Visa fullständig version : enbart mjölk till mellanmål?
brukar äta ett mellanmål vid 14 tiden och nu när jag jobbar så tänkte jag göra det lite enkelt för mig och dricka ca 5 dl mjölk (minimjölk) till mellanmål, då får man i sig ca 17 g protein och 25 g kolhydrater. Är det dumt att enbart ha mjölk som ett mellanmål och är det bättre att äta något annat t.ex. en burk makrill eller liknande? kan tillägga att jag ska försöka droppa några kilo fram till mitten på augusti.
Scratch89
2008-06-08, 17:39
Jag skulle minskat på mjölken och ersatt kalorierna med lite havregrynsgröt eller liknande.
King Grub
2008-06-08, 17:40
Är det dumt att enbart ha mjölk som ett mellanmål
Nej, det går bra, men det beror även på hur din övriga kost ser ut. Är den hyggligt varierat sammansatt är det inga problem med ett mjölkmål.
ja den är hyggligt varierad enligt mig..äter havregrynsgröt, lunch och middag med variation på kött, kyckling och fisk, proteinpulver intas efter träning och till kvällsmål tillsammans med nötter. Dock har jag ett mellanmål med banan, keso och lättfil då det blir en del mjölkprodukter men allt som allt hamnar det nog runt en liter per dag vilket jag tycker verkar vara rätt lagom..eller det är för mkt att inta runt en liter mjölkprodukter per dag? har läst något risk till prostatacancer om man intar mycket mjölkprodukter men men..
Jag tar ofta ett paket mjölk som mellanmål/måltid. En liter ekologisk gammaldags mjölk = vansinnigt gott och perfekt om man slarvat med maten tidigare eller har bråttom någonstans.
700 kcal
Protein 33 g
Kolhydrat 50 g
Fett 42 g
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.