Drack ca 3 och det kändes ingenting, drack lite mer och hade tillslut druckit 7 flaskor inom loppet av 2-3 timmar.. Kände mej lite berusad, men då jag inte vet hur det känns att vara full kan jag inte avgöra om jag var det. Jag tror dock att jag var det då jag på vägen hem vinglade ganska mycket och kunde knappt stå när jag kissade. Drack vatten på kvällen och är jag vaknade kände jag mej endast lite trött, men det berodde nog på att jag sov för lite.

Sammanfattningsvis tycker jag att jag gjorde ett bra val att testa, jag tycker det var superkul, men av hälsoskäl kommer jag inte göra det ofta, troligen itne före min 18-års dag om ett år.

Var som jag skrev i första tråden rädd för kalorierna i ölen men tänkte, tackvare er, att det nog är bäst att börja med det. Kunde ju inte dricka nån kärringdricka som cider eller så ;)

På tal om kalorierna så står det i gälsovakten att endast 25% av kalorierna stannar kvar i kroppen för resten blir värmeenergi och försvinner, stämmer det?

Vill tacka alla för alla tipsen, det var mycket bra att veta.

Om någon undrar så tycker jag inte det var speciellt äckligt med öl, efter några flaskor kände man ju inte alls av smaken så, men itne ens de första va speciellt äckliga.

Fråga om ni undrar något :)

Scratch89
2008-06-08, 20:41
Vad vill du få ut av den här tråden?

phoenix91
2008-06-08, 20:44
Vad vill du få ut av den här tråden?

alla bad ju om att jag skulle berätta hur kvällen blev i den första tråden... tänkte att den berättelsen skulle komma här =)

regus
2008-06-08, 20:44
Bara så att du vet.

Kunde man knappt stå när man pissar samt vinglar hem är man inte lite berusad. Mer väldigt packad. :D

Huffo the A-LagaRe
2008-06-08, 20:45
Vad vill du få ut av den här tråden?

Han vill skryta över att hand ruckit, vilekt är helt rätt:)

Dock tycker jag iten att du skall vänta till 18-årsdagen med att dricka igen. Drick så ofta du har möjlighet:hbang:

phoenix91
2008-06-08, 20:46
Han vill skryta över att hand ruckit, vilekt är helt rätt:)

Dock tycker jag iten att du skall vänta till 18-årsdagen med att dricka igen. Drick så ofta du har möjlighet:hbang:
nej ajg ville inte skryta, jag ville berätta, visst e jag nöjd över att jag övervann min kcal-noja, men det är allt

ne, nån gång ibland räcker alldelses prima =)

machine gun
2008-06-09, 10:55
så har man det gjort och så vet man ungefär hur man känner och gränser osv.

För de flesta tar det flera år innan de har koll på sina gränser när det kommer till alkohol. Och som någon redan påpekat, det lät inte direkt som att du var lite småberusad, snarare aspackad.

Det låter klokt av dig att vänta tills du är 18 innan du dricker igen - DET är ett moget beslut :thumbup:

KaptenKnäsvag
2008-06-09, 12:27
Jag vill faktiskt klargöra det för alla att denne person blev tillfrågad att rapportera hur fyllan gick, så det är inte skryt som är motivet bakom tråden.

747
2008-06-09, 13:31
Jag skulle också vilja veta det där med hälsovakten. Det låter ganska konstigt...

Turbonisse
2008-06-09, 13:46
Var som jag skrev i första tråden rädd för kalorierna i ölen men tänkte, tackvare er, att det nog är bäst att börja med det. Kunde ju inte dricka nån kärringdricka som cider eller så ;)

På tal om kalorierna så står det i gälsovakten att endast 25% av kalorierna stannar kvar i kroppen för resten blir värmeenergi och försvinner, stämmer det?

Men snälla, dricker du så ofta att kalorierna från alkoholen gör sig påminda på kroppen, ja då bör du nog oroa dig för andra mer allvarliga "bieffekter" av alkoholen. Är man på fest bryr man sig inte om sådant, man dricker det man tycker är gott och inte det som innehåller minst antal kalorier.
Jag har hört att T-röd är ganska energifattigt.. :)

machine gun
2008-06-09, 15:07
Jag skulle också vilja veta det där med hälsovakten. Det låter ganska konstigt...

Det finns en hel tråd om det här nånstans vill jag minnas.

Kischen
2008-06-09, 17:47
Det finns en hel tråd om det här nånstans vill jag minnas.

Jess! Visserligen så blir en hel del värmeenergi, men fettförbränning är ganska utslagen medans alkoholen är i kroppen.

747
2008-06-09, 17:59
Jess! Visserligen så blir en hel del värmeenergi, men fettförbränning är ganska utslagen medans alkoholen är i kroppen.
Jo.. Ska leta upp den tråden.

747
2008-06-09, 18:08
Här är den om någon annan är intresserad:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=108257&highlight=alkohol

phoenix91
2008-06-09, 18:42
Här är den om någon annan är intresserad:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=108257&highlight=alkohol

tack, vi kan diskutera vidare där ang. den frågan.

JockeKillen
2008-06-09, 23:59
Jag tänkte att det skulle vara kul att ändå testa dricka lite, så har man det gjort och så vet man ungefär hur man känner och gränser osv.


direkt du byter % halt/volym på det du dricker så kommer du ha tappat bort alla gränser igen.
Jag brukar göra misstaget i att nojja att jag tänkt köpa förlite, då köper jag lite mer istället och alla vet väl vars det slutar.

Andreas Lelli
2008-06-10, 09:45
Jag brukar göra misstaget i att nojja att jag tänkt köpa förlite, då köper jag lite mer istället och alla vet väl vars det slutar.

Hehe been there done that :D

Kul att det gick bra iaf phoenix :)

Yuffie
2008-06-10, 09:49
haha vilken bögete tråd

Fredspipan
2008-06-10, 12:55
Varför väljer du alkohol som berusningsmedel om du vill undvika onödigt kaloriintag?

Finns substitut som är mindre skadliga ur alla aspekter.

phoenix91
2008-06-10, 13:49
Varför väljer du alkohol som berusningsmedel om du vill undvika onödigt kaloriintag?

Finns substitut som är mindre skadliga ur alla aspekter.

vad tänker du då på för saker? =)

phoenix91
2008-06-10, 13:50
Hehe been there done that :D

Kul att det gick bra iaf phoenix :)

japp, de va nice :) va ltie för kul, vill göra igen, men skall inte :)

Huffo the A-LagaRe
2008-06-10, 17:55
vad tänker du då på för saker? =)

Muskot blir man itne tjock av, men tveksamt om det är hälsosamt.

tp_88
2008-06-10, 18:01
Muskot blir man itne tjock av, men tveksamt om det är hälsosamt.
Det första du kom att tänka på när någon började prata om alternativa berusningsmedel var alltså muskot? Bra där.

Förövrigt har Turbonisse skrivit det enda vettiga i denna tråden so far, lyssna på honom.

Black Star Abyss
2008-06-10, 18:23
Nu har du haft första fyllan, då är det dags att köpa en sjua explorer, hitta en fest med massa folk du inte känner, i en stad/stadsel där du inte hittar, och dricka flaskan inom 90 minuter i tvådeciliters glas. Där har du min första fylla, tycker alla borde få uppleva sin egen variant av den. :)

Dan S
2008-06-11, 13:08
Eller, så går du till fester nykter, hittar en brud och spenderar tid med henne på helgerna istället.

Detta är nog det mest hälsosamma av allt, och mest givande tror jag ur många aspekter. :thumbup:

Björkvedens mästare
2008-06-11, 16:38
Jag försöker fortfarande lära mej att dricka ansvarsfullt och att hitta mina gränser.. Varje helg misslyckas jag och provar igen nästa.. Ge aldrig upp säger jag er bara....

phoenix91
2008-06-11, 21:12
Eller, så går du till fester nykter, hittar en brud och spenderar tid med henne på helgerna istället.

Detta är nog det mest hälsosamma av allt, och mest givande tror jag ur många aspekter. :thumbup:

är upptagen sen 13 mån tilbax =)

Ajin
2008-06-11, 21:20
Hej alla, för ett tag sedan gjorde jag en tråd där jag frågade lite ang. hur man skall dricka första gången osv.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114011

Skrev där att jag skulle ut på avslutningen men blev sjuk så det blev inget av med det. Det var sedan avslutning med badminton, igår, lördagen. Jag tänkte att det skulle vara kul att ändå testa dricka lite, så har man det gjort och så vet man ungefär hur man känner och gränser osv.

Fick tag på starköl på flaska, 4,2-5,2%. Drack ca 3 och det kändes ingenting, drack lite mer och hade tillslut druckit 7 flaskor inom loppet av 2-3 timmar.. Kände mej lite berusad, men då jag inte vet hur det känns att vara full kan jag inte avgöra om jag var det. Jag tror dock att jag var det då jag på vägen hem vinglade ganska mycket och kunde knappt stå när jag kissade. Drack vatten på kvällen och är jag vaknade kände jag mej endast lite trött, men det berodde nog på att jag sov för lite.

Sammanfattningsvis tycker jag att jag gjorde ett bra val att testa, jag tycker det var superkul, men av hälsoskäl kommer jag inte göra det ofta, troligen itne före min 18-års dag om ett år.

Var som jag skrev i första tråden rädd för kalorierna i ölen men tänkte, tackvare er, att det nog är bäst att börja med det. Kunde ju inte dricka nån kärringdricka som cider eller så ;)

På tal om kalorierna så står det i gälsovakten att endast 25% av kalorierna stannar kvar i kroppen för resten blir värmeenergi och försvinner, stämmer det?

Vill tacka alla för alla tipsen, det var mycket bra att veta.

Om någon undrar så tycker jag inte det var speciellt äckligt med öl, efter några flaskor kände man ju inte alls av smaken så, men itne ens de första va speciellt äckliga.

Fråga om ni undrar något :)

Sen när är en god Cider (Gravendal's t.ex) kärringdryck? Vad för sorts jävulskap lär du dig av dina kompisar? Sprit är inte bara besk vodka eller billig starköl som smakar piss. Herregud :smash:

Scratch89
2008-06-11, 21:38
Jag försöker fortfarande lära mej att dricka ansvarsfullt och att hitta mina gränser.. Varje helg misslyckas jag och provar igen nästa.. Ge aldrig upp säger jag er bara....

Kan nog ha med den saken att göra...

Rahf
2008-06-11, 22:32
Jag hittade min gräns efter andra fyllan. Har självklart överskridit den nån gång (två) men generellt vet jag vad jag håller på med.

Alla har sina egna sätt att märka det. För mig blir det när jag börjar livsfilosofera under fyllepissandet och när fylleyrseln slår till. Då tar man det lugnare.

Huffo the A-LagaRe
2008-06-12, 08:09
Nu har du haft första fyllan, då är det dags att köpa en sjua explorer, hitta en fest med massa folk du inte känner, i en stad/stadsel där du inte hittar, och dricka flaskan inom 90 minuter i tvådeciliters glas. Där har du min första fylla, tycker alla borde få uppleva sin egen variant av den. :)

:hbang: